... לו בעיניים מידי פעם לפחות. 18.כשמישהו מדבר יש להקשיב, הקשבה היא ישיבה בשקט כשאתה מביט מידי פעם באדם. 19.חכה שהאדם לידך יפסיק לדבר ורק אז דבר אתה. 20.בשיחה שאל
שאלות את הילד לידך כדי להראות התעניינות, קודם חכה שהוא יפסיק לדבר. 21.כשאתה רואה מישהו בפעם הראשונה באותו יום תגיד שלום, מה שלומך? (או מה הענייניים?). 22.כשאתה יושב עם חבר ליד שולחן שאל אותו
שאלות לגבי מה הוא עושה וחכה לתשובה. 23.כשאתה יושב עם מישהו ליד שולחן שאל אותו
שאלות - איפה, מה, מתי, למה ואיך. חכה לתשובה, דבר בתורות. 24.כשילד משחק או קורא משהו שאל אותו
שאלה לגבי מה הוא עושה. אחכ שאל אותו
שאלות נוספות - איפה, מה, מתי, למה ואיך. 25.כשאתה פוגש מישהו בפארק או מגרש המשחקים אמור לו שלום, שאל אותו מה הוא עשה היום, עם מי, מתי, איפה. כדי לגרום לשיחה להמשיך שאל עוד
שאלות. הקשב לתשובה של הילד מולך. אם הילד
שואל אותך
שאלות ענה לו. נסה להסתכל בעיניו מידי פעם כשאתה מדבר. 26.כשמישהו מספר חוויה שלו הקשב והסתכל עליו. כשהוא מסיים לספר שאל אותו
שאלה שקשורה לסיפור שלו. 27.אם אתה רוצה לסיים את השיחה, אחרי שגמרת
לשאול שאלות ולהקשיב לתשובות, אמור היה ... צריך עכשיו לעשות דברים אחרים, נתראה אחכ. 28.כשפוגשים ילד חדש עומדים מולו במרחק סביר ומביטים בו. אחכ אומרים קוראים לי X,איך קוראים לך?. מחכים שהילד יענה ואז
שואלים עוד שאלה או מציעים לו רוצה לשחק? 29.כשאתה רצה ... לא מעוניין או אומר לא נסו לדבר איתו על משהו אחר שאולי מעניין אותו. אם הילד מסכים אז ספר את הסיפור שלך על רכבת ולאחר מספר משפטים תפסיק לדבר כדי שהילד השני יוכל
לשאול שאלה או לספר גם משהו. 30.כשאתה ... 3, גם אייל המשיך להשתמש בו עד גיל 12. הספר מומלץ לילדים עד גיל ההתבגרות. כדאי לקרוא אותו ביחד כסוג של סיפור ולא כעוד מטלה טיפולית ולהסביר לילד מה נכון ומה לא,
לשאול אותו למה לדעתו ההתנהגות של הילדים נכונה ...