... כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות.
שאלה: איך זה שאני הגוף, חווה שאני רק אצבע? אליעד: הוא למעשה
שואל, איך זה שאני המצומצם חווה שאני לא אלוהים? יש שתי תשובות, התשובה השקרית אומרת, שתדע לך שמצד האמת אתה חווה, גם נפרד וגם אלוהים אבל במינונים שונים. למה שקרית? כי עדיין אפשר
לשאול, למה אני חווה מינון כזה ולא אחר? עכשיו אני אסביר לך את מהות
השאלה שלך, בגלל שאתה מניח משהו אז יש לך
שאלה. אתה מניח שיש הבדל בין אלוהים אליך, ואתה אומר, אם אני הוא האלוהים הגדול, אז למה אני חווה שאני המצומצם ולא האלוהים הגדול? אבל
השאלה שלך בנויה על שתיים, על הפרדה בין אלוהים לבינך. אתה חושב שיש הפרדה בין האני המצומצם לבין המציאות, ברור לך שאתה קטן והמציאות גדולה. יש מציאות שהיא השלם ויש אותי הנפרד,
והשאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה שיש הבדל ... שהשולחן הוא החדר. אתה אולי מוכן לקבל שהשולחן והחדר זה אותה מהות, אבל אתה לא מוכן לקבל שהם אחד. זה שתיים זה לא אחד. ברגע שיש שתיים, אז תמיד תהיה
שאלה. אם היית בשכל מסכים שהשולחן הוא החדר, אז לא תהיה לך
שאלה מדוע אתה לא אלוהים.
השאלה שלי אליך היא, מדוע אתה לא חווה, ... אותך, היא בגלל שאין מציאות שמקיפה אותך. למה? כי אין הבדל בין הצורה למהותה. הצורה הסופית זה אתה המצומצם, המהות שלך זה המציאות או אלוהים, ואתה
שואל, איך אני הצורה שמחובר למהות, ... היא שלך, ולא של אלוהים, כי בסוף הבחירה היא שלך ולא של אלוהים. בסוף, אתה המצומצם הוא אלוהים. כול זמן שהאדם מפריד בינו לבין המציאות, תמיד תהיה לו
שאלה, כל מיני
שאלות שבנויות על ההפרדה ביני לבין אלוהים. אם אני גם אלוהים, אז למה אני שוכח שאני אלוהים, אבל
השאלה הזאת בנויה על הפרדה בינך לבין ... שני תפוזים, אבל בתוכך תראי שיש רק אחד, שאין הבדל בין אחד לשניים, אין אצלך בחוויה להגיד שזה אחד או שניים. שלא יהיה אצלך הבדל בין דבר להיפוכו.
שאלה: זה כמו טיפה בים? אליעד: הוא ... זאת האמת. העניין הוא שאין הבדל בין הטיפה לים. אני לא אומר לך שאתה הוא הים, אני אומר לך שאין הבדל בין הטיפה לים. וכשאין הבדל בין הטיפה לים, אז אין
שאלה למה אני חושב שאני הטיפה, או למה אני חושב שאני הים. כאשר האדם אומר אני, הוא מתכוון שהוא לא שאר הדברים האחרים.
שאלה: אמרת פעם לצאת מהדמיון. אליעד: לא, מה שאני אומר עכשיו הוא יותר דמיוני מכל הדמיונות שלך גם יחד. ההסבר שאני מסביר הוא נראה דמיוני, אך מצד שני להגיד שהטיפה והים שונים זה דמיוני.
השאלה היא, מה נקרא אצלך דמיון. אם האדם מבין שהכל אחד, אז להגיד שזה שניים זה דמיוני.
שאלה: האם אתה יכול לתת דוגמה ... הוא היה רואה עוד 30 ערוצים, ולכן האדם תמיד בחוויה של צמצום. האדם מפריד בין לראות ערוץ 22 לבין ערוץ 30 וכו. למה האדם מפריד בין הערוצים? לכאורה
השאלה שלי לא ברורה, הרי ברור שיש ... השמש מהווה את הצורה של האדם. אם תצליח בשכל שלך להבין שהצורה הסופית, היא אחת מוחלטת עם הראשון בשרשרת, שהצורה הסופית היא עצמה המהות, אז נגמרו לך
השאלות. יש כאלה שאומרים, שאני זה אני, ... לכם, שהשולחן שהוא ישות מצומצמת אין הבדל בינו לבין ההוויה שהיא יותר גדולה מכל המקום והזמן. אני אומר שזה שולחן, אבל אין הבדל בין שולחן לבין כלום.
שאלה: האם אראה דברים שונים? אליעד: כן, אבל לא תהיה בעיניך משמעות לשונה. זה הדבר הכי חכם משוגע ששמעתם אי פעם, והוא התשובה לכל
השאלות. יש שני רבדים במציאות, הרובד ... יש את השלב, שבו אתה מבין שאתה זה הראשון, שאתה זה האחדות. ואז אחרי שאתה חווה שאתה אלוהים, שאתה זה שמניע את הכל, אתה עדיין חווה שאתה עושה משהו. אתה
שואל, למה אני ככה? למה אני בורא את ... רצון, זמן, מקום וכו. ויש אחדות שהיא הכוח שמניע, הסיבה הראשונה, הכוח שתמיד קיים, ההוויה של הכל וכו. ובסוף אתה מבין שאין הבדל בין אחדות לנפרדות.
נשאלת השאלה, איך מהכלום נוצרו אין סוף צורות?
והשאלה הזאת מביאה אותך להבנה, שכאשר אתה צולל לתוך
השאלה הזאת, ואתה חוקר איך מההוויה ... ניקח לה את הגוף, לא יישאר כלום, ואם ניקח לה את העור גם לא יישאר כלום. הגוף והעור שלה הם אחד. זה מקביל לנפרדות ולאחדות, שהם אחד, זה אותו אחד. אתה
שואל, זה יש או אין, האם זאת אחדות או ... שונים. אם למשל בא אריה לטרוף אותך, את בורחת, כי את רואה הבדל, אבל בחוויה שלך את לא רואה הבדל בין האריה לבינך. אתה כאילו בורח משום מקום לשום מקום.
שאלה:
השאלה שלי היא, אם ...