... באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, פלסבו, אפקט פלצבו, חלק 2.
שאלה: מהו אפקט פלסבו? אליעד: כדי שיהיה לך טוב, אתה צריך להיצמד לאמת. ולפעמים קשה לך להיצמד לאמת, אז עוטפים לך את האמת בשקר, ומוכרים לך משהו, ואז טוב לך, אבל טוב לך ... לך התרופה. ממשיכים בספר להיות אלוהים, חיפוש האמת באשר היא, עמוד 306.
שאלה: מצד אחד אתה אומר לחפש את האמת ללא העדפות וללא אינטרסים. אליעד: לא, לא אכפת לי שיש לך העדפות, רק תהיי מודעת לכך. תשקרי את עצמך, אבל תהיי מודעת שאת משקרת את עצמך.
שאלה: כל הלימוד שלך זה להגיע למסקנה שהכל אחד. אליעד: לא נכון, המטרה תגיעי למסקנה, מה היא האמת. כשאת מחפשת תשאלי, זה אחד או שתיים, לא להניח מראש שזה אחד. המוטו הוא שאם ... את האמת? כדי להרגיש טוב. אבל מהביט שני, אל תעדיפי שהאמת תהיה כך ולא אחרת.
שאלה: מה שמושך אותי בלימודים שלך שזה אחד. אליעד: זה לא טוב, מה שצריך למשוך אותך זה לבדוק את האמת באשר היא, ללא הגדרה. אם את מגדירה שזה אחד, אז למעשה את שוב נאחזת ... את האמת, אבל מעדיף שהחיפוש ישאיר אותו קיים. הוא לא מחפש אמת שתעלים אותו.
שאלה: למה האדם רוצה להישאר להיות קיים? אליעד: זאת עובדה קיימת. אם תתבונן לתוכך תראה שאתה מאוד רוצה להיות קיים. ואם תחפש ולא יהיה לך אינטרס, אז תמצא את האמת. למה אני ... רוצה שדעתו תהיה צודקת. אדם שרוצה להיות צודק זה לבוש של לרצות להיות קיים.
שאלה: איך מגיעים לזה? אליעד: אם תחקור את האמת, אתה תגלה שאתה גם רק לא קיים. ואז תיעלם לגמרי.
שאלה: זה מפחיד. אליעד: בדיוק, המפחיד הזה הוא זה שמונע ממך לנסות לברר מה היא האמת. חיפוש אמיתי צריך להתחיל בבירור של מהות היש והאין. מצד אחד האדם עושה פעולות לדעת את ... שאתה חוזר לעצמך ואתה יודע שאתה אלוהים. זה למשל המצב שלי שאני מדבר איתך.
שאלה: איך מגיעים לזה? אליעד: תקראי בספר הזה כמה שיותר וזה יהרוג את התודעה שלך. כאשר האדם אומר, אני ולא אני, למעשה הוא בתוך חלום, בתוך נפרדות, ואתה רוצה להתעורר ... לך. הוא חושף לך את הטריקים שעובדים עליך. הספר יראה לך את האמת ואתה תעלם.
שאלה: אז בספר יש אינטרס. אליעד: את תמיד מונעת מאינטרסים. לא אמרתי שלא יהיה לך אינטרס, יש לך אינטרס, רק שתהיי מודעת אליו. אי אפשר לחפש בלי אינטרס, רק שתהיי אלוהים תהיי ... שקיימת בתוך חלום או מחשבה של מישהו אחר. אז למעשה הוא קיים וגם לא קיים.
השאלה היא, האם הדמות שבתוך החלום, חווה שהיא גם לא קיימת? האם היא חווה את המציאות גם מהעיניים של זה שחולם או חושב אותה? ואם הישות שנמצאת בתוך החלום יודעת שהיא בתוך ... אחרת, אבל מה זה נתן לך? אבל בשורשו היא נעלמת לגמרי, כי השורש הוא אחדות.
שאלה: האחדות היא רק אין? אליעד: אם היא רק אין, אז היא קיימת. ולכן האחדות היא גם יש ואין.
שאלה: אתה כאן מאכיל אותנו ידע, ואתה אמרת שהידע צריך לבוא מתוכנו. אליעד: אני נותן לך חומר למחשבה שאחר כך בבית תבדקי אם הוא נכון או לא נכון. וככול שתקראי יותר, המחשבה ... קוראים את הספר, זה לא פותר לך את הבעיות, כי זה לא מכניס אותך לחוויה.
שאלה: אז אני צריכה לקרוא את זה בריכוז? אליעד: לא, את צריכה לקרוא את זה גם בריכוז. שימי לב לדפוס חשיבה, כל פעם שאת מצמצמת אני אומר לך, לא. את למעשה תמיד מגדירה, ואני ... ראשון שאליך להבין הוא, מי האני שראה שרצחו את האדם, זה אירוע שנובע מהאני.
שאלה: זה נשמע שהאני הוא זר. אליעד: נכון, מצד אחד הוא הכי אוהב אותך, ומצד שני הוא זה שאחראי לכל המחדלים. האני הוא משהו מופשט, ולא מוגדר, ולכן קשה לחקור מי אני. אבל ... האני הוא ישות משוגעת, שכול מה שהיא חושבת הוא שקרי ומטעה? לכן האדם צריך
לשאול שאלות ולבדוק אולי כל מה שהוא חושב לא נכון. ואולי האדם יפחד להשתגע, אם הוא ישאל
שאלות אלו, אז אם טוב לו שלא ישאל, אבל אם לא טוב לו, בסוף הוא יצטרך
לשאול אותם. אם אף שיטה לא תעבוד לך, אז בסוף תצטרך לבדוק האם אתה משוגע או לא. לאדם יש בעיה בחיים בגלל שהוא יודע משהו, ולכן אתה צריך להבין מה הצורה שבה אתה תופש את ... כל התפיסה של האדם נגזרת מההבנה שלו, וההבנה מושתת על חוקי הלוגיקה, ולכן
לשאול, מה היא אותה חוקיות שלפיה אני מבין את המציאות? אם תתבונן
בשאלה, מה היא מהות השכל ומהות התפיסה? אתה תראה לדוגמה, שהשכל לא יכול להבין שדבר והיפוכו זה אחד. ולכן הוא מוגבל לתפוס שדבר והיפוכו זה אחד. ברגע שאתה מודע לזה, אז אם אתה ... זה אחד, אז לא היית קיים כנפרד. והשטן הוא שמזין את השכל ואת האני שלו.
שאלה : מי הוא השטן? אליעד: השטן זה האני. האני הנפרד הוא השטן.
שאלה: האם אין בנפרדות משהו טוב? אליעד: יש משהו טוב, רק אם את יודעת שאת אלוהים. השטן למעשה משרת את אלוהים. השטן פירושו, הרע, הנפרדות. קיומו של האני הוא עצמו הטעיה של ... ביותר של האדם, זה שהוא רוצה להמשיך לסבול, ולהיות קיים כישות נפרדת. האדם
שואל את עצמו, מה מונע ממני להבין? האינטרס שרוצה לסבול ולהיות קיים כנפרד. ולכן האדם לא מחפש את האמת ללא אינטרסים, ולכן הוא גם לא מגיע לאחדות. למעשה הנפרדות נוצרה כדי ... הוא נלחם בעצמו. ואתה תקוע בין השניים, אתה הוא האלוהים שפיצל עצמו,
והשאלה היא, עם מי אתה מזדהה? או מה אתה יודע על עצמך בעצם? כי אם אתה מבין את מהות המלחמה, אז אין מלחמה, המלחמה הופכת להיות טובה.
שאלה: האם אני יכולה לשלוט במשחק האלוהי? אליעד: כן, לא משנה מה את מגדירה, אני אומר שזה גם זה וגם זה. כעיקרון, כאשר את חווה צמצום, תדעי שההפך הוא הנכון. למשל יש לך ספק אם את יכולה או לא, אז התשובה היא שאת יכולה.
שאלה: האם יהיה מצב שאני יוכל לשלוט בסיטואציות החיצוניות? אליעד: כן ותמיד. אלא מה, שיקרה מצב שלא יהיה לך כוח לשלוט במה שקורה. קודם את תחווי שאת שולטת על הכל, ואחר כך ... את למשל תחריבי את העולם ותיצרי אותו מחדש. אבל אפילו שניתן לך לשלוט בכל,
השאלה שצריכה לעלות לך, אבל מי שולט ברצון שלי? את צריכה להיות מסוגלת לכבות את הרצון שלך. ואז תביני למה את רוצה, ותביני שהכל כרצונך. האדם צריך להבין בשלמות את האינטרס שלו להמשיך להיות קיים כישות נפרדת. ולכן הוא צריך
לשאול, האם דרך אינטרס הפוך הייתי מגיע לאותה תוצאה? אם האינטרס שלי הוא להיות קיים, אז בא נבדוק מפרספקטיבה שאני לא אהיה קיים. תנסה לחפש את האמת מהפרספקטיבה שאתה לא קיים. ... רע, ומתוך האינטרסים ההפוכים, תנסי להזדהות איתם, ומתוכם תנסי לברר את האמת.
שאלה: יש אינטרס להרגיש רע? אליעד: למה לא, לאלוהים יש אינטרס להרגיש רע. וחוץ מזה האדם צריך להשתחרר מהאינטרס שלו להרגיש רע. האדם מפחד לאבד את הקיום שלו, אבל בתכלס מה זה ... שאתה יודע על מישהי אחרת, אבל האם אתה בטוח בזה שהיא מודעת שהיא קיימת? לא.
שאלה: אתה מדבר על האמת, איך אני בודקת את האמת בחיי היום יום? אליעד: ביום יום קרה לך, שאת לא מסכימה עם משהו?
שאלה: למשל אימא שלי בוכה על זה שהיא כבר לא יכולה לעבוד, ואני אומרת לה שהיא כבר לא צריכה לעבוד. אליעד: יפה, תבדקי אם זה אמת או לא שאת לא מסכימה איתה. כל פעם שאת לא ...