... לצאת לחופשה. יש לפרוש את כל האופציות לפנינו ואז להתחיל את תהליך קבלת ההחלטה. נוסף לכך, כשל זה מופיע גם למול
החסרונות של האלטרנטיבות מהן צריך לבחור. בבואכם לקבל החלטה מבין שתי אלטרנטיבות, האם לאחר בחינת יתרונות
וחסרונות של כל אופציה, בחנתם מציאת פתרונות
לחסרונות קיימים של כל אופציה? במצב זה יתכן שבאופן יחסי
חסרונות ספציפיים יראו בולטים יותר מהיתרונות של אותה אלטרנטיבה. לדוגמה, רצון לעבור דירה בגלל
חיסרון משמעותי שיש בדירה הנוכחית. נניח שאתם גרים בדירה שאין בה מזגן, או שהיא מרוחקת מאזור התחבורה הציבורית או כל
חיסרון משמעותי אחר מבחינתכם. השאלה הנשאלת כאן, האם נמצאו כל הפתרונות היחסיים
לחסרונות אלו? בשלב הבא, נבחן מה
החסרונות שעשויים להופיע בדירה אחרת ומה האלטרנטיבות לפתרון
החסרונות בה? האם הינך מבין כי בכל אופציה יתגלו
חסרונות (גם כאלה שלא צפית מראש - אין זה אומר להימנע משינוי כמובן!). זה נשמע מובן מאיליו, אך בעת שהנך נתון ללחץ ... להישכח ממוחך אלטרנטיבות שונות. בקבלת החלטה בין שתי אופציות אפשריות, עשויה לעלות המחשבה שלכל האופציות יש
חסרונות משמעותיים במידה דומה, או יתרונות משמעותיים במידה דומה. בעצם, יש תחרות מסוימת בין היתרונות
והחסרונות של כל אופציה. בעת התלבטות, כאשר האדם בוחר באופציה א הוא עשוי לחשוב יותר על היתרונות שיפסיד באופציה ב ולחשוב יותר גם על
החסרונות שבאופציה א. כך יצאת מרובה לא יצאת. בכל בחירה שתעשה, תראה את
החיסרון של אותה אופציה לעומת היתרונות של האופציה השנייה. במקרה כזה, ניתן לערוך דירוג, של הקריטריונים החשובים ביותר בקבלת ... חניה צמודה? שכנים חביבים? יש לערוך דרוג, לוודא כי כל האופציות פרושות לפנינו, ולקחת בחשבון שבכל אופציה יהיו
חסרונות, וכי אין מושלם לגמרי.
חוסר חשיבה מעמיקה קדימה עקב הסתנוורות של האדם מיתרונות של אחת האופציות. דבר זה מוביל לכך שהאדם לא מסתכל קדימה על ההשלכות ועל היתרונות
והחסרונות של האופציה. מדובר בסיטואציה בה אדם תולה את אושרו בהחלטה ובבחירה שיעשה, בין אם ערכו העצמי תלוי בבחירה או בין ... ממנו מה שיגרום לכך שלא יתמכו יותר בבקשותיו כלפיהם, מה שיוביל לכך שלא יצליח בחיים מה שיהפוך אותו, לשיטתו,
לחסר ערך. כמובן שזוהי הסקת מסקנות נמהרת מאוד. כדי לצאת מהלופ הזה, הסטודנט צריך לברר האם ההחלטה היא באמת הרת גורל עבורו, מה ... בהירה והגיונית. כשל נוסף בקבלת החלטות הוא הערכה שגויה של סיכוי מול סיכון. בעצם זה שוב נוגע במרכיב של מידע
חסר, אך מרוב שאדם רוצה להגיע ליעד מסוים, דבר שיכול לקרות לדוגמה במכירות, הוא מסתנוור מהעובדה שהמשאלה שלו עשויה להתגשם. ...