... חופשית מלאה שלך, למה? כי אתה רוצה לסבול, חד וחלק. כי מצד האמת יש רק אפשרות אחת, ותחושת
האני נוצרת, רק בזכות הפלא, דהיינו הדמיון שיש אפשרות הפוכה. האדם רגיל להסתכל על הצורות החיצוניות ולא על המהות, כגון לדוגמה ... יש כאלה שחושבים שיש אני שמפריד בין יש לאין, אבל האמת היא שהנפרדות בין יש לאין היא עצמה
האני. אני רוצה את השלמות = זה שחסר בשלמות את השלמות חסר את השלמות... חסר את השלמות בשלמות=זה ההוא שלא חסר שום דבר, כי להיות ... צריך שתהיה לך ידיעה שאתה רוצה להיפטר מהידיעה שיש חיסרון ואז מה יקרה? תגלה שאתה בלופ...
האני הוא חיסרון, אך הוא לא חיסרון שאפשר למלא, כי כדי למלא חיסרון אתה צריך לרצות למלא אותו, ותחושת
האני קודמת לרצון למלא משהו...
האני האמתי של האדם, הוא רצון לאינסוף... כי החיפוש של האדם נחלק לכמה שלבים בהתחלה נדמה לאדם שהסבל שלו תלוי באם תהיה לו ... וגם השגת השלמות בדמות של היפטרות מהרצון, משאירה אותך בחיסרון, כי עדיין נשארת ידיעת
האני, שהיא הבסיס שעליו נבנים כל הרצונות. ואחרי שהאדם שואל את עצמו על הרצונות החיצונייםלמה אני רוצה את הדבר הזה? הוא מנטרל את ... לו את כל מה שהוא רוצה, הוא עדיין לא יהיה מאושר, כי יש ידיעה שקודמת לרצון, שהיא ידיעת
האני שהוא ההפרדה בין היש והאין, שקיומו מחויב, כי אין אפשרות לרצות להעלים את
האני, כי
האני קודם לקיומו של כל רצון נפרד. ולכן גם מי שאומר הבנתי שהבעיה היא
האני בעצם משקר את עצמו, כי מי הוא זה שהבין
שהאני הוא בעיה?
האני עצמו, ששוב יוצר רצון חיצוני לאני להיפטר מהאני, ששוב האדם מזדהה עם רצון שהוא חיסרון וסבל וגם האמירה אני יודע שאני קיים, היא שקר, כי
האני הוא קודם גם לקיום הידיעה שהוא עצמו קיים, ואז האדם רואה
שהאני הוא בעצם חיסרון, אבל הוא חיסרון מושלם, דהיינו ללא צורת החיסרון היחסי, כי חיסרון מושלם הוא חיסרון מחויב הוא חיסרון שאי אפשר למלא, דהיינו הוא חיסרון שאין בו רצון למילוי והאדם רואה
שהאני שלו הוא כלום ממש, ואני רוצה משהו זה בעצם כמו לומר החיסרון המושלם רוצה משהו, לכן אין אפשרות להעלים את
האני, כי
האני הוא כבר בבחינת איננו. ומי שהוא בבחינת כלום, הוא יכול להכיל בתוכו את כל הרצונות שבעולם, דהיינו ...