... את התודעה? מאמץ נכון הוא המאמץ לכוון את כל - כולנו אל עבר הבודהה. שימת לב נכונה היא שימת לב בה
האני נשכח ואנחנו פותחים את עצמנו באופן מלא לכל העולם הסובב אותנו. לדוגמה אם בעת שטיפת כלים נשכח
האני אז שוב אין אנו משתמשים במים וסבון לשטוף כלים אלא אנחנו הופכים לכלי בידי המים והסבון שבאמצעותנו שוטפים כלים, ואנחנו הופכים גם לכלים שנשטפים ... שימת - לב נכונה שומעת את צעדינו בזמן שאנחנו הולכים מבלי לומר אלו הם צעדי. ריכוז נכון הוא שחרור
האני בשימת - לב נכונה. או אם לומר את אותם דברים בצורה אחרת: מאמץ נכון הוא העדר מאמץ. שימת - לב נכונה היא העדר תשומת - לב. ריכוז נכון הוא העדר ריכוז. ולחלופין: מאמץ נכון הוא להתכוון כלפי בודהה בכל ישותנו. שימת - לב נכונה היא שכחת
האני ברגע. ריכוז נכון הוא פשוט לשבת - זאזן. כעת לאחר שהבנו שבעצם הדרך הנאצלת כפולת השמונה היא שכחת
האני, אני רוצה לחזור למשפט: שכחת
האני היא ויתור על האגואיזם. כאשר אנחנו מוותרים על האגואיזם אנחנו מאפשרים לעצמי האמתי שלנו לפעול דרך
האני. האני שלנו הוא תולדה של חיים של התניות. כאשר אנחנו מפשיטים את
האני הזה מכל העדפותיו, דעותיו, רעיונותיו. אנחנו מגלים את העצמי שלנו. את העצמי שמניע אותנו. העצמי הזה לא שוכן באיזשהו מקום מיוחד, הוא לא צביר ... מן נפש ששוכנת בתוך הגוף או נפש ששוכנת מחוץ לגוף. העצמי הזה הוא פשוט אנחנו ברגע שאנחנו מוותרים על
האני. העצמי הזה הוא ההתעוררות של הבודהה. הוא חי עכשיו וכשימות יעלם. הוא לא נצחי אבל הוא לא שונה מהעולם כולו. אנשים טועים לחשוב שאנחנו נולדים אל ... טעות חמורה וכפירה בעיקר לחשוב שכיון שהעולם נולד ומת איתנו אין עולם אלא בנו. כאשר אנחנו שוכחים את
האני העצמי חופשי לפעול והפעולה היא הפעולה של בודהה. כאשר העצמי פועל
האני לא יודע על כך. כאשר העצמי לא פועל
האני קוטף את פירות פעולתו. כך כיוון שהתרגול וההגשמה (של הדרך) הם אחד שאינו נפרד אם אנחנו מתרגלים מתוך שכחת
האני (קרי, מבלי לצפות לתוצאה עבור האני) העצמי פועל והאני משתחרר. לאחר שקראתם עד כאן אולי אתם חושבים שהבנתם משהו. כל כוונתי בטקסט הזה היא להציג את ... זהו רק שער הדהרמה הקל והמשמח, זהו התרגול וההגשמה של ההתעוררות כולה. שחרור המחשבות הוא שכחת
האני. התנוחה חשובה כיון שהגוף והתודעה אינם נפרדים. כאשר התנוחה מאוזנת, הגוף מאוזן והתודעה מאוזנת. איך מתבצע שחרור המחשבות? חשוב מאד לא להתאמץ. אסור ...