... יכולים להיווכח שיש לסבל הזה מקור. מקור הסבל הוא
האני שאינו יכול להיות מרוצה במצבו הנוכחי.
האני שתמיד מחפש אחר סיפוק במקום אחר. אבל בתובנה הזו כשאנו בוחנים אותה לעומק כבר ... שהוא עתיד להזדקן ולחלוף. אנחנו מתבוננים במושג
האני שלנו ומגלים שאין לו בסיס בשום מקום בגוף ובשום מקום מחוץ לגוף.
שהאני שלנו הוא לא יותר ממחשבה שהיא תוצאת ממחשבה שהיא תוצאת מחשבה שהיא תוצאת מחשבה. או ... מתחושה שהיא תוצאת המפגש בין אברי החישה שלנו לעולם.
האני הזה לא קבוע ומוצק. גם הוא משתנה מרגע לרגע. מי שהיינו אך לפני שנייה, דקה, ... דקה, יום, שבוע, חודש, שנה, עשר שנים, כשנמות. אבל
האני הזה גם לא שונה. גם
האני הזה על כל מחשבותיו אינו אלא רשת של סיבות ותוצאות עד אין - קץ. הגוף והתודעה ... הנכונה אותה יש לטפח. ההתכוונות הנכונה היא לשכוח את
האני בכל מעשינו. לכוון את כל מעשינו למען הזולת והעולם כולו היא ההתכוונות הנכונה. לכן התרגול שלנו הוא לשכוח את
האני. אנשים טועים לחשוב ששכחת
האני פירושה ויתור על האגו. שכחת
האני פירושה ויתור על האגואיזם. כאשר אנחנו מוותרים על האגואיזם אנחנו מאפשרים לעצמי האמתי שלנו לפעול דרך
האני . אני ארחיב בנקודה החשובה הזו בהמשך. זוהי החכמה הנכונה. המוסר הנכון הוא הפעולה הנעשית מתוך שכחת
האני. דיבור נכון הוא הדיבור שבו השומע חשוב מהמשמיע. דיבור שמתכוון כל - כולו לשמש ככלי ... לענות בכנות על השאלה, האם בפעולה שלי אני מוותר על
האני שלי, על האגואיזם שלי? זן בודהיזם זאזן - מה זאת אומרת לתרגל זן? חלק 2. ...