... את עצמך בכנות, האם סבלתי מספיק? והאם אני רוצה לשים לסבל הזה קץ? אם בחנו לעומק את האמת על הסבל אנחנו יכולים להיווכח שיש לסבל הזה מקור. מקור הסבל הוא
האני שאינו יכול להיות מרוצה במצבו הנוכחי.
האני שתמיד מחפש אחר סיפוק במקום ... בשל אין - ספור סיבות, ושאין - ספור דברים קיימים כתוצאה מקיומנו שלנו. אנחנו מתבוננים בגוף שלנו ורואים שהוא עתיד להזדקן ולחלוף. אנחנו מתבוננים במושג
האני שלנו ומגלים שאין לו בסיס בשום מקום בגוף ובשום מקום מחוץ לגוף.
שהאני שלנו הוא לא יותר ממחשבה שהיא תוצאת ממחשבה שהיא תוצאת מחשבה שהיא תוצאת מחשבה. או מתחושה שהיא תוצאת מחשבה או מתחושה שהיא תוצאת המפגש בין אברי החישה שלנו לעולם.
האני הזה לא קבוע ומוצק. גם הוא ... אך לפני שנייה, דקה, יום, שבוע, חודש, שנה, עשר שנים, כשנולדנו אינו מי שאנחנו עכשיו ומי שנהיה בעוד שנייה, דקה, יום, שבוע, חודש, שנה, עשר שנים, כשנמות. אבל
האני הזה גם לא שונה. גם
האני הזה על כל מחשבותיו אינו אלא ... מתגשם העולם כולו אבל שגופנו אינו העולם כולו. כאשר אנחנו מתבוננים בעולם ובסבל כך, עולה בנו ההתכוונות הנכונה אותה יש לטפח. ההתכוונות הנכונה היא לשכוח את
האני בכל מעשינו. לכוון את כל מעשינו למען הזולת והעולם כולו היא ההתכוונות הנכונה. לכן התרגול שלנו הוא לשכוח את
האני. אנשים טועים לחשוב ששכחת
האני פירושה ויתור על האגו. שכחת
האני פירושה ויתור על האגואיזם. כאשר אנחנו מוותרים על האגואיזם אנחנו מאפשרים לעצמי האמתי שלנו לפעול דרך
האני. אני ארחיב בנקודה החשובה הזו בהמשך. זוהי החכמה הנכונה. המוסר הנכון הוא הפעולה הנעשית מתוך שכחת
האני. דיבור נכון הוא הדיבור שבו השומע ... העולם. אנחנו יכולים לראות שהמוסר הנכון הוא לא מוסר של חוקים ומצוות כי אם מוסר אישי שבו אנחנו צריכים לענות בכנות על השאלה, האם בפעולה שלי אני מוותר על
האני שלי, על האגואיזם שלי? זן ...