... להיות אלוהים -
האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר
האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים -
האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר
האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2. נקרא בעמוד 194, אני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר
האני של האדם. נעשה חזרה קצרה מהפעם הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר ... רוצה? למה יש לי רצון? השלב הבא, יש לפרק את
האני רוצה, ופרקנו לאני ורוצה. כאן צריך להבין מי רוצה? אם תבין מי הוא זה שרוצה, אז אולי תבין למה הוא רוצה. אז אם אתה לא מבין מה הוא
האני, אז איך תבין מה אתה רוצה. והסברנו שלכל דבר יש מחויב ואפשרי. למשל אני רוצה לאכול, ... והמחויב זה אני רוצה. ובמשפט, אני רוצה,
האני זה המחויב והרוצה זה האפשרי. ואז נשאלת השאלה איך נבין מי זה
האני. ואז אמרנו שיש מחויב המציאות ואפשרי המציאות. כל דבר שמורכב מכמה ישויות הוא אפשרי ... שהוא לא יהיה קיים. לכן אנו צריכים לבדוק האם
האני או התודעה של האדם מורכב. וכדי לבדוק עלינו לראות, אם יש עוד דברים שהם לא
האני. למה? כי אם יש עוד משהו שהוא לא
האני, זה אומר שקיום
האני לא מחויב. כשאנו לוקחים את המילה אני, מה זה
האני? התודעה שחווה שהיא קיימת. כשהאדם אומר אני, הוא חווה למעשה שיש משהו שהוא לא אני. אם ... למילה אני. ואם יש משהו שהוא לא אני, זה אומר
שהאני של האדם מורכב, ולכן
האני הוא אפשרי ולא מחויב. לכאורה
האני נראה בסיסי וראשוני, אבל יש לא אני, ולכן
האני הוא לא הראשון,
האני הוא לא מחויב. כך
שהאני לא יכול להוות את הלא אני. לא יכול להיות רק אני, כי הרי יש לא אני. אם יש אני ולא אני ... אם ניקח את כל הדברים, בסוף נגיע לאחד, אם
האני שלי היה האחד, אז לא יכול להיות שבמקביל אליו יהיה לא אני. ולכן
האני הוא ישות מורכבת, ולכן יש הוויה אחת שמהווה את
האני והלא אני. למשל ניקח כדור, ונעלים אותו, איך? לכדור היה רצף אטומים מסוים, ושינינו את ... בעולם, ונמחק אותו, מה נשאר שם? מה שהיה בתוך
האני. כמו שלמשל היה כדור בחדר והעלמנו אותו, מה נשאר? החדר בלי הכדור, כך שהישות של הכדור ... אבל הוא גם בתוך הכדור. עכשיו, אותו דבר לגבי
האני, יש מציאות שיש בה אני ולא אני, למשל
האני זה הגוף, הגוף יכול להיות קיים ולא להיות קיים, אז אם לא תהיה קיים, מה יישאר? מה שהיה ... יש אני ולא אני, עכשיו אתה יכול להוציא את
האני, ויכול להכניס אני, יכול לעשות אני קטן ויכול לעשות אני גדול וכו. אבל
האני עצמו מורכב משני דברים, מהאני עצמו, אבל הבסיס שלו הוא הישות שלו, היש. מה המכנה המשותף ... מפרקים אותו. אתה יכול לקרוא לו הישות שלפני
האני . אין משמעות לשם. עכשיו צריך להבין מה הוא הדבר ממנו עשוי
האני. והמהות של