... שוא נע (בראש מילה) נהגה אותו במקרים הבאים כאילו הוא שוא נח. להלן דוגמאות: היאור היאור ביאור היאורה הילדים הישועה היבוסי היקום הישימון היקרים...הלויים
(יוצא מן הכלל לדוגמאות היוצאות מן הכלל)... היהודים היהודי היעוצה היעפים היעלים היונים וכן כפי שהוזכר: באות מ שואית בראש מילה, לא תודגש למרות שלפניה הא הידיעה. דוגמאות: המקשרות המילדות, המילדת המבקשים המאררים המבשרות המדברים המאדמים המדבר המלמד והמשלח המסוכן המלקקים,
יוצא מן הכלל: המצורע המנאפת ולהבדיל... גם בתפילה בשבחים לבורא מצאנו מ שואית מודגשת המשובח המפואר והמתנשא. יש אומרים שבתארים של הקבה יודגשו למען להבליט.. להפליג.. הערה: יש ... ומשנה כסף תננה לי ואעידה - בם ארצה - כנען עושה - לך. הכללים הנל נכונים אם המילה הראשונה בטעם משרת (לא מפסיק) אבל אם הוא בטעם מפסיק אין כאן דין אתי מרחיק.
יוצא מן הכלל : ידוע כי במילים המסתיימות באחת מאותיות: אהוי והן סמוכות למילים הפותחות באותיות בגד כפת, אז אותיות בגד כפת לא יודגשו, ותישארנה אותיות רפויות, למרות היותן בראש מילה.
יוצא מן הכלל אם שתי אותיות בגד כפת סמוכות זו לזו ושתיהן ממוצא אחד בפ, גכ, דת, ואם אותיות בגד כפת מנוקדות בשוא נע אז: האותיות בגת כפת יקבלו דגש: כגון: ואכבדה בפרעה, בשבתך ...