ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 4 ✔אם נחזור אל שני הכוכבים ("אלכס" במרחק 3 מליון שנה ממני "וירון" במרחק של 6 מליון... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 4
אם נחזור אל שני הכוכבים ("אלכס" במרחק 3 מליון שנה ממני "וירון" במרחק של 6 מליון שנה) אותם פרסתי על משטח אחד והשקפתי עליהם באותו רגע מלמעלה, הרי המשטח הזה והלכה למעשה איפשר לי לעבור את מכשול המרחק מבלי להזדקק למד הזמן, ובאופן זה ניתן לי להבחין במתרחש בו ברגע בשתי נקודות רחוקות זו מזו. אם כן וכאשר עמדתי על המשטח, לא העפתי מבט בירון הרחוק ממני בשש מליוני שנה וגם לא באלכס הרחוק שלוש מליוני שנה אלא העפתי מבט מקורי אל תוך הרגע של התרחשות הדברים ביקום כתוצאה מהכוחות הפועלים בו.

וכאן עלולה להתגלע נקודה שסותרת על פניה את דברי מהיסוד... ואם אעמוד על המשטח ואתמקד רק בנקודה אחת מסויימת באלכס - נגיד בנקודה שנראית לי כהר געש רדום, ואבקש לבחון מתי יפרוץ הר הגעש הזה. אם כן אצטרך לעמוד על המשטח ולנעוץ את מבטי בנקודה הזאת יום שלם או שניים ואולי כמה אלפי שנים עד שיואיל הר הגעש הזה לפרוץ... ואם כן הזמן הוא כלי חיוני למדידה גם במרחב הקבוצה השניה שידי לא בחשה בו... וזאת בניגוד לנאמר כי הכוחות הפועלים ביקום - פועלים בעצם ברגע אחד ולא שניים... הינה הצטרכתי כאן באותה הנקודה להמתין יותר מרגע קט אחד בשביל להבחין באפקט אחד מכוחות היקום.

ובכן וכאשר נתגלעה לה הנקודה הזו, נעלם מעינינו כי אותו כוכב אלכס שאני נועץ בו את עיני בנקודה מסויימת זה אלף שנה הוא לא כוכב דומם, ובעצם אין בכל היקום עצם אחד דומם ואפילו לא חלקיק אחד דומם. נעלם מעינינו כי כוכב אלכס למשל מסתובב סביב צירו במהירות של 2 ק"מ לשניה, נע סביב שמשה אחת במהירות של 40 ק"מ בשניה, בנוסף הוא נע סביב מרכז הגלקסיה שלו במהירות של 300 ק"מ לשניה וביחס לסביבה הגלקטית שלו במהירות של 40 ק"מ לשניה. ואם לא די בזאת גם הגלקסיה שלו שהוא עצם מעצמותיה נעה בסיבוב מסויים ובמהירות אדירה... הנתונים היבשים האלו מראים כי כאשר נעצתי את עיני בנקודה אחת לכאורה באלכס - נקודה זו לא היתה נייחת ולמעשה נעצתי את עיני במליארדי נקודות שונות שכל אחת רחוקה מהשניה מרחק רב... ולאמיתו של דבר הייתי זקוק כאן לעוד משטח לפרוס עליו את כל הנקודות האלה בשביל להבחין בו ברגע במתרחש בכל אחת מהן ולהתאפשר לי לעבור את מכשול המרחק ביניהן מבלי להזדקק למד הזמן.

ע"מ לסכם את הנושא החשוב הזה, הייתי רוצה שתנעצו את עיניכם בסדרת המספרים הבאה:

5978264897203601587169036540287103690174082587413

תארו לכם שכל אחד מהמספרים המופיעים בשרשרת הזו מייצג כוכב אחד מהכוכבים הפרוסים על פני היקום, והשרשרת במדגם אם כן היא רק חלק זעיר מהשרשרת האין סופית של היקום. אומנם חזרתי בחלק מהשרשרת על אותן הספרות כי עומדים לרשותי רק 10... אולם בפועל כל מספר שונה בהכרח מהשני כי כל ערך מייצג את מכלול האפקטים של הכוחות היסודיים בטבע שפעלו עליו ברצף והביאוהו למצב נתון.

ניקח לדוגמה את המספר הראשון שברשימה: 5 הוא כדור הארץ, 9 אלכס, 7 ירון, 8 נפטון, 2 השמש... לציין כי כל מספר הוא ראש בית אב שמייצג בתורו את כל העצמים שבתוכו הפועלים עליהם גם כוחות היסוד של היקום. ניקח לדוגמה את 9 הלא הוא אלכס. במתחמו של אלכס ניתן למצוא אבנים ומים וסלעים ואין סוף עצמים שעל כל חלקיק מהם פועלים כוחות היסוד של הטבע ומביאים אותם למצב נתון. להדגיש שכל חלקיק וחלקיק מייצג בכל חלקית של שניה אנושית מקום שונה על פני המפה של היקום, ובכל מקום מתרחש למעשה מאורע שונה מרעיהו, כך שהחלקיק שאנו בוחנים בשניה אחת אינו דומה לעצמו בשניה הבאה, כי בין שתי השניות הפריד מרחק פיזיקלי אדיר שיכול להיות בן מליוני קילומטרים.

כפי שהזכרתי, כל מספר בסדרת המספרים שלעיל מייצג כוכב או עצם שמימי שיכול להיות רחוק מזה שעל ידו מליוני השנים, כלומר שיקח לאדם מליוני השנים עד לעבור ממספר 5 ל - 9, דהיינו עד שיגיע מהנקודה שעמד עליה אל הנקודה השניה שיבקש לבחון בה את מה שהתרחש בעצם באותו הרגע. אולם המרחק העצום בין שתי הנקודות שמתבטא מבחינת האדם בזמן, אינו אומר שלהתרחשויות ישנו סדר כרונולוגי של עבר הווה ועתיד, זוהי הנקודה העיקרית ובשביל לבחון אותה מחדש אעתיק שוב את סדרת המספרים שלעיל שמבטא את הכוחות היסודיים שפעלו על העצמים שמייצגת הסדרה ואת המרחק ביניהם:

5978264897203601587169036540287103690174082587413

בשביל להמחיש את העדרות מימד הזמן ממפת היקום, בואו נניח שהסדרה הזאת מייצגת את מפת כוחות היקום כאשר פעלו ברגע אחד על כל עצמי היקום, ולמעשה מונחים לפנינו כאן כל עצמי היקום, אין עוד עצמים, היקום מוגבל. ואפילו כך לאדם יקח מליארדי השנים עד שיגיע אל אחרון העצמים ויבחן את אפקט הכוחות שפעלו עליו למרות שבעצם מדובר בסדרת כוחות שפעלה בכל השטח ברגע אחד.

והלכה למעשה... ואילו ההנחה המדגמית שלנו היתה נכונה והמפה הקוסמית היתה מוגבלת, מימד הזמן היה מתחיל לפעול ביקום מוגבל שכזה מהרגע שהאדם היה מגיע אל אחרון העצמים ביקום ובוחן את כוחות היסוד שפעלו עליו בשביב אחד, מרגע זה ואילך שעון הזמן היה מתחיל לתקתק, כי אני יכול לחזור מנקודת סיום היקום שהיגעתי אליה אל יתר הנקודות שקדמו לה, ולמעשה אמצא שם את אותם העצמים שום דבר לא ישתנה בהם כי כוחות הטבע כבר פעלו עליהם בשביב אחד של רגע ושינו אותם. אם כן השעון שלי המורה על שלושת הזמנים - עבר הווה ועתיד - יתחיל לפעול כאשר אני חוזר אל אותן הנקודות הממתינות לי ללא שינוי ומבלה בכל נקודה פרק זמן.

אולם במציאות, שביב הרגע הזה שכוחות הטבע פועלים במסגרתו אינו מסתיים לעד כי היקום שלנו אין סופי, וגם אם אגיע למרחקים ואבקש לחזור אל נקודה מסויימת שכבר עברתי דרכה - לא אמצא את אותה הנקודה ולא אזהה אותה כי היא כבר השתנתה במסגרת שביב הרגע האין סופי, היא אפילו לא עברה כתובת, היא לא אותה ישות משפטית, אשר על כן אין לי אפילו את האפשרות לחזור אל העבר ולהשתטח עליו כי אני מוצא את עצמי כל הזמן בתוך מרחב חדש שהרגע פועלים עליו כוחות הטבע. והרגע הזה אינו מסתיים לעולם כי תמיד הוא מופיע על פני שטחים אין סופיים... תמיד הוא מופיע, ולכן הוא אף פעם לא הופיע ואף פעם לא יופיע. מהסיבה הזו נעדר בטבע מימד הזמן.

יתרה מזאת: ואף אם לא אזוז מהשטח שאני עומד עליו ואשאר באותה נקודה בשביל למדוד את הזמן, הרי המציאות מורה שמצב הנייחות שבחרתי בו אינו אלא אשליה שמתעתעת בי, כי גם אני בעל כורחי זז בפועל ומשתנה ממקום למקום, וגם השטח שאני עומד עליו זז ללא ליאות במהירות אדירה ועובר אלפי הקילומטרים - כאשר כל נקודה שמגיע אליה מגלמת בעצמה את מופע כוחות הטבע המתרחש באותו שביב של רגע שלא מסתיים.

בפועל, השביב הזה שבמסגרתו פועלים כוחות הטבע על כל עצמי היקום בבת אחת - אינו מסתיים מבחינתנו לעולם, כי ליקום אין סוף.

זו הליבה שביקשתי לחתור אליה. שביב אחד. אחד ולא שניים. שביב אחד שכל כוחות הטבע פועלים במסגרתו על כל היקום באחת. באחת לא בשתיים. לא בשלבים ולא בהדרגה כי אם באחת. זו המציאות של היקום שלנו. זו הליבה שחתר אליה מחבר התורה וביקש לפרוס אותה לעינינו, להעמידה לשירותינו, לכן אמרתי לעיל שספר התורה הוא ספר מדעי לכל דבר שמחברו ביקש בפשטות לתרום יידע לאדם, יידע שבלעדיו האדם אבוד בעולם. ואנחנו, למגינת לב המחבר, ביקשנו לחתור אל ליבת המחבר ומהותו במקום לחתור אל הליבה שהצביע עליה. זו התגלמות הטרגדיה האנושית.

זה "האחד" המפורסם שנזכר שוב ושוב בתורה. שביב אחד ולא שניים שכוחות הטבע פועלים במסגרתו באחת על כל היקום וגם על האדם. זו תיאוריה שמסבירה את קיום העצמים בכל מצב פיזיקלי - דהיינו עומדת למבחן בכל מצב פיזיקלי ולכן היא הופכת למציאות. זו המציאות שבמסגרתה מתקיימים העצמים וגם אנחנו בני האדם מתקיימים, לכן הייתי רוצה להעמיק קצת בנושא הזה.

לפני שאני צולל בנושא העצום הזה הייתי רוצה להצביע כדת וכדין על זכויות היוצרים של הרעיונות והמילים האדירות אותם ציינתי או אציין להלן. ובכן כל ההגיגים והמילים וההירהורים והמחשבות שהובעו על ידי במישרין או בעקיפין שייכים במלואם לתורה ולמחברה, בפשטות ובבהירות. בהזדמנות זו אני רוצה לציין מחמאה שלא יכלתי כבר לכבוש... לכל ההגיגים והרעיונות שהתעמקתי בהם בתורה מצאתי מכנה משותף, מעין אב טיפוס שמאפיין את הכל: כל תוכן המופיע בתורה ללא יוצא מן הכלל, הוא ביטוי של הבחנה - לא של קביעה. זאת בניגוד לרושם המוטעה שהדבקנו לדורותינו בטקסט התורה.

נחזור אל המציאות שזה עתה נפרסה לפנינו ואני מבין ממנה את הדבר הבא: כשאני בוחן את החלקיק שכוחות הטבע פועלים עליו, אינני יכול לרשום לפני את השינוי שחל בו כתוצאה מפעולת הכוחות האלה עליו, וגם אינני יכול לציין את נקודת הציון השונה שלכאורה עבר אליה כתוצאה מאותם הכוחות. למעשה, החלקיק כשלעצמו גמר את תפקידו ואת קיומו לגבי ברגע שהבחנתי בו, ובו ברגע הופיע חלקיק אחר במקומו שדומה לו תכיפות בתכונותיו אך אין לו את אותה הזהות. זה מקור האשליה האופטית כאשר אני בוחן חלקיק או אפילו חפץ מסויים ושם לידי שעון מתקתק בשביל למדוד את בחינתי... כי הרי אינני בוחן בפועל את אותו החלקיק ולא את אותו החפץ, והשעון רק יכשיל את בחינתי. זהו מקור השימוש המוטעה במימד הזמן בכלל ובשעון המתקתק בחדר המעבדה בפרט. זהו גם מקור הבעיה הקוונטית שבגינה לא מייחסים לאלקטרונים מסלול הקפי קבוע וזאת כי לא ניתן לייחס להם מיקום ומסלול מדויק וקיימת רק הסתברות להימצאותם... והרי אף אחד לא הודיע לעוקבים אחר תנועת האלקטרון כי אינם בוחנים את אותו האטום.

אנא רשמו לפניכם כי הקטע האחרון הוא הגרסה הממצה ביותר לתיאור המציאות, ואני מתנצל אם לא הצלחתי לרדת לאותה הפשטות לפני כן או אף אם סתרתי אותה בגרסאות שלפניה. בכל אופן, מהמציאות הזו יוצא כי קיום המרחב מותנה בעצם בשינויו, היקום משתנה ללא הרף... אכן, הביטוי "משתנה" שאני משתמש בו אינו תקני והביטוי הנכון הוא "מתחלף" - עובר כל הזמן דפים, היקום מתחלף ללא הרף בעיניים האנושיות הבוחנות אותו, החל מרמת החלקיק ועד לרמת הגרמים השמימיים הגדולים ביותר. לפי המציאות הזו שאנו חשים אותה כל רגע, החומר שאין לו נטיה להשאר מקובע ונייח במקום והוא משתנה כל הזמן לנגד עינינו ומחליף פנים ללא הרף - היה צריך לנטות להתפזר, ואכן שמנו לב לנטיה הזאת ברמת המיקרו של האטום כאשר בתוך הגרעין שלו ובין הפרוטונים פועלים כוחות דחיה חשמליים ששואפים לפרק את הגרעין, וגם פועלים כוחות דחיה חשמליים בין האלקטרונים עצמם. עוד איתרנו באטום את הכוח הגרעני החלש האחראי על תופעת התפרקות הגרעין באטום ופליטת האלקטרונים החגים סביבו, זו ברמת המיקרו. ובמקביל גם ברמת המאקרו אותרה האנרגיה האפלה שמשפיעה על התפשטות היקום... כל זה יכול להסביר את הנטייה הטבעית של החומר שמתחלף כל הזמן ונוטה להתפרק, לחוג במרחב, להתפזר על פניו, להחליף את תמונתו המקורית ולהתרחק ממנה...

אולם לא מן הסתם ביקשתי למעלה להשתמש דווקא במונח "להשתנות" - במקום המונח התקני "להתחלף", זאת כי חשתי שהמונח להתחלף הוא כבד מדי ואינו מייצג את תחושתי במציאות, החומר שלידי אומנם משתנה אך קשה לי להגיד שהוא מתחלף, קשה לי להשלים עם הפועל "להתחלף" הגם והוא הפועל התקני של המציאות, זאת כי אני חש דווקא את נטיית החומר להתקבץ, להתלכד סביב עצמו, להתאסף, להיות לגוש בעל זהות, אני מרגיש יותר את כוח המשיכה מכוח הדחיה. וכן גם לתחושתי ישנם סימוכין בטבע ואף בשתי הרמות המיקרו והמאקרו. ידוע כי בתוך הגרעין ובין הפרוטונים פועלים כוחות משיכה גרעיניים חזקים וגם בין הפרוטונים לנייטרונים פועל כוח גרעיני חזק המחזיק אותם יחד בגרעין האטום, ולכן נשאר הגרעין יציב ולא מתבקע, ובנוסף פועלים כוחות משיכה חשמליים בין הגרעין לאלקטרונים, זו ברמת האטום, וגם ברמת המאקרו אותרו כוחות הפועלים בתוך הגלקסיות ומחברים אותם כמו החומר האפל שמחבר את רכיבי הגלקסיה ומלכד אותה, או כמו אלפי הגלקסיות המוחזקות ביחד ע"י כוח כבידה משותף, כך נוצרו צבירי הגלקסיות.
ימי הבריאה אטומים להתפרסם קבוצה חברות חזקים נטייה טבעית תוצאות אין סוף הצלחה טיפוס הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
יעוץ פוליטי, נאום ביבי נתניהו לבקשת חסינות, נאום בני גנץ תגובה לנאום ביבי, יעוץ פוליטי לביבי נתניהו, יעוץ פוליטי לכחול לבן, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לשכנע מצביעים להצביע לך? איך להיות מנהיג? כתיבת נאום פוליטי, פוליטיקה
יעוץ פוליטי, נאום ביבי נתניהו לבקשת חסינות, נאום בני גנץ תגובה לנאום ביבי, יעוץ פוליטי לביבי נתניהו, יעוץ פוליטי לכחול לבן, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לשכנע מצביעים להצביע לך? איך להיות מנהיג? כתיבת נאום פוליטי, פוליטיקה
...ביבי נתניהו לבקשת חסינות, נאום בני גנץ תגובה לנאום ביבי, יעוץ פוליטי לביבי נתניהו, יעוץ פוליטי לכחול לבן, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לשכנע מצביעים להצביע לך? איך להיות מנהיג? כתיבת נאום פוליטי, פוליטיקה איך אפשר לשדרג נאומים פוליטיים ולגייס תומכים חדשים? ההרצאה מתמקדת בניתוח פוליטי של נאומי שני פוליטיקאים מרכזיים: בנימין נתניהו ובני גנץ, תוך הצגת טיפים לשיפור יכולת השכנוע שלהם והאסטרטגיות בהן היו יכולים להשתמש כדי לגייס תומכים חדשים. אליעד כהן...
יצאת צדיק, יצאת רשע, יצאת גנב, לפני עיוור לא תיתן מכשול, פרצה קוראת לגנב, לדון לכף זכות, תשלום לנותן שירות, תלונות צרכנים, למה אנשים גונבים? למה אנשים משקרים? טכנאי גז
יצאת צדיק, יצאת רשע, יצאת גנב, לפני עיוור לא תיתן מכשול, פרצה קוראת לגנב, לדון לכף זכות, תשלום לנותן שירות, תלונות צרכנים, למה אנשים גונבים? למה אנשים משקרים? טכנאי גז
...לנותן שירות, תלונות צרכנים, למה אנשים גונבים? למה אנשים משקרים? טכנאי גז למה טכנאי גז מרמים את הלקוחות שלהם? אליעד כהן מסביר כיצד טכנאי גז בתוכנית הטלוויזיה יצאת צדיק מרמים את הלקוחות שלהם. התוכנית המדוברת ביצעה בדיקה מעשית בבית, בו התקינו שני בלוני גז חדשים ומלאים לחלוטין. הטכנאים שהוזמנו לבית היו צריכים רק לפתוח את הברז ולגלות שאין שום תקלה או צורך להחליף בלונים. חלק גדול מהטכנאים בכל זאת אמרו ללקוחה שהבלונים נגמרו או שיש תקלה, והחליפו בלונים מ...
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
...לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע איך להפסיק לחקות התנהגות של אחרים? הרבה אנשים נוטים לחקות את ההתנהגות של אחרים בלי שהם שמים לב לכך. אליעד כהן מסביר שהתופעה הזו מתרחשת בדרך כלל בשני אופנים עיקריים. המקרה הראשון הוא שאדם מוצא את עצמו מתנהג כמו אנשים מסוימים באופן אוטומטי. לדוגמה, הוא פתאום קולט שהוא מתנהג בצורה...
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1
...דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1 למה יש קושי בדרך הרוחנית ומה המחיר שמשלמים עליה? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על הקושי בדרך הרוחנית, כשהוא מתמקד בפחדים ובתחושות שמתלוות להתקדמות בתהליך רוחני. אחד מהנושאים המרכזיים הוא התחושה שככל שאדם מתקרב לאיזושהי אמת רוחנית או מתעמק בתהליך רוחני מסוים, דברים שהיו בעלי משמעות...
טוב אמיתי ונצחי / פוסט טראומה / להחזיר את הגלגל לאחור - להגיע לשלמות ואחר כך לאבד אותה - האם זה אפשרי? טיפול בטראומות
...לשלמות ואחר כך לאבד אותה - האם זה אפשרי? טיפול בטראומות ובו יתבאר העניין של טוב אמיתי. והאמת היא נצחית. ומה שאינו נצחי, הוא אינו אמיתי. ועיקר הרע בעולם, הוא הפחד של האדם לאבד את הטוב. וכאשר יש לאדם טוב, שאינו נצחי ואמיתי, הרי שהאדם מפחד לאבד אותו. וכל טוב שהוא תלוי בדבר ובסיבה שהיא אפשרית המציאות אך אינה מחויבת, הוא טוב שקרי שסופו להתבטל, והוא לא באמת משחרר את האדם, מהפחד לאבד אותו (כסף לא יכול לקנות עבורך, את הפתרון לכך שאתה תלוי בו ומפחד לאבד אותו)...
איקס עיגול, איקס מיקס דריקס, תורת המשחקים, אסטרטגיות לקבלת החלטות, שיטות לקבלת החלטות, קבלת החלטות, איך לנצח במשחק? ללכת עד הסוף, איך לקבל החלטה? השכל שיש בכל דבר
איקס עיגול, איקס מיקס דריקס, תורת המשחקים, אסטרטגיות לקבלת החלטות, שיטות לקבלת החלטות, קבלת החלטות, איך לנצח במשחק? ללכת עד הסוף, איך לקבל החלטה? השכל שיש בכל דבר
...שיטות לקבלת החלטות, קבלת החלטות, איך לנצח במשחק? ללכת עד הסוף, איך לקבל החלטה? השכל שיש בכל דבר מה זה משחק איקס עיגול ואיך הוא קשור לתהליכים בעולם? ההרצאה מתחילה בהסבר על משחק האיקס עיגול, שבו שני שחקנים מנסים ליצור רצף של צורתם - איקס או עיגול - על לוח. כל שחקן מנסה לחסום את היריב וליצור רצף משלו. אליעד מסביר כי המשחק הוא יותר ממאבק בין שתי ישויות (איקס ועיגול), זהו משחק של שליטה במרחב, שבו כל שחקן שואף להשתלט על המרחב ולהשלים את רצפו מקצה לקצה...
הדרכת אנשי מכירות שטח, דוגמה לניתוח וטיפול בהתנגדות לקוח, איך לנתח התנגדות לקוח? איך לטפל בהתנגדות מכירה? מה לענות ללקוח? איך למכור ללקוח? איך להבין את הלקוח? למה הלקוח מתכוון? למה הלקוח לא רוצה לקנות? איך למכור את המוצר שלי? מכירות מדלת לדלת, מכירות דור טו דור, יעוץ לאנשי מכירות
...התנגדות לקוח? איך לטפל בהתנגדות מכירה? מה לענות ללקוח? איך למכור ללקוח? איך להבין את הלקוח? למה הלקוח מתכוון? למה הלקוח לא רוצה לקנות? איך למכור את המוצר שלי? מכירות מדלת לדלת, מכירות דור טו דור, יעוץ לאנשי מכירות להלן דוגמה לניתוח התנגדות לקוח באמצעות ניתוח סיבתיות. התנגדות לקוח: אני לא מעוניין לקנות את המוצר, כי אין לי אפשרות לתקופת ניסיון לשימוש במוצר. (במידה ולדוגמה רוצים שהלקוח יקנה את המוצר, בלי להתנסות בו מראש). ננתח סיבה ותוצאה: סיבה: אין...
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 2
...2 וכאשר רוצים לחנך ילד בצורה נכונה, הדרך לעשות זאת, היא על ידי זה שמראים לאותו הילד, איך להשיג את המטרות האישיות שלו, על ידי זה שהוא ישפר את המיומנויות האישיות שלו, ויגלה את הפוטנציאל האישי שלו. ואת כל זה הוא אמור לעשות, כדי להשיג את המטרות האישיות שלו, שיש לו בעולם הילדים, שבו הוא נמצא. כי אחת הטעויות המרכזיות ביותר שיש בחינוך ילדים, היא שמנסים לגרום לילד להתעניין בדברים, שלא מעניינים אותו. כי כאשר המחנך לא יודע מהו חינוך נכון ואיך לחנך בצורה נכונה...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
...הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי הסבל של האדם נובע מכך שהוא תלוי רגשית בתופעות חולפות. העולם משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז רגשית בדברים מסוימים, הדבר הזה יוצר אצל האדם תלות רגשית, שבסופו...
איך לטפל בהתנגדויות? שינוי עמדות, דיאלקטיקה, טיפול בהתנגדויות, ויכוח בין דתי לאתאיסט, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין בני זוג, ויכוח בין הורים וילדים, אומנות הויכוח, דיבייט, רטוריקה, חלק 1
איך לטפל בהתנגדויות? שינוי עמדות, דיאלקטיקה, טיפול בהתנגדויות, ויכוח בין דתי לאתאיסט, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין בני זוג, ויכוח בין הורים וילדים, אומנות הויכוח, דיבייט, רטוריקה, חלק 1
...ויכוח בין דתי לאתאיסט, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין בני זוג, ויכוח בין הורים וילדים, אומנות הויכוח, דיבייט, רטוריקה, חלק 1 איך לטפל בהתנגדויות? ההרצאה עוסקת בטיפול בהתנגדויות, שינוי עמדות, דיאלוגים בין דתיים לאתאיסטים, חילונים לדתיים, ויכוחים בין בני זוג, הורים וילדים, דיבייטים ורטוריקה. אליעד מסביר כיצד ניתן להתמודד עם התנגדויות באופן כללי, תוך הדגשת חשיבות ההתמודדות עם קונפליקטים פנימיים כדי לטפל בקונפליקטים חיצוניים. מהו טיפול בהתנגדויות?...
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
...- א. דוגמה לפעולת כפייה בלתי תקינה: בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ. האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון כפוי לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים. אם כן, המונח אלהים שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה בידה. זה המנחה, המורה המדריך... זה המונח...
לשמור על הקיים בהווה
...על הקיים בהווה חשיבה הגורסת לשמור על הקיים בהווה ממקמת את האדם במצב שידאג לכך שינוח בזמן הנכון ויעשה את הדברים הנכונים בזמן הנכון. חשיבה כזו, גורמת לאדם להיות רגוע, נינוח עם עצמו ואדם כזה הוא עקשן באופן כזה שלא מפר לו את האיזון בחיים. אדם כזה יכול לדעת את הדברים גם ללא הידיעה הזו, אבל אם הידיעה לא נכנסת למשנה תוקף הוא יכול להיות מושפע מתנודות החיים בקלות ולאבד את זה. הרעיון הוא לשמור על הקיים בהווה עי הסתכלות על הדברים כפי שהם. ואז האדם יכול להיות...
אמון - מבוא
...האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה...
הכעס מהות ומשמעות
...כי כעס לביטויו השונים מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהגויותיו של האדם. משפטים כמו: האדם רע מנעוריו, האדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו, איזהו הגיבור הכובש את יצרו? אדם לאדם זאב מצביעים על קשר הדוק בין היצר לכעס. ניסיוני המקצועי מחזק יום יום את אמונתי ותפיסת עולמי כי יש ביכולתו של האדם לבחור את רגשותיו, מחשבותיו החלטותיו והתנהגויותיו. עלינו לזכור כי תחושות אינן רגשות המופיעים אצל כל אחד ואחת מאתנו, תחושות הן למעשה סוג של תגובות שאנו בוחרים ואכן, להוציא מצבים...
העלאת המוטיבציה - מהי מוטיבציה וכיצד ביכולתנו לשלוט במנגנון המוטיבציה הפנימי שלנו?
...המוטיבציה הפנימי שלנו? אם נעצור לרגע ונתבונן, נגלה שמוטיבציה היא מושג המתאר את מידת עוצמת הרצון שלנו לביצוע פעולה או להשגת מטרה כלשהי. וביחס למה נקבעת מידת העצמה של הרצון שלנו לפעולה או השגת מטרה? הרצון לביצוע פעולה נקבע ביחס לשיעור ההרגשה הטובה הצפויה שנקבל, ככל שאנחנו חושבים שהשגת מטרה מסוימת תגרום לנו להרגיש טוב יותר, כך מידת הנמרצות שלנו להשיג את המטרה הזו גדלה. ומהי הדרך לשכנע את עצמנו שהשגת מטרה מסוימת תעשה לנו טוב? כדי להבין זאת ניקח לדוגמה...
התועלת שבניסיון האדם
...לניסיון החיים, אבל יש לשים לב לקחת גם את ניסיון החיים בעירבון מוגבל. ומה הכוונה בעירבון מוגבל? לעתים קורה מצב שהאדם זוכר משהו ולא תמיד זוכר אותו נכון, הוא יכול להשליך סיבה של משהו בלי קשר נכון לדברים וסתם לחשוש לעשות התחלה חדשה. יש מצבים שבהם האדם לא באמת השקיע בדברים והוא לוקח את עצמו כלא מוצלח בתחום מסויים, והוא לא ניסה כלל את הכי טוב שלו, או שלא היה פנוי רגשית לדברים. יכול להיות מצב שלאותו אדם היה חוסר ביטחון עצמי עם הדברים, והפחד שיתק אותו והוא...
דיכאון קליני - מבוא
...- מבוא דיכאון קליני (קרוי גם: דיכאון מזורי, מצב דיכאוני מזורי או אפיזודה דיכאונית מזורית, באנגלית: Major Depression או Major Depressive Episode, בעבר נקרא גם דיכאון אנדוגני) הוא הפרעה נפשית, המאופיינת בדפוס נרחב ומתמשך (בדרך כלל שבועות וחודשים) של מצב רוח ירוד, שאליו מתלווים הערכה עצמית נמוכה ואובדן עניין והנאה מפעילויות מהנות, חרדה, הפרעות שינה ותיאבון, חוסר מרץ, מחשבות פסימיות בדרגות שונות - עד כדי מחשבות של חוסר טעם לחיים ואובדניות, ירידה בריכוז...
לא תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו
...ידוע לכל, בהיחלש האדם, יתגברו קשייו. היינו כשאדם נחלש נפשית ו או פיזית, יופיעו עוד ועוד קשיים. הדרך להתגבר, להתמודד, הינה עי התחזקות. מזהירה התורה, שלא לקלל. התורה נוקטת בלשון לא תקלל חרש, חרש דווקא. ידועים דברי רשי המביא בשם תורת כהנים, למה נא חרש? עונה רשי, מה חרש מיוחד שהוא בחיים אף כל שהוא בחיים, יצא המת שאינו בחיים. מה ענינה של הקללה, קללה שכל מהות ענינה על האדם החי. אין הקללה חלה על המת. או ר נתן, הקללה ענינה הפרדת החיות הנמשך מבחינת כסדר מבחינת...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, אימון אישי בטלפון, קואצ'ר ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0859 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 21:01:18 - wesi4