מאמן ומתאמן ומה שביניהם - יחסי
מאמן ומתאמן את ניתוח והבנת היחסים בין
מאמן למתאמן אני מבססת על - פי התאוריה והספר של דר תומס א. הריס, אני בסדר - אתה בסדר. לדעתי מערכת היחסים בין
מאמן למתאמן צריכה להיות של בוגר - בוגר, מתוך הבנת הטיפוסים האחרים קרי: הורה, ילד. וכדי להבין את מהות היחסים המבוססת על בוגר - בוגר יש צורך להסביר את שלושת המצבים: הורה, ילד, ... פסיכולוגיות ממשיות. אלה מציאויות של תודעה. לאחר הבנת מצבים אלה נראה כיצד ניתן ליישם מערכת יחסים בין
מאמן למתאמן, שנובעת ממצב תודעה של בוגר - בוגר. מערכת יחסים זו היא הנכונה, הטובה והמתאימה ביותר לתהליך
האימון. שלושת המצבים: ילד, הורה בוגר מצב תודעה של הילד בשנים הראשונות הילד הוא קטן ותלוי. אין לו מילים שיכולות להביע מובנים. הילד אינו יודע להעריך מבט קשה, ולכן מבט קשה לעברו ... היכולת להעריך הסתברויות עשויה להשתפר באמצעות מאמצים מודעים. כשריר בגוף, הבוגר מפתח את יעילותו באמצעות
אימון והפעלה. אם הבוגר ער לקשיים אפשריים, ביכולתו גם להמציא פתרונות מבעוד מועד לאותם קשיים, אם וכאשר הם מתעוררים. עם זאת, בנקודות מסוימות של לחץ מתחיל כל בוגר לזייף, הרגשות ... שאי אפשר למחוק אותן. מה אם כן תקוותנו לשינוי? איך נוכל לשחרר את עצמנו מקרסי העבר? היחסים הנוצרים בין
מאמן למתאמן - מה תפקיד של
המאמן? ואיך מתאפשר השינוי? מטרת תהליך
האימון היא לאסוף מספיק הקלטות בסדר. הקלטות של בסדר תהיינה כתוצאה מהצלחה = תוצאות. הצלחה תהיה כאשר נעשית בחירה של פעולות הגיוניות המתוכננות על - ידי הבוגר ולא על - ידי ... או ההורה. איננו יכולים למחוק את ההקלטה של הלא בסדר, אך אנו יכולים להחליש את עוצמתה או להפסיק את השמעתה.
המאמן פועל בתהליך
האימון מהמצב של בוגר. כאמור, לבוגר יש 2 תפקידים מרכזיים: 1. איסוף נתונים, בדיקת המידע וניתוח מידע, ואז להחליט אם הם נכונים. 2. הערכת הסתברויות, ובהתאם להן להחליט על פתרונות. ... זה. הוא יוצר עם המתאמן שלו יחסים המבוססים על העמדה אני בסדר - אתה בסדר. יצירת יחסים זו מתאפשרת כאשר
המאמן מודע ומזהה את ה - ילד, הורה ובוגר אצל המתאמן שלו. בתהליך
האימון המאמן מזהה יחד עם המתאמן את פגיעותו ופחדיו של המתאמן - הילד שבו. הוא מזהה עם המתאמן את ההורה שבו, את השתלטנות, ציוויו, עמדותיו הנוקשות, ודרכיו העיקריות להבעת ביקורתו. להלן מספר מאפיינים גופניים ומילוליים שבאמצעותם יוכל
המאמן לזהות את החלקים של ילד, הורה ובוגר במתאמן. מצב ילד: המאפיין ילד הוא התפרצויות רגשיות, כתפיים נפולות, עיניים מושפלות והתגרות. ביטויים כגון: אני יודע יותר טוב, שלי יותר ... לא אמת, מורכב, אפשרי, אובייקטיבי, סביר, אני חושב, דעתי ש.. וכד. מילים אלה מצביעות על עיבוד נתונים בוגר.
המאמן הפועל מתוך הבוגר בודק עם המתאמן נתונים שהמתאמן אסף מ - נתוני הילד, ההורה וגם מהבוגר ומנתח אותם. הוא עושה זאת בעזרת השאלות. שאלות כאלה הן: האם זה נכון? מאיפה הרעיון הזה? מהן העובדות? וכן כל יתר השאלות
שהמאמן נעזר בהן.
המאמן עוזר להקשיב להקלטות הישנות, ולבחון אם לקבל אותן או לדחותן. הקלטות ישנות אלה הן הפרדיגמות אותן אנו בוחנים עם המתאמן בתהליך
האימון. המאמן מסייע למתאמן לגלות שהוא בסדר על - ידי כך שהוא מעודד אותו להתנסות במצבים המוכיחים את יכולתו ואת ערכו ואת ערך האחרים. אלה למעשה הפעולות
שהמאמן דוחף את המתאמן לעשות. דוגמה אחרת לחיזוק פעילות הבוגר אצל המתאמן היא לבחון ולהחליט על הערכים הבסיסיים שלו. לביצוע החלטות גדולות דרוש מאמץ מודע. מערכת ערכים תעזור למתאמן ... בעצם כשהמתאמן פועל על - פי הבוגר שבו מתאפשר השינוי. חשוב לציין כי, לא פחות חשוב (ואולי אפילו יותר), שגם
המאמן יהיה מודע לחלקים של ילד, הורה ובוגר שלו עצמו. כי רק כך יוכל
המאמן להביא את המתאמן שלו ליצירת יחסים אני בסדר - אתה בסדר. על
המאמן מוטלת האחריות והחובה להמשיך לעשות חקירה ובדיקה עקשנית על עצמו, לפעול, ולחזק את הבוגר שלו עצמו, על מנת שיוכל להיות לעזר למתאמן שלו. ...