ראיון עבודה / מרכז הערכה - איך מתנהגים ומה לעשות?... הסבר מלא אודות שיטת מיון מרכז הערכה, קבלת גם הסבר מלא על מושגים חשובים מאוד בהבנת מרכז הערכה: מהי קבוצה, מהי דינאמיקה קבוצתית ומהו פרופיל תפקיד. במאמר זה נעסוק באיך? כלומר, כללי ההתנהגות במרכז הערכה, אשר יגבירו את הסיכוי ... אינם קשורים לתפקיד. חשוב להבין שהתרגיל הוא כלי מזמן. כלומר, הוא מזמן את דפוסי ההתנהגות שלכם ושל שאר חברי הקבוצה, כגון: דפוס קבלת החלטות, שיתוף פעולה, הקשבה, האצלת סמכויות, יכולת עבודה בצוות, שירותיות, יכולת שכנוע, יכולת ניהולית, מנהיגות והובלה ... תבדלו את עצמכם מהשאר ותטביעו רושם עמוק משמעותי. שלב 2 - תרגיל קבוצתי המותאם לפרופיל התפקיד המנחה יציג בפני הקבוצה תרגיל קבוצתי שהותאם מראש שנועד להציף או לזמן דפוסי התנהגות רלוונטיים לפרופיל תפקיד. דמיינו את הקבוצה עולה על האוטובוס ואת כולם מנסים לעלות בדלת צרה אחת. איך זה נשמע מהצד? רעש, חוסר הקשבה, חוסר שיתוף ... מספר, הפסיקו את המהומה והזכירו למשתתפים שבפניכם משימה משופת אחת ומטרה משופת לכולם. מכאן ואילך, קחו לידיכם את הובלת הקבוצה. חשוב מאוד שתתמודדו עם התנגדויות שיעלו ולא תעקפו אותן. לשם כך עליכם לגייס לצדכם משתתפים שאינם מסכימים לעבוד ולנהל את המשימה יחד איתכם. הזכירו לקבוצה מהי המשימה ומהי המטרה, האצילו סמכויות (לקיחת זמנים), הזמינו רעיונות, אמרו את דעתכם, הובילו להחלטה וקבלו את ההחלטה הסופית. ... פעולה, עבודה קבוצתית והקשבה, וכל משתתף קיבל את אפשרות להביע את דעתו. עתה יבקש מכם המנחה לדרג את ביצועי הקבוצה ואת הביצוע האישי שלכם. הקפידו תמיד לתת לקבוצה ציון גבוה מציונכם האישי, כיוון שלכם כפרטים אין זכות קיום ללא הקבוצה. העניקו ציון שבין 7 - 9, ולעולם לא ציון 10, שהרי תמיד יש מה ללמוד והיכן להשתפר. אם התפקיד ... יוצרי האווירה והרף ותקבלו ביטחון להמשך). 3. היו דומיננטיים, אבל בצורה שיתופית. קחו על עצמכם תפקיד פעיל בארגון פעילות הקבוצה, מבלי להשתלט על אחרים, להתחרות או להלחם בהם. 4. למשימות יוקצה זמן מוגבל. לרוב, אין זה פרק זמן ריאלי ... המשימה. כשתישאלו אם עמדתם במשימה - ובמידה ולא עמדתם בה - אמרו שלא, אך שהיה שיתוף פעולה בין חברי הקבוצה, הייתה עבודת צוות ותקשורת טובה, כל אחד קיבל מקום להביע את דעותיו. 5. הענקת ציונים על ביצוע המשימות - העניקו תמיד ציון גבוה יותר לביצועי הקבוצה מאשר לביצוע האישי שלכם, כיוון שלפרט אין זכות קיום ללא הקבוצה. (אל תעניקו ציון 10, המשדר שאתם סבורים שאין לכם מה להשתפר, המעיד על הערכה עצמית נמוכה). 6. רושם ראשוני: ... פירוש הדבר שאינכם מוכשרים. יתכן והתפקיד פשוט אינו מתאים לכישוריכם. לדוגמה: לתפקידי ניהול דרושים כשורי מנהיגות, השפעה, אסרטיביות ותרומה לקבוצה. לתפקידי שירות לקוחות חשובות השירותיות, הקשבה, הסבלנות. 8. אם לא תתקבלו, אל תאבדו את הביטחון והרימו את הראש. אנשים ...