... בשפת הערכים הלקוח במרכז זו לא רק סיסמה. על
העסק להיכנס לנעלים של הלקוח. להבין מה הוא באמת צריך. להיות ער לצרכים האמיתיים שלו. ולענות עליהם. בשורה התחתונה זה אומר לארוז את הערכים של
העסק , יחד עם צרכי הלקוח, לשלב הכל בחבילה אחת ולהגיש אותה על מגש של זהב. מה אתה (לא) מוכר הפירוש ללמוד את
העסק זה להבין בדיוק מה אתה מוכר. גנן לא מוכר חצר פרחים. גנן מוכר אווירה נהדרת וכייפית בחצר. גנן מוכר את החלומות שנחלום כאשר נשב בחצר ... ה90 וה80 לא יעבוד היום. רשתות חברתיות, גוגל, מידע עצום ושפע המוצרים מגבירים את התחרות לאין שיעור. כדי להחזיק מעמד בשוק, על
העסק ללמוד את עצמו. ללמוד מהם הערכים שהוא מוכר. על איזה צרכים הוא עונה. איזה רווח או תועלת הלקוח רוכש ממנו. ולמה הוא רוכש אותם דווקא ... מחפשת את המרץ שהעוגיות יגרמו לה לאחר שירימו לה את הסוכר בגוף. בסוף היא תבחר בעוגיות שיענו לה הכי טוב על הצרכים שהיא רוצה למלא.
עסק שידע לחוש את הצרכים של הלקוחות שלו. שיברר, יחקור, יתעניין בהם. לא יהסס לשאול את הלקוח או הלקוחה מהם הסיבות העמוקות יותר לקניית המוצר. למה דווקא אצלו וכדומה.
עסק שיעשה זאת ירוויח.
עסק שלא יעשה זאת, יפסיד. צריך להפסיק עם המניפולציות הזולות. עם דחיפת המוצרים. די. אנשים רוצים את הערך שהמוצר מביא איתו. לא את המוצר עצמו. את המוצר עצמו ניתן לרכוש בהרבה
עסקים, לאו דווקא ממך.
עסק שלא יודע לענות על צרכים - אין לו זכות קיום. לחשוב על לקוח המשנה על תחשוב רק על הלקוח שעומד מולך. הוא רק קצה שרשרת המזון. הוא לא ... עליו לאחר קניית המוצר. זה ידרג אותו גבוה יותר או נמוך יותר. הוא יצא טוב או רע. לפעמים יש לקוח משנה אחד ולפעמים (לרוב) יש יותר.
העסק צריך לחשוב גם על לקוחות המשנה. לא על כולם. זה לא נגמר. אבל לפחות על לקוח המשנה הראשון. לדוגמה: אדם שמגיע
לעסק לרהיטים לקנות שידה. מלבד השידה עצמה הוא חושב על חמותו שתגיע לבקר ותראה את השידה. בעל
העסק יכול לנסות לדובב את הלקוח. לברר מה חשוב לו בשידה. שאלות בסגנון מה חשוב לך בשידה? מי האורחים שיראו את השידה? מה אתה רוצה שהשידה תשדר לאורחים? וכדומה. שאלות מנחות כגון אלה גם ינתבו את הלקוח לשידה הטובה ביותר עבורו. וגם יעזרו
לעסק להבין טוב יותר את הצרכים העמוקים של הלקוח. במכירה כזאת שני הצדדים מנצחים. הלקוח מרגיש שמנסים לעזור לו ולא לדחוף לו מוצר. המוכר ...