חמשת הצעדים לשיווק העסק שלך - בלי להוציא עוד אגורה מהכיסחמשת הצעדים לשיווק העסק שלך - בלי להוציא עוד אגורה מהכיס חמישה צעדים שאם תיישם אותם העסק שלך ימריא לגובה. אלו צעדים חשובים ויסודיים. נכון שיותר קל לכתוב על מתחרים או על שינויים מרחיקי לכת שלא ... שתלויים בך. בצעדים שכל אחד יכול לעשותם. בלי להוציא עוד כסף מהכיס. צעד ראשון: מי אתה? כדי לשווק את העסק שלך, עליך לדעת קודם כל מה אתה משווק. מהו העסק שלך. מהם השירותים או המוצרים שאתה מוכר. זה לא סתם לדעת (ברור שאתה יודע מה העסק שלך), אלא ניסוח מדויק של איזה בעיות אתה פותר. מה אתה אומר ללקוח פוטנציאלי שלך שבא לקנות ממך את המוצר או השירות. זה נשמע קל אבל הרבה עסקים לא ממש יודעים מה הם רוצים לשווק. כדי להמציא קריאייטיב טוב על המשווק לדעת בדיוק מה בעל העסק רוצה לפרסם. תחשוב שיש לך מתחרים שגם הם משווקים את העסק שלהם. איך אתה תפרסם ביחס אליהם? מהשאלה הזאת נעבור לשלב הבא. צעד שני: תבחר את הקהל שלך. כדי לשווק את העסק שלך עליך לסקרן את האנשים. למשוך אותם אליך. לסמן להם שכדאי להם לעבוד איתך. כי לא רק שאצלך הם ... כי את תראה את הערך שאתה נותן ללקוחות שלך. צעד שלישי: רשת שיווקית עלייך לייצר פלטפורמות בהם תפרסם את העסק שלך. זה יכול להיות מתקשורת מסורתית כגון עיתונים, מגזינים או רדיו ועד תקשורת עכשווית כגון גוגל או פייסבוק. תבדוק מה מתאים לעסק שלך. לא לכל עסק מתאים כל פלטפורמה. לפני שאתה (או את) רץ לבזבז כסף על פרסום שלא מתאים לך, תעשה סקר מה עושים ... לא לקפוא על השמרים שיווק היא עבודה שלא מסתיימת. אם הפסקת לשווק את עצמך? כנראה שאיבדת את ההתלהבות והתשוקה מהעסק. עסק שלא מתפתח, לומד, מתעדכן או מייצר מוצרים או שירותים חדשים לפי מה שהזמן מצריך. אחת דינו לנבול. השיווק והעסק אינם שני דברים נפרדים. השיווק משקף את העסק. הוא לא נפרד ממנו, הוא מראה שלו. אם הפסקת לשווק, כנראה שהפסקת לחדש את העסק. עולם השיווק עבר מהפכה (אנשי שיווק שעדיין לא מודעים לכך, זה רק עניין של זמן עד שיקלטו זאת. ועדיף ... שהלקוח יקנה ממך. היום, בעידן האינטרנט, הפייסבוק, אמזון וכל ענקיות הטכנולוגיה והתקשורת, הלקוחות לא יעברו בשתיקה אם המסרים השיווקיים והעסק עצמו לא ימכרו אותו דבר. צעד חמישי: יצירת שינוי שיווק נכון מתמקד באיזה שינוי אתה רוצה לחולל אצל הלקוחות ... לחולל שינוי בריצה, בהליכה, במראה הרגליים או בהרגשה של הלקוחות שלו כאשר הם ירכשו את הנעליים שהוא מוכר. כל עסק מחולל שינוי, השאלה היא רק מהם השינויים ובכמה רבדים הם חלים. פרסומת שתאמר בואו לקנות את הנעליים הכי איכותיות ... מדבר על ההרגשה שלו. אתה לא מוכר לו מוצר. אתה מוכר לו הרגשה. זה דבר חשוב, לא לשים את העסק במרכז אלא את הלקוח. הפרסומת בעצם באה לומר ללקוח, אנחנו חושבים על האינטרסים שלך ועל השינוי שאנו רוצים להעביר ...