... איתה. כמו שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי
מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי
המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה
שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה וגם בלבנון אנחנו בעיצומה של ההתרחשות. לבנון הוא סרט קשה. לכאורה הוא סרט יבש יותר מהסרטים האחרים. אין בו פאתוס. כמו בסרטי
מלחמה אמריקאיים למשל. כל הסרט מתרחש בתוך טנק. כל מה שקורה קורה בתוכו. ארבעה צעירים. הטנק אפל,. ... רק מתכת. משפט הכתוב בתוך הטנק. משפט ההופך להיות מגוחך בהמשך. הטנק הוא יותר מכל מלכודת שאי אפשר לברוח ממנה. המכונה בולעת את האדם. אנשים נהפכים למשרתי מכונת
מלחמה. לרובוטים שלה.. הסרט מתחיל בצילום שדה חמניות הממלא את כל המסך. רובן נבולות, כמעט נבולות. ... מראה לנו רק אימאזים. מרחוק נראה אטליז, תקריב מראה גושי בשר תלויים על ווים. מגדל אייפל, הביג בן ומגדלי התאומים. הם נכנסו לתוך משרד נסיעות. בהמשך תראה
המלחמה. חלק
מהמלחמה. רק מה שנמצא מול משקפת הכוונת. והמשקפת יכולה לנוע, להתקרב לנושא הצילום ולהתרחק. חוץ דרך עדשה. המציאות החיצונית נראית רק בגודל הכוונת, אין מציאות רחבה. גדולה. המציאות הפנימית לחוצה בהתאם למקום ההתרחשות. וזו ממילא רק התחלת
המלחמה, עוד לא מה שיקרה בהמשך שאיננו מופיע בסרט.
המלחמה משתקפת רק מבחוץ ודרך כלי מנכר. אין צילומי
מלחמה של ממש. הסרט מתמקד בשעות הראשונות של
המלחמה. אפילו לא יום שלם. שום דבר ממזעזע באמת עוד לא קרה. קצת יריות, קצת הריסת בית. כמעט סתמי. ... מאפוקליפסה עכשיו. השבר אחר, אך הוא נמצא בהלם קרב מן ההתחלה. התותחן (יואב דונט) שאיננו יכול להביא את עצמו לירות. והקשר (אושרי לוי) שצריך כבר להשתחרר אלמלא
המלחמה. השבוי הסורי הוא הזמר דודו טסה שמצליח להרשים בתפקידו הקטן. שמואל מעוז כתב וביים סרט ... טוקבק באיזה מקום שכל מה שצריך להצליח זה ליצור סרט אנטי ישראלי. אינני חושב שטרילוגיית לבנון היא אסופת סרטים אנטי ישראליים. השבר שעוברים צעירים כתוצאה ממה
שמלחמה עושה להם איננה אנטי ישראליות. אין פוליטיקה בסרטים כמעט. רק מי שיודעים, לדעתם, מה כוונת ... נפגע. הדמויות כמו שהן מוצגות לאורך רוב הסרט מספיקות. כשהן חלק מהמכונה.. שאי אפשר להפריד אותם מהטנק. אני מתאר לעצמי שהסרט יעלה שאלות מוסריות על דרך הצגת
המלחמה, אך צריך לזכור הסרט מתעד את היום הראשון. אף אחד, גם לא בעורף, עוד לא שאל שאלות מוסריות. ...