... פנימית נמצאת אצל כל אחד ואחד מאיתנו אם נגלה בעצמינו
יכולת זו נוכל ביחד במסע אישי מרתק לעבר העתיד המצויד בכלים מכווני תוצאה להביא את המתאמן למצב ... לחופש פעולותיה. לבחירה אין שום סיבה שקדמה לה.
יכולת האדם במדרגת הבחירה ליצור יש מאין בדומה לבורא יתברך. מהות
יכולת הבחירה לאדם היא הזכות לבחור את דרכו, הוא אחראי למעשיו, וההשגחה אינה מתערבת במעשיו בחזקת הכל צפוי והרשות נתונה
יכולת הבחירה הוא אחד מאבני היסוד המרכזיים ביותר בהשקפה היהודית המשלבת בתוכה אוטונומיה מוסרית ... מופיע לאחר ההכרה שבכל פעולה ישנו רצון שקדם לה.
היכולת היא כלי לרצון כדי להוציאו מן הכוח אל הפועל. רצון ה יתברך שנקיים את מצוותיו מתוך בחירה, שנשתתף בשיפור ועיצוב העולם, שנהיה מודעים
ליכולותינו ולכוח העצום שטבע בנו, לאתגר ולהוביל אותנו בצורה נכונה ומתאימה בדרך למסע חיינו. את
היכולת לקיים ולממש את התובנות, מסר בידנו, בכוח המחשבה, ובכוח הבחירה מקומו של
יכולת הבחירה נמצא מעל השכל לאדם יש
יכולות פיזיות כמו בעלי החיים
ויכולות רוחניות כמו בורא עולם, האדם הוא כביכול יצור כלאיים בין בעל חי ולהבדיל לבין בורא העולם. ... ואילו האדם הנמצא בתווך, נדרשת הבחירה בין רצונו
ויכולתו להידמות לבורא לבין משיכותיו להתנהג כבעח מה האדם כי תזכרנו ובן האדם כי תפקדנו לעומת ... ולפתח את צלם האלוקים שבו, עליו לחשוף בתוכו את
היכולות היצירתיות ולפתח אותם. {המושג בצלם אלוקים עשה את האדם מכוון לעשיית דמות מופשטת של
יכולות אלוקיות לשליטה, יצירה, תבונה, ובחירה חופשית}. המושג יצירה הוא רחב במובן הפיזי והן במושג הרוחני. אדם החושף ומפתח את
היכולות שלו זוכה לחדוות יצירה - סיפוק והנאה חיות וחיוניות במובן הרוחני והחומרי כאחד. התפיסה ... האדם קובע את עצמו בסולם המציאות, יחודו של האדם הוא,
יכולת החשיבה וכוח הבחירה. השכל מכיר את מגבלותיו מעצם היותו מופשט.. ו בחמשת החושים ובדמיון קשור ... הראשונית לכל ומרצונו משתלשל כל עולם המעשה}. וכך
יכולת האדם בכוח הבחירה באמת הוא עצמו ממש הסיבה הראשונה בגדר יש מאין התודעה והתבונה האנושית ... המרכזי של משמעות החיים, ואחריות למעשיו בהגדרה:
היכולת להיות להיות בן אדם. זהו מצב בו האדם מתמודד בין מה שהוא לבין מה שהוא שואף להיות
היכולת לנקוט עמדה כלפי התנאים (האדם אינו חופשי מתנאים) מצב של חיבור הוליסטי שבו הגוף החומרי מושך ... ההנהגה, כלומר האדם אינו סוג של מכניקה אלא ניתן לו
היכולת להתערב ולהנהיג, זה יותר מאני חי משמע אני קיים אלא אני מודע שאני בוחר. הבורא אפשר לאדם ... החופשי שלי כאדם אינו רצון. רצון הבורא שיהא האדם בעל
יכולות על כל אשר יחפוץ ויבחר. ישנה הבחנה בין ידיעה לבין סיבה, בעל הידע אינו חייב להיות מעורב ...