... שזה ממשי לגביך. כל מה שקיים, זה רק מה שקיים במוח שלך. כל מה שקורה ויקרה לך, זה קורה במוח שלך.
החיים הם כמו חלום. אין הבדל בין
החיים לחלום. אם אתה חושב על החלום, זה נראה לך לא ממשי. אבל גם המציאות היא לא ממשית. אבל למעשה מה שקורה בחלום זה השתקפות של מה שקורה במציאות (במירכאות) שלנו. אז אם זה חלום, אז מה הוא ... אתה חווה את זה יותר, ותבין את זה יותר. אני רוצה לתת דוגמה, שאם יש לך יותר שכל, אתה חווה יותר את
החיים כמשחק. למשל האדם עושה דרמה שאם יפטרו אותו, לא יהיה לו מה לאכול, והוא ימות. הוא עושה הפרדה בין
חיים למוות. אבל אם הוא מבין שבין כה וכה הוא ימות, הוא עדיין ימשיך לעבוד, אבל הוא מבין שזה כמו משחק. זה לא נשמע כל כך גרוע לא לעבוד, אתה מגיע להשתוות. אם אתה חווה שזה כבר לא משנה, אז
החיים שלך נהיים פשוטים יותר. שאלה: מהי פירוש המילה תודעה? אליעד: הישות שמודעת לקיומה, זאת התודעה, שזה את. את התודעה. יש ישות שמודעת לעצמה שלפעמים אוהבת ולפעמים לא אוהבת. שאלה: האם ... תראה שזה ימאס לך. אם תדמיין שיש לך את כל מה שאתה רוצה, בסוף תראה שגם רע לך. תרגיש שאין משמעות
לחיים שלך. באם תחווה חוויה טובה או רעה, בסוף שניהם ימאסו עליך. אתה בעצם רוצה לצאת מהנפרדות של החוויות. יש חוויה שיש בה את שתי החוויות ההפוכות בו זמנית, והיא חוויה אחת, שהיא חוויית ... הכל זה שקר, אפילו שאדם אומר שהוא אוהב משהו, הוא לא רואה את הצד השני ששונא. רבי נחמן אומר, בין
חיים ומוות אין הבדל, זה רק עניין של מרחק.
חיים נצחיים יש רק לשם יתברך, כי הוא
חי לנצח, מה
חי לנצח? המהות של האדם. המצוי הראשון שהוא אלוהים. ומי שנכלל בשם יתברך,
חי חיים נצחיים. למעשה הוא רוצה לגרום לאדם לחשוב, איך להיות אלוהים. ויש שלמות רק לשם יתברך, ומי שנכלל בו,
חי חיים נצחיים. למעשה האדם רוצה את חוויית השלמות שרק לאלוהים יש אותה. למעשה הוא אומר, אל תנסה לחפש את השלמות, כי לא תשיג אותה. רק אם תהיה אלוהים תוכל לחוות את השלמות. שאלה: תסביר את חוויית ההפכים. אליעד:
חיים ומוות, שני הפכים, בסוף יש מכנה משותף אחד, שמאחד את הכל. יש מושג שנקרא
חיים ויש מושג שנקרא מוות, שניהם צורות של יש ואין
חיים. יש מציאות שיש בה מושג של מוות וההפך זה
חיים. זה שני צורות. במציאות שהיא אחת, יש בה
חיים ומוות, המציאות מכילה בתוכה את
החיים ואת המוות, ובגלל שזה בתוך אותה מציאות אז זה אחד. האם את מבינה שיש משהו שהוא תמיד קיים? חייב להיות קיים, ואם נעלים אותו אז משהו אחר יהיה קיים. האם את מבינה שכול שאר הדברים ... זה אומר שכול הדברים עשויים מאותו דבר. שאלה: למה אני לא חווה את זה? אליעד: בגלל שאת לא מתייחסת
לחיים והמוות כצורות של מציאות. בחיי היום יום שאומרים לך תיזהרי שלא למות, את לא חווה שזה רק שינוי צורה. את חווה את
החיים והמוות כשני דברים ממשיים ורציניים, ולכן את לא חווה זאת. אם היית רואה מישהו שהרגו אותו, והיית מבינה שזאת רק תמונה, אז זה לא היה מלחיץ אותך כל כך. את לא מבינה זאת כי את לא מבינה ... של אותה מהות. זה עניין של הבנה. קודם כל להבין שהכל זה אחד, האדם והבהמה זה אחד. אחר מבינים שמדבר,
חי, צומח ודומם זה אחד. לפני זה אתה מבין שאין הבדל בין ערבי ליהודי. אתה מבין שאין הבדל בינך להיום לבין אתה לפני שעשית תואר ראשון. אין הבדל בין יהודי לגוי, מתחילים לצמצם פערים, לא ... שנמצא לבין מה שלא נמצא, עד שבסוף הוא רואה שבמקסימום זה רק שתי צורות. התהליך הוא להיות אמיתי. כל
החיים של האדם מושתתים על הבדלים. הוא עושה פעולה מסוימת כי הוא חושב שיש הבדל בין זה לזה. עצם זה שהוא הולך ברחוב ורואה עמוד וכביש הוא רואה הבדל, בכל כאן יש הבדלים, וברגע שאתה מתחיל ... שאתה אלוהים, לא היית מפחד משום דבר. אם מישהו פוגע בך, זה אתה שפוגע, אז מה יכול לקרות לך. ואז אתה
חי לנצח. השאלה הבסיסית ביותר היא, האם מה שאני חווה זאת האמת? אם אני שואל ברצינות, האם יש פה שולחן? למעשה אני שואל, האם יש פה משהו אחר? בחושים את רואה שיש שולחן, אבל אם את מטילה ספק ...