... יחיד, אלא על מכלול גורמים ביולוגים, פסיכולוגים
וחברתיים המעצבים את הסינדרום המלא. בהתאם לכך, אנשים עם ADHD יכולים לבטא גם קשיים נוספים שאינם נכללים בתסמיני הליבה של ההפרעה. תופעה זו יכולה לנבוע מכל אחת ... של חוויות שליליות וגילויים של חוסר הבנה מצד
החברה, למשל במפגש עם מערכת החינוך. נדרשת השקעה רבה כדי לשפר דימוי עצמי של תלמיד שעבר חוויה שלילית בבית הספר. לכן השאיפה היא למנוע מצבים כאלו מראש, על ידי איתור ... והן עלולות לפגוע גם בהיבטים לא אקדמיים, כמו הפן
החברתי, הרגשי וההתנהגותי. לדוגמה - כאשר ילד עם הפרעת קשב מתקשה להתרכז ומרחף בשעת הריכוז בגן, הוא עשוי לקבל משוב שלילי מהגננת. כמו כן, קשיי הקשב עלולים להשפיע ... או משחק. קושי בהתנהגות בהתאם לחוקים הרשמיים או
החברתיים. קושי להימנע מפעולות מסוכנות. במחקרים נמצא שתרופות ממריצות אינן יעילות בהפחתת הנטייה האימפולסיבית של אנשים עם הפרעת קשב. מבחינת התפתחות
חברתית רמת האימפולסיביות נמצאה קשורה לקשרים בין אישיים חלשים של ילדים עם קבוצת השווים שלהם. קשיים אלו עלולים להוביל לתוצאות שליליות בעתיד. היפראקטיביות ... של ילד רע בעיני המורים, ההורים והתלמיד עצמו,
והחברה עלולה להגיב בדחייה והתרחקות במקרים אלו. מבחינה טיפולית, יש הממליצים להתערב כאשר קיים חוסר שקט תנועתי ברמה שמפריעה למהלך השיעור, אך כאשר רמת הפעילות אינה ... זה מקשה מאוד את ההתמודדות על ההורים והילדים כאחד.
לחברה ישנו קושי להבין מצב זה ממספר סיבות. חוסר המודעות של הורים ואנשי חינוך רבים, לאפשרות שלאדם בעל יכולת חשיבה מופשטת ברמה גבוהה מאוד תהיה הפרעת קשב. באופן כללי ... היתר של ילדים מחוננים אינה נחשבת כבעיה. תפיסת
החברה ומאפיינים המקשים על הבנת הלקות פעמים רבות נראה קושי של
החברה להבין ולקבל את התנהלותם הייחודית של אנשים בעלי הפרעת קשב. דבר זה נובע לא רק מהמורכבות הרבה של ההפרעה, אלא גם משילוב של מספר מאפיינים אשר יכולים לעורר אי - ... פסיכיאטריים, מוטוריים, שפתיים, חינוכיים,
חברתיים, פסיכולוגיים ומשפטיים. יש להתחשב במורכבות זו בזמן האבחון ולשאוף לתת מענה מתאים לכל הצרכים במסגרת המערכת הטיפולית. יכולת ארגון וניהול עצמי בחלק ניכר ... ילדיהם ולזכור מתי הם צריכים להיות בחוג, בפגישה עם
חברים או להכין שיעורי בית. התחום ההתנהגותי תחום זה מתייחס ליכולת ההשתלבות של האדם במסגרות
חברתיות שונות, אשר נרכשת על ידי תהליך החיברות. משום שהפרעת הקשב היא כרונית באופיה היא עלולה ליצור קשיים בכל מסגרת אליה האדם מחויב או רוצה להשתייך במהלך חייו. על ... בעלי הפרעת קשב יכולים להיתקל בקושי ליצור קשרים
חברתיים, לעתים הם נוטים להסתכסך ובמקרים הקיצוניים יותר אף לנקוט באלימות. גם במקרים בהם כישורי הלמידה של האדם תקינים, תגובות שליליות של
החברה על הקושי לתפקד בהתאם לדרישות המערכת ולשמור על הגבולות במצבים מובנים עלולות לפתח בעיות התנהגות משניות. בגילאים צעירים בעיות התנהגות עלולות לפגוע בקשר שבין ... של הפרעת הקשב, ועלולים להיות בלתי הפיכים. התחום
החברתי מכיוון שהתסמינים של הפרעת הקשב מופיעים לראשונה בגיל הילדות הם יכולים להשפיע על ההתפתחות
החברתית של האדם. בהתאם לכך, אנשים בעלי הפרעת קשב עלולים לחוות קשיים בחיי
החברה והמשפחה, אשר כוללים בין היתר קשיים ביצירת מערכות יחסים, זוגיות וחברתיות. הבעיות החברתיות הנגרמות כתוצאה מהפרעת קשב הן מגוונות. בין היתר צריך להבין את המרכיבים העמוקים של התופעה כדי להבין את המרכיבים הללו. אצל אנשים עם הפרעת קשב ללא היפראקטביות מופיעים לעתים קרובות ערך עצמי נמוך ומעמד
חברתי בעייתי במקצת, אולם ללא דחייה ברורה של בני גילם. לעומת זאת, אצל אנשים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר יש במקרים רבים קשיים
חברתיים מהותיים. קשיים בתחום המיומנויות החברתיות יכולים לנבוע גם מהנטייה לאימפולסיביות. אחד הגורמים לכך הוא הקושי של אנשים בעלי היפראקטיביות או אימפולסיביות לשמור על נימוסים ו - טאקט. בגילאי בית הספר ... ילדים רבים עם הפרעת קשב מציינים שהם מנסים
להתחבר לילדי הכיתה, אך מוצאים את עצמם נידחים ומכאן יסיקו שמתנכלים להם ויפתחו רגשות שליליים כלפי
חבריהם לכיתה. בעיות
חברתיות יכולות להיגרם גם בעקבות חוויות של כישלון, תסכול וחוסר אונים, ובעקבות דימוי עצמי נמוך. באופן זה ילדים בעלי הפרעות קשב חווים מעגלי תקשורת שליליים אשר נוטים ... להימנע מתגובות פומביות שיכולות להשפיע לרעה על יחס
החברים כלפיהם. הפרעת קשב יכולה לגרום לקושי בקליטה ועיבוד של רמזים
חברתיים הפוגע בתפקוד
החברתי. היא עלולה למנוע מהאדם להתעכב מספיק כדי ללמוד לקח מאירועים קודמים ולכן הוא יתקשה בהבנת מסרים
חברתיים, דרישות ומוסכמות
חברתיות. לכן סיטואציות פחות מובנות בהם החוקים פחות ברורים (כמו מסיבה כיתתית או משחק בהפסקה), מועדות יותר לפורענות ויש יותר מקום לטעויות הנובעות מפזיזות. אחת ...