... ט ויצמח ה אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל, ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע. לאחר
שהשם יתברך תיעד את נתוני גן העדן - גן המידע שעתיד לחיות בתוכו האדם, עבר אל השאלה המתבקשת: מה אמור להתהוות בצל כל הנתונים האלה? מה הם המצבים ... האלה? שני מצבים יכולים להתהוות: מצב נתון, ומצב בלתי נתון. 1. מצב נתון: המצב הנתון נגזר מהנתונים המקוריים
שהשם יתברך הצמיח, ואליהם כיוון את יצירתו: ועץ החיים בתוך הגן אשר האדם יגור בו. כוונתו של
השם יתברך היתה ועודנה - לתת את הטוב שבמהותו לאדם, היינו שהאדם יחיה בתוך גן המידע האין - סופי שפתח בפניו, יקטוף ממנו כאוות נפשו, ייעבדו כאוות ... זהו המצב הנתון הראשון שאמור ליכון בתוך הגן, ושהאדם עתיד לפגוש בו, על פי התיכנון המקורי והכוונה המקורית של
השם יתברך: עץ החיים בתוך הגן: חיים בלתי מוגבלים בתוך גן של מידע בלתי מוגבל. 2. מצב בלתי נתון: אנחנו מדברים על המצב האנושי השני (לא החלופי) שיכול להתהוות בצל נתוני הגן - וכותרתו היא: ועץ הדעת טוב ורע.
השם יתברך - חוקר כליות ולב, יודע שעלול להיווצר עוד מצב, שקראתי לו בעגה שלי מצב בלתי נתון, כלומר מצב שאינו תואם את הנתונים שהתכוון אליהם
השם יתברך, אולם כן עלול להיות נגזר מהם, ולכן ראה לנכון לתעד גם את המצב הזה, ולתת לו מקום בסיפרו. אסביר: כל הפרוייקט הזה של עיבוד ויצירת עץ החיים והאדם - מטרתם אחת היא: ליצור מצב בו יתן
השם יתברך את הטוב שבאמתחתו לאדם. וכפי שהזכרנו לעיל, ניתן לתת הרבה, הרבה מאוד, והכי הרבה, ונשאלת השאלה: אם
השם יתברך כה מבקש לתת לאדם - מדוע שלא יתן לו ישירות הכי הרבה? תשובה: כי רק במצב אחד ניתן לתת הכי הרבה, והוא המצב שבו ניתן לקחת ממנו הכי הרבה. ... הרבה ביותר (האין - סופית) מהמידע שהעמיד לרשותו. בחיבורי האחרון גוף ונשמה עמדתי על שאלת מידת הנתינה של
השם יתברך מזווית אחרת: תהיתי, מדוע החליט
השם יתברך לגלות לנו, לאדם, את עובדת קיומו ולתת לנו באופן גלוי? ניתן היה להסתיר מאיתנו את עובדת קיומו, וכך לתת לנו באופן מוסתר - כלומר בסתר! ... תדע למי נתת, וכל זאת במטרה לחסוך מהנזקק את התחושה המביכה המעיקה של קבלת נדבה - של קבלה בחסד... והלא מטרת
השם יתברך היא שהאדם יקח ממנו בזכות - לא בחסד... בגוף ונשמה הצבתי עוד משענת טכנית התומכת באותה התהייה - וכי מדוע לא בחר
השם יתברך לתת לנו בסתר, ולהסתיר מאיתנו את עובדת קיומו? , לא אכנס לתחום הטכני, כי לשם כך אצטרך להעתיק את חצי החיבור - כ - 160 עמודים... ולא ... אתם אכלתם? מכל מקום, המסקנה שהיגעתי אליה הובילה גם היא לבחירה החופשית, ולדרגת הנתינה הגבוהה ביותר שביקש
השם יתברך לעמוד עליה בנתינתו לאדם. ובשביל לא להשאירכם במתח, אציין את תמצית המסקנה: ישנן שלוש דרגות בנתינה - או אם תרצה בהגשת עזרה, נדבה, ... אתה תופס את העני ופותח עסק משותף איתו, כך שהוא ימשוך את ה - 10 ש. ח מהעסק הזה וירוויח אותה מזיעת אפו.
השם יתברך , המסקנה, ביקש לעמוד על הדרגה הגבוהה ביותר - בתיתו לאדם את נתינתו, ועסק משותף לא פותחים עם איש עסקים לא קיים, עלום - שם או נסתר... ... יכול לעשות בעסק ככל העולה על רוחו... מכאן מקור הבחירה החופשית, ומכאן גם נגזרת מידת הנתינה הגבוהה ביותר
שהשם יתברך ביקש להגיע אליה, כי הרי השותף החדש יכול למשוך מהעסק ככל העולה על רוחו, הדבר תלוי סוף כל סוף רק בו ובניהולו, לשותף הראשון אין בעיה ... רווחים ותפוקה. נחזור איפוא אל המצב השני שקראתי לו בלתי נתון, ושעלול להתהוות בצל הנתונים אשר הצמיח (עיבד)
השם יתברך עבור האדם מן - האדמה (עם נתוני האדמה) : ועץ הדעת טוב ורע - זהו תיעוד המצב הנוכחי שאנו בוחשים בו, ושתואר בארבע מילים, ולהלן תיאורי ... התאפשרה למעשה בגלל הבחירה החופשית - או לחילופין בזכותה, הוא הביע את דעתו כאשר נפתחה בפניו האפשרות הזו.
השם יתברך ביקש להעניק לאדם את אופצית הבחירה החופשית (עמדנו לעיל על סיבותיו), אפילו במחיר המסוכן שהאדם יסטה דרכה מהטוב ועל ידי זה - ייווצר ... על עוד אופציות, מלבד האופציה היחידה המוצעת במרחב. זכותו. זכותו המלאה של האדם לחשוב איך שהוא רוצה, כך אמר
השם יתברך, הרי אני זה שעתיד לנטוע בו את אופצית הבחירה החופשית ולהתעקש עליה, לכן ראה לנכון לכלול את המציאות השניה הזאת בתיעודו, הגם ואיננה ... הסבוכה והמסוכנת של האדם, כמעט ללא שריטה, ועל כן אפשר להמשיך עם המפה המקורית של סדר המידע שתועד על ידי
השם יתברך: טו ויקח ה אלקים, את - האדם, וינחהו בגן - עדן, לעבדה ולשמרה. לאחר שעיבד
השם יתברך את המידע והתאים אותו לקיבולת האדם לטבעו ולסטנדרטים שלו, לקח את האדם המושלם, היינו את הגוף האנושי האינטלגנטי בעל המוח החושב, שזווג ... סדר חוזר בדברים, ולנסות ולשחזר את שרשרת המידע שבידינו, אודות תיעוד הדברים עד עכשיו. כפי שהזכרתי, יצר
השם יתברך בשלב הראשון את האדם כגוף אנושי נטול נשמה, ולאחר מכאן נפח בו את הנשמה - מתוך סיבות מוגדרות שעמדנו עליהן לעיל. הבה ניקח מצב היפוטתי - ... לפניו, במטרה תכליתית אחת מוגדרת: המשכיות המצב הקיים, וזו הנאה גדולה שיכול האדם להפיק מגן - עדן, אולם
השם יתברך ביקש כאמור לתת לאדם הזה עוד יותר, ולכן הוא נפח בו את הנשמה - האחראית לתכונת הרצון, ובאופן הזה יכל האדם לפתח את מנגנון השאיפה, ... מהמידע השרוע לפניו ללא הפסק ומנגנון העיבוד שלו איפוא עובד ללא הפסק, ללא סוף, זהו בעינו המצב אליו ביקש
השם יתברך להגיע: לתת לאדם מהשפע שלו עד לאין סוף, והינה מצא את מבוקשו, מצא את האדם שיכול לקחת את מה
שהשם יתברך רוצה לתת. העסק התחיל לפעול טוב, והאדם השאפתן הזה התחיל לקטוף ולקטוף ולעבד. עד שהגיע אל מצב אבסורדי: הוא עיבד אין - סוף מידע גולמי ... שאינו מוליך לשום מקום, וכתוצאה מכך כל תהליך עיבוד המידע יתעכב במקרה הטוב, או ייפסק במקרה הרע. לכן הזכיר
השם יתברך בתיעודו את שתי הפעולות שיש לעשותם בתהליך עיבוד המידע שבגן עדן: לעבדה ולשמרה: אם ברצונך להמשיך ולהתקדם עם שרשרת המידע שבידך - כך שרק ...