... אחר אומר לו אדוני, ישנו עצמי כזה כפי שאתה טוען. זאת אינני מכחיש. אך לא העצמי הזה חדל להתקיים לחלוטין. כיוון שיש עצמי נוסף, שמיימי (59), חומרי, השייך לבסיס
החושים (60), ניזון ממזון חומרי (61). אתה אינך מכיר אותו או רואה אותו, אך אני מכיר ורואה. זהו העצמי אשר חדל ונהרס עם התפרקות הגוף ואינו קיים לאחר המוות. ... ועכשיו ואשר על סמך חמש עילות טוענים לניבאנה כאן ועכשיו. על סמך מה 3.20.הנה פרוש או ברהמין מסויים מצהיר בהתאם להשקפתו כאשר העצמי הזה מקבל ומסופק מחמשת הנאות
החושים, והוא מתענג עליהן, אז העצמי מגשים ניבאנה עילאית כאן ועכשיו (65). כך חלקם טוענים לקיום ניבאנה כאן ועכשיו. 3.21.אדם אחר אומר לו אדוני, ישנו עצמי כזה כפי שאתה טוען. זאת אינני מכחיש. אך לא כך העצמי מגשים ניבאנה כאן ועכשיו. מדוע כיוון, אדוני, שהנאות
החושים הן ארעיות, כואבות ונתונות לשינוי, ומתוך ההשתנות שלהן מופיעים צער, קינה, כאב, יגון ומצוקה. אך כאשר העצמי הזה, מנותק מהנאות חושים, מנותק ממצבים ... או תנועה. הכינויים המסורתיים של ארבע התכונות הקיימות ביחסים שונים בכל חומר שהוא. (59) Dibba נגזר מאותו שורש כמו דווה (deva) (60) Kmvacara שייך לתחום עולם
החושים (kmaloka), הנמוך מבין שלושת העולמות. (61) Kabalinkrhra בדרך כלל משתמעותו מזון חומרי. כאן הוא מיוחס לסוג התזונה עליה מתקיימים הישויות השמימיות ...