... וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך
להורים ומטפלים - 3 פרק 3 בנית תכנית טיפולית כיצד תוכלו ... זה. המלצתי היא לא להסתפק באבחונים של המכון להתפתחות הילד בלבד ואם ניתן לגשת לאבחון פרטי אצל איש מקצוע המומלץ עי
הורים שילדם כבר אובחן אצלו. אפשר גם להתייעץ עם אלוט או ... דבר מה, כדאי גם לצלם את הילד בסיטואציות חברתיות או בגן (אם הוא הולך לגן). שאלון התפתחות מובנה שממלא המאבחן יחד עם
ההורים, שאלון לגננת, ראיון עם
ההורים המספרים כיצד הם רואים את הילד והתפתחותו (חשוב בראיון שלא להגזים בבעיות הילד ובאותה מידה לא להפחית מעוצמת החומרה שלהם ולכן חשוב שיגיעו שני
ההורים ויתנו שתי נקודות מבט המשלימות זו את זו ומציירות תמונת ילד שלמה יותר). בנוסף מבחן פסיכולוגי לילד, הערכה תפקודית ומילוי שאלון סנסו - מוטורי עי
ההורים. לעיתים קרובות תימצאו בסיטואציה שנוירולוג מאבחן ... לעיתים קרובות מי שיאבחן את ילדכם לא יאמר לכם לגשת לאבחון נוסף הקשור לתחום התפתחותי אחר שאותו הוא לא איבחן. עליכם
כהורים לקחת את היוזמה לשאול, לחקור ולדרוש אבחונים ... טיפולי ABA ומטפל בשיטת גריספן, טיפול בשיטת ורדי ועוד. יש מאבחנים המשתמשים בחלק מהכלים שהזכרתי כדי לאבחן. חשוב מאד
שההורים יחושו שנעשתה מבחינתם ומבחינת המאבחן עבודה רצינית ... הנכון יכולה להעשיר אותו ולהעיר אותו לבני אדם אחרים ולעולם. לאחר האבחון חפשו וראיינו מספר מנחים. כדאי להתייעץ עם
הורים שאתם מכירים, עם נוירולוג עליו אתם סומכים וגם עם
הורים שאינכם מכירים שניתן למצוא דרך בית לורן או באתרי ... במידה והוא נתקל בשאלה או בעיה שאינו מכיר מספיק טוב. אדם זה יכול להגיע אחת לכמה חודשים כדי לצפות בילד ולהחליט עם
ההורים והמנחה מה ראוי לעשות בנקודה זו בטיפול. יש כמה ... כדאי לחפור היטב באזורינו ולהפתעתכם תגלו שבישראל ישנם לא מעט מומחים שיכולים לעזור לכם בשאלות ספציפיות. כדאי לוודא עם
הורים אחרים שהמנחה עבד בעבר עם ילדיהם שאכן הילדים התקדמו ושהמנחה מסוגל להדריך את הצוות, ולעקוב אחריו, מסוגל לתת הנחיה
להורים ולצוות הגן ומסוגל אף לגייס ולהכשיר תראפיסטיות. ... במידה והוא מוכשר לכך, ינחה גם את הצוות הטיפולי בבית וגם את הסייעת המטפלת בילד בגן ובמידת הצורך גם את צוות הגננות
וההורים כמובן. במידה ונראה לכם שהמנחה לתכנית הטיפולית ... של צוות הגננות והסייעת בגן חפשו אדם אחר שמתמחה בתחום הזה. לפני בנית התכנית הטיפולית על המנחה לערוך שיחה מקיפה עם
ההורים בה הם יספרו על עברו של הילד ועל ההווה ויציינו ... לפחות של המנחה בילד, המנחה מטפל בילד ומשחק איתו כדי להכיר אותו ואת צרכיו. מקובל כיום בשוק שהמפגש הראשוני עם הילד
והוריו האורך כשעתיים, בנית התכנית עי המנחה, הנחיית
הורים טלפונית, שיחות טלפוניות כלליות ואי מיילים עימו לא נכללים בעלות המנחה. לעומת זאת, טיפול אישי בילד, הנחיה אקטיבית של צוות, צפייה בילד בגן והנחיית הסייעת
וההורים במפגש נכללים בשקלול השכר של המנחה. שוק המנחים והמטפלים בארץ כיום פרוץ מאד ואינו מקצועי מספיק ברוב המקרים. מעט מאד מנחים משתלמים בחול וחלקם דורשים
מההורים להטיס לארץ ולממן את לימודיהם בארץ עי מומחה מחול, ... תרפיסטים (פגשתי גם תרפיסטים שלא התביישו לדרוש סכומים לשעה בגובה שלוקח מנחה בכיר כאשר לא הייתה לכך שום הצדקה). ברגע
שהורים לא יתנו ידם לפעולות ודרישות שאינן נחוצות או ... חלק נוסף של תפקיד המנחה הוא למצוא תרפיסטים ולהכשירם, להיות בקשר עם כל הגורמים המטפלים בילד וכמובן להיות לרשות
ההורים בזמנים סבירים. התכנית מחולקת לכמה חלקים: מטרות ... העכשוויות והעתידיות שהילד זקוק להם. כמובן שזוהי תכנית תיאורטית בלבד ונתונה לשינויים בכל מפגש שבועי של הצוות
וההורים עם המנחה. התכנית התיאורטית - כללית מהווה מסגרת לטיפול ומאפשרת
להורים ולמנחה לעקוב אחר התקדמות הילד לקראת המטרות ...