... פי התאוריה והספר של דר תומס א. הריס, אני בסדר - אתה בסדר. לדעתי מערכת היחסים בין מאמן למתאמן צריכה להיות של בוגר - בוגר, מתוך הבנת הטיפוסים האחרים קרי:
הורה, ילד. וכדי להבין את מהות היחסים המבוססת על בוגר - בוגר יש צורך להסביר את שלושת המצבים:
הורה, ילד, בוגר. חשוב לציין ששלושת ... ליישם מערכת יחסים בין מאמן למתאמן, שנובעת ממצב תודעה של בוגר - בוגר. מערכת יחסים זו היא הנכונה, הטובה והמתאימה ביותר לתהליך האימון. שלושת המצבים: ילד,
הורה בוגר מצב תודעה של הילד בשנים ... אשם. במהלך השנים האלה של חוסר ישע הילד ניצב בפני אינספור דרישות טוטליות ובלתי מתפשרות כגון: לרוקן את שלפוחיתו ומעיו. יש תביעה מתמדת מהסביבה - ובייחוד
ההורים לדחות הנאות ראשוניות. הנאות אשר ... וכנגד מטען הלא בסדר, קיים הבסדר. עם זאת הרגשת הלא בסדר היא חזקה יותר מהרגשת הבסדר. כך נוכל לומר בביטחון שבכל אחד קיים ילד לא בסדר. מצב תודעה של
הורה ההורה הוא מאגר הקלטות ענק של אירועים ... בלי ביקורת ובלי עריכה, ונקלטו במוחו של הילד קודם היציאה מהבית למסגרות חברתיות - גן ילדים, ביס וכד. כיוון שההקלטות המשמעותיות ביותר הן אלה של שסיפקו
ההורים או ממלאי מקומם. כל הדברים שהילד ראה את
הוריו עושים, כל דבר ששמע אותם אומרים מוקלט. כמו כן, בנוסף
להורים הפיסיים קיימים עוד מקורות לנתוני הורה: תוכניות טלויזיה, התנהגותם של אחים גדולים, ושאר דמויות סמכות. בסדרת ההקלטות האלה יש הרבה לאווים כלפי הפעוט - צעקה, חבטה על היד, וגערה.
בהורה מוקלטים גם מבטי שמחה של אב גאה, ... על החיים, על בסיס איסוף נתונים וניתוחם. הבוגר עסוק רוב זמנו בהפיכת גירויים למערכות מידע ואז ניתוח מידע זה ועיבודו על בסיס נסיון קודם. הבוגר שונה
מההורה הפועל בנוקשות ומבקש לכפות כללים, וגם ... לבין החיים כשם שהוא בוחן אותם ולומד אותם בכוחות עצמו (בוגר). הבוגר הוא כלי לעיבוד נתונים המפיק החלטות לאחר בדיקת המידע הבא משלושת המקורות - ילד,
הורה ונתונים שהבוגר עצמו אסף ואוסף. על הבוגר לבחון את אמיתות נתוני
ההורה ואת התאמתם לצורכי ההווה, ואז לקבלם או לדחותם. כמו כן עליו לברר את נתוני הילד, לברר אם הרגשות שבו מתאימים, ואם אינם רגשות הבאים בתגובה לנתונים אחראיים של
ההורה. מטרת הבדיקה אינה לחסל את
ההורה או את הילד, אלא לגשת בצורה חופשית לגופי הידע האלה ולבחון אותם. אימות נתוני
הורה אינו מוחק את הקלטת הלא בסדר ... קשיים, אם וכאשר הם מתעוררים. עם זאת, בנקודות מסוימות של לחץ מתחיל כל בוגר לזייף, הרגשות משתלטים עליו, והתגובות הופכות בלתי נאותות. הגבולות בין ילד
הורה ובוגר לא תמיד ברורים. 4 מצבי ... בסדר - אתה לא בסדר. אדם זה יחיל את הלא בסדר על כל בני האדם, וכל ליטוף שלהם נדחה. אין בכוח נסיונות חדשים למוטט עמדה זו. 3. אני בסדר - אתה לא בסדר ילד
שהוריו מתאכזרים אליו במשך תקופה ארוכה דיה, ... שבאדם הקטן. הן בלתי מודעות כיוון שנוצרו בתקופה מוקדמת מאוד, עד סוף שנת החיים השלישית. 3 העמדות הראשונות מבוססות על רגשות ורשמים על סמך נתונים של ילד
והורה . העמדה הרביעית מבוססת על מחשבה, אמונה וניתוח. מן הילדות אנו גדלים עם חוויות ונסיון של ילד
והורה שאי אפשר למחוק אותן. מה אם כן תקוותנו ... בסדר. הקלטות של בסדר תהיינה כתוצאה מהצלחה = תוצאות. הצלחה תהיה כאשר נעשית בחירה של פעולות הגיוניות המתוכננות על - ידי הבוגר ולא על - ידי הילד או
ההורה. איננו יכולים למחוק את ההקלטה של הלא ... שגם המתאמן יפעל ממצב זה. הוא יוצר עם המתאמן שלו יחסים המבוססים על העמדה אני בסדר - אתה בסדר. יצירת יחסים זו מתאפשרת כאשר המאמן מודע ומזהה את ה - ילד,
הורה ובוגר אצל המתאמן שלו. בתהליך האימון המאמן מזהה יחד עם המתאמן את פגיעותו ופחדיו של המתאמן - הילד שבו. הוא מזהה עם המתאמן את
ההורה שבו, את השתלטנות, ציוויו, עמדותיו הנוקשות, ודרכיו העיקריות להבעת ביקורתו. להלן מספר מאפיינים גופניים ומילוליים שבאמצעותם יוכל המאמן לזהות את החלקים של ילד,
הורה ובוגר במתאמן. מצב ילד: המאפיין ... על החזה, נקישות לשון, ליטוף מישהו על הראש, הוראה באצבע. משפטים כגון: אני בשום אופן לא אסבול את זה. והמילים תמיד ואף פעם הן כמעט ללא יוצא מהכלל מילים של
הורה. ביטויי שיפוט רבים לחיוב ולשלילה באים מן
ההורה . בהיותם שופטים אחרים לא על בסיס הערכת הבוגר אלא על בסיס תגובה אוטומטית שעבר זמנה. שתי המילים: צריך וחייב הן כמעט תמיד מילים המייצגות מצב
הורה. מצב בוגר: הבוגר נמתח קדימה כאשר ... סביר, אני חושב, דעתי ש.. וכד. מילים אלה מצביעות על עיבוד נתונים בוגר. המאמן הפועל מתוך הבוגר בודק עם המתאמן נתונים שהמתאמן אסף מ - נתוני הילד,
ההורה וגם מהבוגר ומנתח אותם. הוא עושה זאת ... לגירויים מוכרים. בעצם כשהמתאמן פועל על - פי הבוגר שבו מתאפשר השינוי. חשוב לציין כי, לא פחות חשוב (ואולי אפילו יותר), שגם המאמן יהיה מודע לחלקים של ילד,
הורה ובוגר שלו עצמו. כי רק כך יוכל ...