... אשר התאמתה אצלם הראיה ההיא, ואחר כך המסרת הרצופה, אשר היא כראיה. יש שפירשו את דבריו כטיעון לאמיתות מעמד הר סיני. מאידך, הרב שלמה אבינר פירשם כהדרכה לפיתוח
האמונה באלהים באמצעות היכללות בעם ישראל, שלדבריו אבותיו ... התורה ח א). אך לדבריו מעשי הניסים שקדמו למעמד הר סיני הותירו מקום לספק, שמא הם מעשי כישוף. מחבר ספר החינוך הצטרף לדעת הרמבם על חשיבות מעמד הר סיני. את
האמונה בו הוא ביסס על ריבוי העדים השותפים למסורת אבותיהם על ההמון הרב שהיה שותף לו. הרב יוסף אלבו ביסס את
האמונה במסורת האבות, על יחס האמון של בנים לאבותיהם. כך ... כי הדבר המצטווה לנביא בינו ובין השם יש חשש או ספק לזולתו בקבלה ההיא, ואפילו לעומדים בדור ההוא וכל שכן לבאים אחריהם, שהרי משה רבינו לא האמינו ישראל בנבואתו
אמונה שלמה עד יום מתן תורה ששמעו את הקול מדבר אליו (ספר ... לא היה נותן גושפנקא לשליחות משה לקבל את התורה אם היה עתיד לכזב. (שם) טיעון מעמד הר סיני נותר טיעון מרכזי בחינוך היהודי הדתי, ובספרות שנועדה לבסס את עיקרי
האמונה לציבור הרחב. בנצרות בברית החדשה מסופר על תחייתו ... מעשי ניסים, שתועדו, לדבריו, זמן רב לאחר המועד בו התרחשו כביכול. לו היה מוצג בפנינו אירוע ניסי היום, גרס יום, הוא היה נדחה על ידי רבים על נקלה . לדבריו,
אמונתנו באירוע ניסי מכונן אינה מבוססת על הוכחה משכנעת ... בונבאץ, ועמו פרנסיס בקווית, עמדתו של יום כאן ובדיאלוגים לגבי הדת הטבעית, יחד עם עמדתו של עמנואל קאנט בביקורת התבונה הטהורה, הייתה מהלומה הרסנית לא רק
לאמונה בניסים, אלא גם לכל ניסיון לבסס את
האמונה הדתית על בסיס רציונלי או אובייקטיבי. הפילוסוף ג. ... כה ברור את הדברים, עד שמאז יום רק לעתים נדירות העז אדם אינטליגנטי להעלות את הטיעון. רנדל הוסיף ואמר כי במאה השמונה - עשרה היו הניסים ההסבר התומך העיקרי
באמונה, (בעקבות דבריו של יום הם הפכו) במאה התשע - עשרה ...