... נמצא ליד בריכת הלוטוסים של גגרא. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע
ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם ... בית. הותיר את הוריו העצובים בוכים עם פנים מלאי דמעות, לאחר שחתך את שערותיו ואת זקנו, ולבש את הגלימות הצהובות, הוא יצא קדימה אל חיי חסר - בית. הוא יפה תואר...
מוסרי... מדבר היטב... מורם של מורים רבים. הוא זנח את תאוות החושים והפיג את היוהרה. הוא מלמד על פעולות ועל תוצאותיהן, ומכבד את דרך החיים חסרת האשמה של ... ישויות שמיימיות שמו בו את מבטחם. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע
ובמוסר... (כמו פסקה 2). הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מזמין, נעים בדיבורו, אדיב, לבבי, ברור ובהיר בדבריו. הוא מקבל הערכה, כבוד, הוקרה ... בו. אין זו הדרך עם המוניטין של הפרוש גוטמה, כמו עם מספר פרושים וברהמינים אחרים, אשר אודותם מספרים כך או אחרת - תהילתו של הפרוש גוטמה מבוססת על הישגיו בחוכמה
ומוסר עילאי. אכן המלך סנייה בימביסארה של מגדהה שם בו את מבטחו יחד עם בנו, אישתו, אנשיו ושריו. כך גם המלך פסנדי של קוסלה והברהמין פוקהרסאטי. הם ... כאלו... מה הם? ברהמין הינו בעל לידה טובה גם מצד אמו וגם מצד אביו, בעל שושלת טהורה מהדור השביעי... הוא מלומד, בקיא במנטרות... הוא יפה תואר, נעים למראה... הוא
מוסרי ... הוא משכיל וחכם, והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן. אלו הם חמשת המאפיינים של ברהמין אמיתי. אך אם אחד מחמשת המאפיינים האלו לא מתקיים, ... לא מתקיים, ונותרים שניים, האם עדיין ניתן לזהות אדם כברהמין אמיתי? דבר זה יתכן, גוטמה. ניתן להשמיט את עניין הלידה, כיוון שכמה חשיבות כבר יש לזה? אם ברהמין הינו
מוסרי, בעל
מוסר מתגבר... ואם הוא משכיל וחכם והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן - אז ניתן לזהות אותו כברהמין אמיתי ויהיה זה נכון מצידו לטעון כך. לשמע ... היה לוקח חיים, לוקח דבר מה שלא ניתן לו, פוגע מינית, דובר שקר ושותה משקאות משכרים - מה כבר מראה טוב, או מנטרות, או לידה היו תורמים לו? אך מהסיבה שברהמין הינו
מוסרי... כיוון שהוא חכם...: על סמך שתי נקודות אלו שהוא יכול להכריז: אני ברהמין. על חוכמה
ומוסר (Slapakath) אך, ברהמין, אם מישהו היה משמיט אחת משתי נקודות אלו, האם אדם היה יכול להכריז בכנות: אני ברהמין? לא גוטמה. כיוון שחוכמה מטוהרת על ידי
מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם
המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל
מוסר, והשילוב של
מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. בדיוק כפי שיד אחת רוחצת את השניה, או כף רגל אחת את שניה, כך חוכמה מטוהרת על ידי
מוסר ושילוב זה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. בדיוק כך, ברהמין. חוכמה מטוהרת על ידי
מוסר, ומוסר מטוהר על ידי חוכמה: כאשר האחד קיים גם השני קיים, האדם
המוסרי הינו בעל חוכמה והאדם החכם הינו בעל
מוסר, והשילוב של
מוסר וחוכמה מכונה הדבר הנעלה ביותר בעולם. אך, ברהמין, מהו
מוסר זה ומהי חוכמה זו? אנו יודעים רק זאת, גוטמה. יהיה טוב אם גוטמה המכובד יסביר את משמעות העניין. סונדנדה הופך לחסיד (Soadaaupsakattapaivedan) אם כך ... שים לב ואני אומר לך. כן אדוני. , אמר סונדנדה בתשובה והבודהה אמר: ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע
ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם ... הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל
מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) ברהמין, כך הוא מפתח את
המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הגהאנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) (4) ברהמין, כך הוא מפתח את ... בעלי - בית ובעלות - בית. (3) Yojana: מידה השווה למרחק אותו ניתן לעבור עם אסל אחד של שוורים. במונחים מוכרים כ - 11 קילומטרים. (4) במקרה זה הגהאנות לא מוקמו תחת
מוסר (sla) אלא תחת חוכמה (paa), אך מקומם הראוי הוא תחת ריכוז (samdhi) שאינו מוזכר במפורש. (5) כפי שרייס דיוויס מעיר, סונדנדה מתואר כאדם שקיבל על עצמו ...