ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ספקנות מוסרית - מבוא
... מוסרית - מבוא ספקנות מוסרית או סקפטיציזם מוסרי היא גישה מטא - אתית לפיה איננו יכולים להחזיק באמונות מוסריות מוצדקות, או למצער איננו יכולים להחזיק בידע מוסרי. ניהיליסטים מוסריים, דוגמת ג'. ל. מקי, טוענים שאיננו מחזיקים בידע מוסרי משום שכל האמונות המוסריות הן בהכרח שגויות. אמוטיביסטים תומכים בספקנות מוסרית על ידי העלאת הטענה שטענות מוסריות הן למעשה ביטויים של רגשות, על אותו המישור של קריאת "איכס!". אחרים טוענים שההשפעות התרבותיות על החשיבה המוסרית שלנו הן כה חזקות עד שכל הסקה מוסרית מוכתמת באופן בלתי - נמנע בהטיה. מכאן שאין באפשרותנו להחזיק באמונות מוסריות מוצדקות. המאחד בין כל עמדות אלה הוא החשד שאמונותינו המוסריות אינן בנות - הגנה כפי שהשכל הישר עשוי לגרום לנו לחשוב. מאפייני הספקנות המוסרית לספקנות מוסרית שתי גרסאות: הגרסה החזקה אומרת שהטענה "להרוג זה רע" שגויה מכיוון שטענות מוסריות מניחות - מראש במרומז את קיומם של ערכים אובייקטיביים, בעוד אלה אינם קיימים למעשה במציאות. הגרסה ... החזקה מודגמת היטב בספר "אתיקה: להמציא את הטוב והרע" של ג'. ל. מקי. מקי אינו מתכחש לכך שישנו טוב מוסרי בעולם. הנקודה שלו היא ש"טוב" מכל סוג שהוא תמיד נמצא ביחס לרצונות או אינטרסים מסוימים שהם בעלי - ... חדות ועמידות הן תכונות של סכינים ההופכות אותם ליעילים יותר בעבור תכלית שכזו. מקי מאמין שדיון מוסרי מניח באופן טבעי שישנו סוג אובייקטיבי של טוב מוסרי, המתעלה מעל רצונות ואינטרסים מעשיים, והוא גורס שהנחה זו היא בגדר שגיאה. טיעונו המרכזי של מקי נגד ... מעבר לכך, מסתורין אופף את הדרך בה אנו אמורים לגלות ערכים אובייקטיביים אלה. מסקנתו של הספקן המוסרי היא שככל הנראה ערכים אובייקטיביים (במובן דלעיל) הם לא יותר מבדיות שימושיות הפועלות למטרות כמו שימור החברה. יתר על כן, אפשר להמציא ערכים מוסריים שישנה סבירות גבוהה לכך שהם יקדמו את רצונותינו והאינטרסים המעשיים שלנו כבני אדם החיים בנסיבות היסטוריות מסוימות. עמדתו של מקי ידועה גם בשם "תאוריית השגיאה" של המוסר. במובן הצר, עמדה אגנוסטית יותר האומרת שאנו פשוט איננו יכולים להצדיק טענות מוסריות היא גם "תאוריית שגיאה", כפי שכותב ריצ'רד ג'ויס, המגן על תאוריה כזו בספרו "התפתחות המוסר". במקרה שכזה, השגיאה לכאורה היא האמונה הרווחת כי טענות מוסריות הן בנות - הצדקה. עם הפילוסופים בני - זמננו התומכים בספקנות מוסרית נמנים בין השאר ג'ויס, מייקל ריוז, ג'ושוע גרין וריצ'רד גרנר וכן תומך בה הפסיכולוג ג'יימס פלין. במובן הצר, עבודתו של גילברט הרמן, הטוען בזכות סוג של רלטיביזם מוסרי, אינה מביעה תמיכה בספקנות מוסרית. אולם היא בעלת השפעה רבה על פילוסופים רבים בני - זמננו הדוגלים בספקנות מוסרית.
אינטרסים רצון להוכיח שכל טיעון חשד תכונות השכל
מפחם ליהלום - על המוסר האנושי
... ליהלום - על המוסר האנושי לא תרצח ולא תגנוב זה חלק ברור וחד משמעי מהמוסר האנושי ואני בכל זאת רוצה לשאול שאלות על הנושא העדין הזה ולשאול האם המוסר הזה הוא דבר קדמון שטבוע בנו בעצם ... שמאמין שכל החוקים הם חלק מיצירה אנושית אני שואל עצמי שאלה פשוטה האם אנחנו חוקקנו את החוקים הללו בגלל שבטבע שלנו אנחנו מוסריים או שהיה לנו אילוץ חברתי כמו סוג של משחק מתורת המשחקים שגרם לנו לבחור במשחק המוסר או בשם הנכון משחק כפול שמצד אחד ... בבסיס הביולוגי אני ותרנגול מרגישים ולשנינו יש תודעה ואנחנו בפשטות יצורים חיים אז אני שואל איך התפתח מצב שהאדם התחיל לשחק מוסר כפול שמצד אחד הוא נותן לעצמו ערך ... את חיי האדם באופן מיוחד מצד שני הוא בחר להמשיך לאכול בעלי חיים אחרים שאלה זאת גורמת לשאול האם זה למעשה חלק ממשחק כפול במוסר האנושי שאנחנו יכולים למצוא ברבדים ... וחוקי אזרחות כלומר אנחנו רואים שאין בעולם ממשלה כלל עולמית ויש בעולם ממשלות שעושות רע לאזרחים שלהם כלומר אנו רואים שהמוסר הכפול לא נמצא רק ביחס בני האדם ... ליהלומים של מחר יש לי הרגשה שהמערכת היום לא חושבת איך לשמור מספיק על היהלומים שלה ומאבדת בכך הון אנושי רב בנוסף ברור לי שהמוסר הכפול שהזכרתי אותו בתחילת המאמר שלי הוא דבר בלתי נמנע אבל יש לי הרגשה שאנו משתמשים במוסר הכפול יותר מדי וכמו שדרך יהלום אפשר ...
ילדה צריך לזכור בעולם תחושה המציאות משמעות הרגשה חינוך
בודהיזם - השיחה עם סוּבְּהַה - מוסר, ריכוז, חוכמה
... - השיחה עם סובהה - מוסר, ריכוז, חוכמה השיחה עם סובהה מוסר, ריכוז, חוכמה Subha Sutta הצעיר סובהה (Subhamavavatthu) 1.1. כך שמעתי [1]. פעם אחת המכובד אננדה התגורר בסאווטהי, בחורשת ג'טה, בפארק אנאטהפינדיקה, זמן קצר ... וביסס אנשים. מה היו הדברים האלו? " 1.6. "סובהה, היו שלוש קבוצות של דברים אותם הבודהה שיבח, ואיתם הוא דירבן, המליץ וביסס אנשים. מהן השלוש? קבוצת המוסר האצילי [5], קבוצת הריכוז האצילי וקבוצת החוכמה האצילית. אלו היו שלוש הקבוצות אותן הבודהה שיבח... " קבוצת המוסר (Slakkhandha) "אם כך, אננדה המכובד, מהי קבוצת המוסר האצילי אשר המכובד גוטמה שיבח...? " 1.7. -29 "בחור צעיר, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה ... טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. 1.30. זוהי קבוצה המוסר האצילי אותה הבודהה שיבח... אך עדיין נותר עוד לעשות. " "זה נפלא, המכובד אננדה, זה מדהים! קבוצה זו של המוסר האצילי ממומשת בשלמות, לא מתירה דבר חלקי. ואינני רואה את הקבוצה הזו של מוסר אצילי ממומשת כך בשום מקום בין הפרושים והברהמינים של כיתות אחרות. ואם מי מהם היה מוצא שלמות כזו בהם, היו אומרים: 'עשינו די והותר! מטרת הפרישות שלנו הושגה! ...
התחלה אימונים תשישות בחירה להבין את החיים אימון חמלה
שאלות ודילמות מוסריות בעקבות משפט דמיאניוק המחודש
... ודילמות מוסריות בעקבות משפט דמיאניוק המחודש הבוקר התבשרנו כולנו כי ... הוא קיים את החוק? ומה יקרה אם החוק העכשוי ישתנה בעוד 50 שנה, האם יוכלו לשפוט את השוםטים ששפטו את דמיאניוק? אם כן מה היא מוסריות בכלל? מי קובע נורמות מוסריות? האם התפיסה המוסרית יכולה להתבסס על משחקי רוב ומיעוט? האם מושגי הטוב והרע נקבעים בבחירות דמוקרטיות? הלוא כשם שהיחיד עלול להשחית את דרכו, גם הרוב עלול להידרדר להתנהגות בלתי - מוסרית. אשמח לשמוע את חוות דעתכם. אני בטוח כי נגיע ביחד לתובנות חדשות ומדהימות! החברה האנושית נוהגת לגנות התנהגות בלתי - מוסרית, ואף להעניש את מי שמפרים את ערכי המוסר. כלל זה נכון כל עוד החריגה מהנורמות המוסריות היא נחלתו של היחיד. ברגע שהחריגה נעשית על - ידי ציבור גדול ועל - אחת - כמה - וכמה על - ידי הרוב, לא זו בלבד שאין היא זוכה לגינוי, אלא החריגה עצמה נהפכת לנורמה המוסרית הנכונה, כביכול. בפרשת ה'מבול' (פרשת נח בספר בראשית) מסופר על האנושות שידרדרה לשפל מוסרי שלא היה כמותו - ''ותימלא הארץ חמס... כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ''. ההשחתה הייתה חמורה כל - כך, עד שלקב''ה לא נותרה כביכול ברירה אלא לכלות את כל העולם ולהצמיח מנח אנושות חדשה, מוסרית יותר. אבל סביר להניח שהחברה האנושית של דור המבול לא ראתה את עצמה בלתי - מוסרית. להפך, השחיתות נתפסה התנהגות מוסרית נכונה, ואילו העזרה לחלשים נחשבה חריגה מערכי המוסר. כך עלולה חברה אנושית שלמה להידרדר לשפל מוסרי איום, עד כדי היפוך גמור של מושגי הטוב והרע. מקור יציב אחד - זו השאלה האמיתית העומדת לפנינו בבואנו לדון על ערכי המוסר - מי קובע אותם? האם התפיסה המוסרית יכולה להתבסס על משחקי רוב ומיעוט? האם מושגי הטוב והרע נקבעים בבחירות דמוקרטיות? הלוא כשם שהיחיד עלול להשחית את דרכו, גם הרוב עלול להידרדר להתנהגות בלתי - מוסרית, וכדי להצדיק את התנהגותו יהפוך את החושך לאור ואת ההידרדרות לנאורות. האמת היא, שהאדם אינו יכול לשמש מקור לערכי מוסר אמיתיים. אם הנורמות המוסריות נתונות בידי האדם, קיימת תמיד הסכנה שהן יתעוותו וישתנו על - פי הצרכים והאופנות המתחלפות. יש בסיס איתן אחד ויחיד לתפיסה מוסרית מוצקה - האמונה כי בורא העולם הוא שקבע את ערכי המוסר והגדיר את מושגי הטוב והרע. כאשר יהודים שבים לארץ - ישראל, אין להם שום בעיה מוסרית מן העובדה שערבים חיו כאן בעבר. אין צורך בכל הדיונים בשאלה, כמה זמן באמת יושבים כאן אותם ערבים. גם לו ישבו כאן באמת אלפיים שנה, לא הייתה לנו בעיה מוסרית בעובדה שאנחנו יושבים בבתיהם. משום שעל - פי ערכי המוסר האמיתיים, שנקבעו על - ידי הקב''ה בתורתו, ארץ - ישראל שייכת לעם - ישראל, וכל רגע שעם זר יושב בה, זה עוול מוסרי כלפי העם היהודי וכלפי הקב''ה. של מי החיים - מכאן נגזרות גם ההתייחסויות לשאלות ערכיות אחרות. על - פי המוסר האנושי המקובל בימינו, אין לחברה רשות להרוג רוצח, ועם זה אין פסול ב'המתת חסד' או בהתאבדות. ואילו על - פי המוסר האמיתי, שנקבע על - ידי הקב''ה בתורתו, המתת רוצח ... 'זכותה' של אשה על גופה גוברת על זכותו של העובר לחיים. לכן, כאשר האם אינה רוצה בעוברה, היא רשאית להפילו. ואילו על - פי המוסר האלוקי, אכן, זכות נפלאה היא שניתנה לאישה, ליצור ... לא נבראנו כיצירי - כפיו של הקב''ה? ואם אכן קדושת החיים נובעת מעובדת בריאתנו 'בצלם אלוקים', הרי האלוקים הוא גם הקובע את כללי המוסר ואת גבולותיהם. זה
לשמור מצוות אנושות גוסס כיסא גלגלים רצח השאלה האמיתית האדם קיים מוות
המוסר היהודי בהלכה
המוסר היהודי בהלכה במאמר זה באנו לבאר את תפיסת המוסר של הדת היהודית. ראשית נקדים ונאמר שענייני המוסר של כל חברה בכלל וכל אדם בפרט הם, ככל הנראה, טבועים בנו כיצורי אנוש ואין נימוק ראציונלי לקיומם. רוב רובם של ... איזו קהלה שתהיה מבני אדם, עד שקהל הלסטים אי אפשר שלא יקבלו הצדק ביניהם, ואם לא, לא היתה מתמדת חברתם". ההבדלים בהתנהגות המוסרית שבין אדם לאדם או בין חברה לחברה נובעים, בסופו של דבר, מאותו הערך העיקרי, הבסיסי והעליון שאדם מקבל על עצמו. כלומר, ... כן, על פי ההלכה מי שאיננו מקבל עליו את הערך העליון הזה ועובד עבודת אלילים במקום "עבודת ה' " בן מות הוא. כיון שבאנו להסביר את המוסר היהודי אשר בהלכה, עלינו לפרט קודם מהו אותו ערך עליון שמקבל על עצמו האדם היהודי, הדתי - חרדי? הערך העליון הזה ... רק אז יהיה השלום בעולם. העולם האידיאלי יכול להגיע רק עם נצחון תורת ישראל על דרכי העמים. דבר חשוב נוסף הוא שאע"פ שיש ערכי מוסר טבעיים ומשותפים לרוב יצורי אנוש כמו חמלה ונדיבות, האדם היהודי צריך לעשות בהם אך ורק מפני שצווה לעשות כך בחוקי ... אלא כשארי מצוות השמעיות [שאינן שכליות] ". כאן ראוי לצטט את דבריו המאלפים של פרופסור ישעיה ליבוביץ ז"ל: "יש דוגלים בסיסמה של המוסר היהודי הנבואי. אולם היהדות התגלמה בדת, ודבר זה כשלעצמו אינו מאפשר כלל את קיומה של הקטגוריה 'מוסר יהודי'. האמונה הדתית המתגלמת בתורה ובמצוות אינה קטגוריה מוסרית. היא אינה מכירה במצפון האנושי; ואין זה מקרה שאף אחד ממ"ח נביאים וז' נביאות שעמדו לישראל לא פנה מעולם למצפון האנושי. המצפון האנושי, הערכתו והעמדתו במרכז אפשריים רק אם אדם אינו מכיר באלהים. המוסר כערך עליון ומוחלט הוא קטגוריה אתאיסטית, הנובעת מראיית האדם כתכלית המציאות וכמרכז הבריאה. האתיאיסט קאנט היה ... היה האדם - אלהים. הנביאים הציגו את האדם מול אלהים, ורק מבחינה זו עסקו ביחסים שבין אדם לאדם. עם ישראל מעולם לא צעד בראש הכרזות מוסריות. אל נפרש את אבותינו באופן אחר מאשר פירשו הם את עצמם. יתר על כן: ספק גדול הוא אם בכלל ניתן המוסר לספציפקציה לפי קיבוצים אנושיים, ואם יש מובן למונח 'מוסר יהודי'. יתכן שמוסר בכלל אינו ניתן לקוואליפקציה על ידי איזשהו שם תואר הנגזר משמו של קיבוץ אנושי, ואולי אף לא משמו של זרם רעיוני, מאיזו שהיא השקפת עולם. אין אלא שני מובנים למוסר, ונדמה לי שאי אפשר להמציא שלישי. מוסר הוא או הכוונת רצייתו של האדם לפי הבנתו את האמת של המציאות [מוסר תועלתני, המותנה בתוצאות בשטח] - זהו המוסר של סוקרטס, של הסטואה, של שפינוזה; או המוסר הוא הכוונת רצייתו של האדם לפי הכרת חובתו [מוסר של כוונות טהורות ללא מטרות], ואפילו נגד המציאות - זהו המוסר של קאנט. אבל בקריאת שמע אומר אני ואומרים הרבה יהודים: ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם. 'לא תתרו אחרי לבבכם' ... משום 'אני ה' אלהיכם' " (יהדות, עם יהודי ומדינת ישראל, עמוד 239). דברי פרופ' לייבוביץ' עמוקים וקשים. להשקפתו אין ליהודי הדתי מוסר אנושי כלל (שהרי הוא שולל בדוגמת "קריאת שמע" שלו את שני המובנים היחידים של "מוסר"). לשומר מצוות יש רק צוויים אלוהיים ... מעשיו, בין אם לרצונו בין אם לאו! וראוי לעיין ולהעמיק בדברים אלה הרבה. ואחרי הקדמה זו נבאר את פרטי הדינים וההלכות בעניינים ה"מוסריים" כביכול, שבין אדם לחבירו. גמילות חסדים - ראשית צריך אתה לדעת שרוב המצוות האלה נכללות בכלל של 'ואהבת לרעך כמוך', ... מי שאינו אזרח המדינה אין המדינה מחויבת לסייעו ולסעדו. והנה: חוקים שמחוקקות מדינות בדבר כבוד האדם ושוויונו וחרותו מקורן בתפיסה מוסרית שכוחה יפה בכל מקום ובכל זמן, גם לגבי מי שאיננו אזרח אותה המדינה. כלומר במערכת הרואה את האדם כתכלית המציאות, כל ... שם שמים], אבל אם דעתו שישבחו אותו ולא בעבור אמונת ישראל, או משום שהוא אוהב את הגוי ומרחם עליו אסור". ועיניך רואות עד כמה המוסר היהודי מכוון אך ורק לתכלית אחת והיא עבודת ה'. אסור לרחם על גוי גם אם מסכן הוא מאד ואסור להחזיר לו כל אבידה ... ואחווה על פי מה שאדם מכניס לפיו ולקיבתו כמצוות הדת. וכל מה שכתבנו ואמרנו לעיל כבר כתב הרמח"ל בספר מסילת ישרים (והוא ספר מוסר נחשב ביותר), פרק א - בבאור כלל חובת האדם בעולמו: "יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה ... נחשב ביהדות ואין מעניקים לו חסד, חמלה או עזרה. אפילו אבידה שאיבד בתום לב אין חובה להחזיר לו. גם זו דרך לגיטימית של השקפה מוסרית. גם כך אפשר לשאוף אל משמעות החיים. יש דרכים נאות יותר. ...
משמעות ה יש טוב אמיתי טוב אמיתי עולם אידיאלי אל האושר תלמיד משמעות לחיים הסברים
פילוסופיה של המוסר - מבוא
... של המוסר - מבוא הפילוסופיה של המוסר, שנקראת גם אתיקה, היא ענף של הפילוסופיה העוסק בשאלות "מהו המעשה הראוי שחובה לעשותו?" ו"מהי 'המידה הטובה'?" ומסייע בהבחנה בין טוב ורע. תוכן עניינים: 1 מוסר ואתיקה 2 תורות אתיקה 2.1 רלטיביזם מול אבסולוטיזם מוסר ואתיקה: המוסר הוא אוסף כללי ההתנהגות המקובלים בחברה ובתרבות. האתיקה היא תחום הידע שמציע ביקורת על המוסר, ומציגה אוסף כללי התנהגות אשר בחלקם הם חלופות לכללי ההתנהגות של המוסר. האתיקה מתחלקת לשלושה תתי - תחומים: מטא - אתיקה - העוסקת בהגדרת התחום. אתיקה נורמטיבית - העוסקת בהבנת הדרכים והשיטות להיות מוסרי. אתיקה יישומית - המקשרת את התחום לצד המעשי. האטימולוגיה של המונח אתיקה: מקור המונח ביוונית במונח, אתוס, (ביוונית: מנהג). ... על כל ההוגים. הוגים שונים מחליפים בין המונחים "מוסר" ו"אתיקה" ללא הבחנה, דבר הגורר בלבול לא מועט בשיח בנושא זה. על פי היהדות, תורת ישראל היא הבסיס למוסר והאתיקה האנושית, דבר אלוהים לאנושות והכללים המנחים לעשיית טוב ולהימנע מרע לאנושות. הדתות המונותאיסטיות מקבלות את התורה כדבר ... ביניהן במספר תחומים: שיפוט של תכונותיו של האדם בהתאמה לטוב המוחלט לעומת שיפוט של מעשה הפילוסופיה הקלאסית עוסקת בשאלה מהו הטוב העליון ואיזהו האדם המוסרי. הדיון המתקדם בעניין זה מיוחס לאריסטו (ולא למורהו אפלטון). בתורת המידות שואל אריסטו מהי המידה הטובה, וכיצד יקנה אותה האדם. ... בשאלה מהו המעשה הראוי שחובה לעשותו, כשהכוונה למעשה יחיד שנעשה בהקשר מסוים. אתיקה שבה הערך העליון הוא הכוונה המתבטאת ברצון הטוב של הפועל תורת המוסר של ההוגה עמנואל קאנט, ובעקבותיה תורות אתיקה מודרניות נוספות. בוחנת את הערך של הרצון הטוב ואת כוונותיו של הפועל. אתיקה שבה ... לקידום אושרם של הרבים המושפעים מעשיית אותו המעשה. מכאן המעשה הראוי ישפט על פי תוצאותו המקווה בלבד. רלטיביזם מול אבסולוטיזם: הבחנה נוספת הנהוגה בין מוסר (היחסי לחברה ולתרבות) לבין אתיקה (אשר מטרתה לבקר את המוסר), באה לידי ביטוי בתשובות השונות לשאלה הבאה: האם כללי ההתנהגות ... כי אין ביכולתם של האחרונים להציג אמות מידה אוניברסליים להתנהגות אתית באופן מניח את הדעת - אין בנמצא קריטריון חיצוני לחברה היכול לשמש כשיפוט מוסרי. האבסולוטיסטים, טוענים מצדם כי רלטיביזם מוביל למשבר שכן אמות המידה הראויות - מוסר של חברה מסוימת ניתן לצמצום למוסר של תת - חברות קטנות יותר ויותר, עד שמגיעים לרמת האדם הבודד - ומוסר אינו יכול להיות רלוונטי לאדם אחד בלבד. בנוסף לעיסוק הכללי באתיקה, מתקיים עיסוק גם באתיקה של פעילויות ספציפיות כגון אתיקה רפואית, אתיקה צבאית, מזל מוסרי, אתיקה עיתונאית או אתיקה של התנהגות ברשת האינטרנט. ...
המוחלט לשאול שאלות העם היהודי טוב מוחלט שאלה רע אריסטו למה
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? מהו סוד החיים?
... היא הזכות לבחור את דרכו, הוא אחראי למעשיו, וההשגחה אינה מתערבת במעשיו בחזקת "הכל צפוי והרשות נתונה " יכולת הבחירה הוא אחד מאבני היסוד המרכזיים ביותר בהשקפה היהודית המשלבת בתוכה אוטונומיה מוסרית וערכית, כל אחד לפי מעשיו. כוח הבחירה מופיע לאחר ההכרה שבכל פעולה ישנו רצון שקדם לה. היכולת היא כלי ...
טוב כלום לפתח יכולות קוגניטיביות איך לפתח את המוח ההצלחה לקחת אחריות על האמת לפתח יכולת חשיבה
בודהיזם - הקדמה - קובץ השיחות הארוכות - חלק ב
... הראשון מתוך חמישה בסל הסוטות הוא אוסף ה'סוטות הארוכות' הכולל 34 שיחות מקובצות לשלושה: 1. סילקהנדה - וגה (Slakkhandha-vagga) - החלק על המוסר, כולל 13 סוטות. 2. מהא - וגה (Mah-vagga) - החלק הגדול, כולל 10 סוטות. 3. פאטיקה - וגה (Ptika-vagga) - החלק של הפאטיקה, כולל 11 סוטות. התרגום ...
יצורים חיים נוצר שינוי הקשבה למצוא פתרון בודהיזם לתרגל שינויים
זן בודהיזם / זאזן - איך ולמה התחלתי לתרגל זן?
... הלכה והתערערה האמונה שלי במוסר רציונלי אוניברסלי. את האל זנחתי עוד כילד כך שלא יכולתי להיתלות בו כאמת מידה מוסרית. במובנים רבים החיפוש האינטלקטואלי שבסופו מצאתי את הזן התחיל בזמן הצבא כשהרציו נכשל. אבל האינטלקט הוא רק צד אחד בסיפור ותהיה זו טעות לא לספר על הצד השני - הוא הצד ... מכל אדם אחר. זה היה העוגן המוסרי שלי אך לא היה בו די. לאחר מספר שנים כאלה נואשתי לחלוטין מיכולתו של האינטלקט למצוא תשובה אך האינטלקט הוא כל שהיה לי אז לא זנחתי אותו. באותה תקופה קראתי את הספר "עיוור ... דומה למה שחשבתי, על ציווי מוסרי שנולד מתוך חווית המפגש הבלתי אמצעי. אבל אצל בובר מדובר במפגש עם ה"אתה הניצחי", קרי אלוהים. ואני לא הייתי יכול לקבל את הרעיון שצריך אלוהים בתמונה. האם המפגש בין שני ... אין בו די בכדי להוליד ציווי מוסרי? כיוון שלא חוויתי מן מפגש מיסטי שכזה לא יכולתי לענות על השאלה הזו. בערך באותו זמן נתקלתי בשני ספרים על בודהיזם. האחד היה "הנזיר והפילוסוף" מאת מאתייה ריקאר והשני היה ... שיטת מחשבה שמאפשרת קיום של מוסר ללא אלוהים וללא האדם כאמת מידה מוסרית (כך לפחות היה נדמה לי). אבל היו לי הרבה שאלות והשגות. למה היוולדות מחדש? למה האלטרואיזם לו נדרש הבודהיסט? מה זאת אומרת הכל ריק? מהי החוויה הזו שעלי לעבור בכדי להוליד את הציווי המוסרי? איך מתעוררים? מה אני צריך לעשות כדי להגיע לנירוונה? במצב הרגשי בו הייתי שרוי הויתור על על כל הרגשות, הרצונות והתשוקות (כך היה נדמה לי שעלי לעשות בכדי להגיע לנירוונה) ...
כישלון רעיונות דמיון טבע אמונות חיוביות עם בחורות עם מישהי
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כח (28) האותיות - חלק 18
... החיובי, ליצור ולבנות, לשאוף לרוחניות או להגיע בקלות אל הצד שכנגד לכל הערכים הנוגדים, שחיתות וחוסר מוסריות המתגלמים ברשע ובשקר. המהר"ל מפרש שהאותיות 'ק' ו'ר' נשארות צמודות. כביכול מראות שיש סדר כדי ליצור אשליה של אמת, בעוד שהאות ...
אברהם רחמים הפכים דמיונות מי נתן את התורה שליליות סתירות בין המדע לתורה העולם הרוחני
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוסר
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוסר, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוסר, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי לתזונה נכונה, אימון אישי ועסקי פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב בנושא מוסר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0820 שניות - עכשיו 07_07_2020 השעה 14:27:15 - wesi4