בודהיזם - לא עצמי... הזה לא יהיה כך'. אך בדיוק מהסיבה שגוף הוא לא עצמי, הוא גורם לעצמו אי נוחות. ואי אפשר לומר 'שהגוף הזה יהיה כך, שהגוף הזה לא יהיה כך'. הרגשה [ii] היא לא עצמי. אם ההרגשה הייתה עצמי היא לא הייתה גורמת לעצמה אי נוחות. אז היה אפשר לומר 'שההרגשה הזו תהיה כך, שההרגשה הזו לא תהיה כך'. אך בדיוק מהסיבה שהרגשה היא לא עצמי, היא גורמת לעצמה אי נוחות. ואי אפשר לומר 'שההרגשה הזו תהיה כך, שההרגשה הזו לא תהיה כך'. זיהוי [iii] הוא לא עצמי. אם הזיהוי היה ... לא נעים? ' 'לא נעים, אדוני. ' 'והאם זה נכון להתייחס למה שאינו קבוע, לא נעים, נתון לשינוי כ'זה שלי, זה עצמי, זה אני'? ' 'לא, אדוני. ' 'האם הרגשה קבועה או משתנה? ' 'משתנה, אדוני. '... 'האם זיהוי קבוע או ... גס או מעודן, פשוט או עילאי, רחוק או קרוב: כל גוף שהוא צריך להראות כפי שהוא באמת עם הבחנה נכונה כ'זה לא שלי, זה לא עצמי, זה לא אני'. 'כל הרגשה שהיא... ' 'כל זיהוי שהוא... ' 'כל תופעה מנטלית שהיא... ' ... עם הבחנה נכונה: 'זה לא שלי, זה לא עצמי, זה לא אני'. 'כאשר רואה זאת הנזיר האצילי לאחר שהודרך, הוא מפתח התפקחות ביחס לגוף, התפקחות ביחס להרגשה, התפקחות ביחס לזיהוי, התפקחות ביחס לתופעה מנטלית, התפקחות ... שהוראות אלו ניתנו, תודעות חמשת הנזירים, השתחררו לגמרי דרך אי האחזות מכל כבלי התשוקה. [i] עצמי (atta). ייחוס אישי לגוף או לתודעה. [ii] הרגשה (vedana). קיימים שלושה סוגי הרגשות - הרגשה נעימה, הרגשה לא נעימה והרגשה נייטרלית, שאינה נעימה ואינה לא נעימה. [iii] זיהוי (saa), ...