... ביולוגיה, מדעי המחשב ועוד) לשלוח תוכניות מחשב שישחקו זו נגד זו בדילמת אסיר איטרטיבית במשך 200 משחקים לכל זוג תוכניות.
התוכנית שתוכרז כזוכה היא זו שתזכה ברווח המצטבר הגבוה ביותר בכל 200 המשחקים. תוכניות אלה נקטו באסטרטגיות שונות כדי להשיג מטרה זו, ובהן: מידה כנגד מידה (Tit For Tat): במשחק הראשון
התוכנית שיתפה פעולה, ובכל משחק אחר בחרה בדרך שבה בחר היריב במשחק הקודם. בגידה קבועה: ללא תלות במשחקים קודמים,
תוכנית זו בגדה תמיד. שיתוף פעולה קבוע: ללא תלות במשחקים קודמים,
תוכנית זו שיתפה פעולה תמיד. אקראית:
התוכנית בוחרת בבגידה או בשיתוף פעולה באופן אקראי. אסטרטגיות אחרות, מורכבות יותר. בטורניר שערך אקסלרוד השיגה מידה כנגד מידה את התוצאה הטובה ביותר. ...