... אולם ובכל אופן האדם הוא המקשר בין הגלגל למנוע ועל זאת בדיוק אני רוצה לעמוד - על הקשר בין
התודעה האנושית לבין חבילת המידע השרועה לפנינו במרחב, איך אנחנו מתחברים עם המידע הזה ומעבדים אותו ומתפתחים עימו, איך הדינמיקה הזו פועלת? במסגרת בחינת הדינמיקה הזו, התורה כיוונה ביום השני ... את שני חלקיה, וכל מה שנותר לי הוא להושיט את היד למעלה ולקטוף... זוהי איפוא התמונה השלמה והמלאה
שהתודעה האנושית כה התרחקה ממנה, והינה בה מחבר התורה ופרש אותה מחדש לפנינו. זוהי גם בשורתו הטובה ששיגר אלינו וסיפוק נגלה על פניו... הסיפוק נגלה על פניו, אך לא כל כך על פני... התמונה המלאה ... התורפה הראשונה בפתח היום השלישי, היינו בתמונה המקורית שהורחבה עבורי בשלישית. וכך הוא פותח:
התודעה האנושית קולטת את המידע על ידי הבאת חוליותיו אל מקום אחד - היינו עי זיהוי הרצף של חוליותיו, כך זיהינו את האבן ואת האטום והמטוס ואת כל מרכיבי החומר, כך זיהינו למעשה את כל המידע ... להבדיל בין היום ובין הלילה, והיו לאתת ולמועדים ולימים ושנים. אנחנו דנים בתמונה שנגלתה לעיני
התודעה האנושית כאשר נפגשה לראשונה עם המידע, היינו עם המידע המוקרן מהחומר, מהארץ, מהיקום... הנגזרת הטבעית של פגישה זו היתה: יהי אור. זו האימרה שביטאה את חוויית התודעה המיידית כאשר נפגשה ... בשלישית, נתקלתי וכאמור במונח הזיקה למידע - דהיינו הזיקה אל המים שמעל לרקיע שנוצרו כתוצאה מהחופן
שהתודעה האנושית חפנה בערימת המידע. זיקה זו אמורה, על פי התמונה המקורית, להניח בידי האדם את שרביט השליטה בערימת המידע השלמה, אולם נבצר ממני להבין איך ניתן להגיע אל השליטה המלאה במידע דרך ... יהי רקיע - אינה אלא: יהי מארת, זו המשמעות הנשקפת מההגדלה הרביעית של התמונה המקורית. כלומר פני
התודעה האנושית ובשעה שחפנה את החופן שלה מערימת המידע - לא היו אל החופן עצמו ואף לא אל הרקיע שיחלק את הערימה המלאה לשניים כי - אם אל המאורות שיופיעו ברקיע,
התודעה האנושית ביקשה להציב מאורות ברקיע הנוצר בערימת המידע, פניה היו אל המאורות הללו. מאור הוא מקור האור, הוא המקום ממנו מפיצים את האור, וברבים: מאורות. במילים מעודכנות,
התודעה האנושית וברגע פגישתה עם המידע ביקשה והלכה למעשה להציב אלומת אור בתוך היקום, מעין זרקור בשמים - גוף מפיץ אור בתוך ערימת המידע, ומטרת הגוף הזה היא להאיר לי את השדה, או אז אשתול בשדה ... את הזרעים שמהם תנבוט השליטה המוחלטת שלי במלוא ערימת המידע. אם נתרגם מילים אלה לשפת המציאות - פני
התודעה האנושית ולפני אלפי השנים לא היו דווקא אל הגלגל כי - אם אל הרשימה המכובדת שעתידה לככב מתחת לגלגל. יוצר הגלגל לא הכיר את המוצרים שעתידים להופיע ברשימה אבל הוא ראה רשימה כזאת ... ומחבר התורה הולך לאורך כל הדרך עם הארץ כדוגמה לכל דבר, דרכה מבאר את התמונה המקורית שנגלתה לעיני
התודעה האנושית כאשר נפגשה לראשונה עם המידע, היינו עם המידע המוקרן מהארץ, מהחומר... חזון
התודעה האנושית היה לשלוט במלוא סל המידע הנמצא ביקום, החל מהמידע ההתחלתי המוקרן מהארץ שזה עתה פגשה בו ועד בכלל. אולם ובשביל לשלוט בסל המידע יש להתמקם ראשונה בתוך הסל הזה, הווה אומר להגדיר ... באופן הזה ראתה התודעה את הארץ כאשר נפגשה לראשונה עם המידע המוקרן ממנה: ויאמר אלהים: להלן אמירת
התודעה האנושית המעודכנת ביותר ברגע פגישתה עם המידע: 1.נוסח החזון: יהי מארת ברקיע השמים 2.קביעת נקודת מיקום: להבדיל בין היום ובין הלילה 3.ההכנה המעשית: והיו לאתת ולמועדים ולימים ושנים. יהי מארת ברקיע השמים, להבדיל בין היום ובין הלילה: ברגע זה ממש מתחילה תוכנית
התודעה האנושית להוצאת חזונה אל הפועל, וזה נוסח החזון שלה: יהי מארת ברקיע השמים: המידע בו אני פוגשת ברגע זה - יהא למאור, היינו למקור האור עבור מלוא המידע שנותר בסל. זאת כי רצוני להגיע ... לא היו דווקא אל הארץ - היינו אל המידע שהקרין החומר מן הארץ, כי - אם למרחק שנות אור מהארץ...
התודעה האנושית ביקשה ולמעשה להשתמש בארץ כמנוף ממנו תנבוט השליטה שלה במלוא ערימת המידע. היא ביקשה מאור - מקור של אור עבור שאיפותיה הרחוקות וסימנה את הארץ כאחד המקורות, כאחד הזרקורים, כאחד ...