... יום הששי? מלמד שהתנה הקדוש ברוך הוא עם מעשה בראשית ואמר אם מקבלין ישראל את התורה מוטב ואם לאו אחזיר אתכם לתוהו וכן במסכת (נדרים לב עא) נאמרה דרשה זו: אמר רבי אלעזר: אילמלא תורה לא נתקיימו שמים וארץ,
שנאמר: אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי! (ירמיהו לג, כה). כלומר רק בשביל התורה ברא האלוהים את העולם ... וגרמו לתגובות אלימות מצד אנשי חבד. ועל תגובה אלימה זו כתב האדמור מסלונים הרב אברהם וינברג: אמרה תורה בפרשת מסית (דברים יג, ט) : לא תאבה לו ולא תשמע אליו ולא תחוס עינך עליו... וכתב רשי: לא תאהבנו, לפי
שנאמר ואהבת לרעך כמוך את זה לא תאהב... ואין ספק שעל מסיתים ומדיחים כגון אלו אמר נעים זמירות ישראל בספר תהילותיו, הלא
משנאיך ה
אשנא ובמתקוממיך אתקוטט תכלית
שנאה שנאתים לאויבים היו לי. וכי מה יעשה אדם הגון וישר, כאשר נחשים צפעונים חודרים אל ביתו וחרבם שלופה בידם, ומאיימים על ... מסיק הרמבם בהלכותיו שהגויים צריכים לשמש כעבדים ולשלם מיסים לעם היהודי העם הנבחר, כדי שיוכל להתפנות לעיסוק האלוהי: אין עושין מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראין לו שלום אחד מלחמת הרשות ואחד מלחמת מצוה,
שנאמר כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום, אם השלימו (הגויים) וקבלו שבע מצות שנצטוו בני נח עליהן אין הורגין מהן נשמה והרי הן למס (תשלומי מס),
שנאמר יהיו לך למס ועבדוך, קבלו עליהן המס ולא קבלו העבדות או שקבלו העבדות ולא קבלו המס, אין שומעין להם עד שיקבלו ... הואיל וקיום העולם הוא למען התורה לכן נמצא דברי מוסר, לקח והפחדות אצל חזל לחיזוק לימוד התורה: כל שאפשר לו לעסוק בתורה ואינו עוסק הקדוש ברוך הוא מביא עליו יסורין מכוערין (ברכות ה עא). ברית תורה נכרת בדם
שנאמר: (שמות כד, ח) הנה דם הברית אשר כרת ה עמכם וכל שאינו עוסק בתורה חרב מביא לעולם (סמג - חלק מצות עשה - מצוה יב). התורה קשורה בשמו (של אלהים) והתורה הדרכה לאדם לעשות המצות, והמצוות גם כן קשורות בשמו נמצא שמי שאינו עוסק בתורה כאילו כופר בהקדוש ברוך הוא והיינו דבר ה בזה (במדבר טו, לא) ולכך שולט בו גיהנם כמו
שנאמר: (דברים לא, יז) על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה (ספר ראשית חכמה - שער התשובה - פרק שביעי). וכך כתוב ... כבנים ושלהם בלבד ניתנה התורה: הוא היה אומר (ר עקיבא) חביב אדם שנברא בצלם... חביבין ישראל שנקראו בנים... חביבין ישראל שניתן להם כלי חמדה (התורה) חיבה יתירה נודעת להם שניתן להם כלי חמדה שבו נברא העולם
שנאמר (משלי ד) כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו (אבות פרק ג משנה יד). ובמגן אבות לרשבץ בפירושו את המשנה לעיל ... העם היהודי התחייב תריג (613) מצוות ושאר אומות העולם רק 7 מצוות - התורה והמצוות שלמענם נברא העולם על ידי האלוהים. ניתנו אך ורק לעם היהודי הנבחר כפי שכתב רמבם: משה רבינו לא הנחיל התורה והמצות אלא לישראל,
שנאמר: מורשה קהלת יעקב (דברים לג, ד), ולכל הרוצה להתגייר משאר האומות,
שנאמר: ככם כגר (במדבר טו, טו), אבל מי שלא רצה אין כופין אותו לקבל תורה ומצות (613 מצוות), וכן צוה משה רבינו מפי ... ישראל אבל בזמן שיד ישראל תקיפה (חזקה ושולטת) עליהם אסור לנו להניח עובדי כוכבים בינינו, ואפילו יושב ישיבת עראי או עובר ממקום למקום בסחורה לא יעבור בארצנו אלא עד שיקבל עליו שבע מצות שנצטוו בני נח (גויים)
שנאמר לא ישבו בארצך אפילו לפי שעה). ואלה הם שבע המצוות שהתחייבו הגויים: 1. איסור לעבוד עבודה זרה. 2. איסור לקלל את ... - הגויים, לא רק שאינם מצווים בכל חוקי האלוהים, אלא שאסור להם לעסוק בתורה האלוהית שהיא תמימה משיבת נפש (תהלים יט, ח) ואם יעסקו בתורה יתחייבו מיתה כדברי התלמוד: אמר רבי יוחנן: נכרי שעוסק בתורה חייב מיתה,
שנאמר (דברים לג) תורה צוה לנו משה מורשה - לנו מורשה ולא להם. (סנהדרין נט עא). וכן אסור לגוי לשמור שבת, כמבואר ... ובתלמוד (ברכות ז עא) נמצא מדרש אגדה המבטא היטב את השקפת עולם של חזל ביחסם אל הגויים: אמר רבי יוחנן משום רבי יוסי: שלשה דברים בקש משה מלפני הקדוש ברוך הוא ונתן לו, בקש שתשרה שכינה על ישראל ונתן לו,
שנאמר: (שמות לג) הלא בלכתך עמנו, בקש שלא תשרה שכינה על אומות העולם ונתן לו,
שנאמר: (שמות לג) ונפלינו אני ועמך. וזו אחת התמיהות הגדולות על תורת האלוהים, אם רצונו להטיב עם ברואיו על ידי קיום ... מה (כמו ש) מים חיים לעולם, כך דברי תורה חיים לעולם, מה מים (הללו), אין בניינו של עולם אלא במים, אין העולם מתגדל אלא במים, ואילמלי מים אין העולם עומד, כן אלמלא ישראל ודברי תורה לא נתקיימו שמים וארץ,
שנאמר : כה אמר ה אם לא בריתי יומם ולילה וגו (ירמיה לג כה) . ודברים מפורשים כתב הרדק (ישעיהו כב, יא): ז (7) דברים ... דחולין שכותב וזה לשונו: ודע שמסורת בידינו מרבותינו בקבלת דברים מרבים שזמנינו זה זמן הגלות שאין בו דיני נפשות (בזמן הגלות שאין בתי דין מוסמכים אין סמכות להוציא גזר דין מוות הקבוע בתורה כמו אשת איש
שנאפה שדינה על פי התורה מוות) אין זה אלא בישראל שעבר עבירת מיתה (חילול שבת, ניאוף, וכיוב) אבל האפיקורסין (חילונים) ...