... זה האני שלך, לדוגמה, אני רוצה, אני חושב, אני שומע, אני ישן, האני תמיד נשאר, נכון? אין לך דבר שאין בו אני, בלי אני אין לך עניין בכלום. הבנת? אז מה זה אני? למה אנחנו
שואלים את זה בעצם? זאת שאלת המפתח. הגענו בחקירה שאנו רוצים להרגיש טוב, טוב הוא אפשרי המציאות, כי אפשר להגיד שאני רוצה להרגיש טוב או להרגיש רע, ואז יש את המילה להרגיש, אני רוצה להרגיש או אני רוצה משהו אחר, ואז יש את האני רוצה,
ונשאלת השאלה מה הוא רצון ומה הוא אני, ובסוף נשאר האני, למה? כי האני זה הדבר שאתה הכי בטוח בו, ... למישהו שרעב, יש כאן אוכל, והוא אומר, לא, לא, לא, אני לא רוצה לאכול, אני רוצה לחפש אוכל. האוכל כאן על השולחן, לא אני רוצה לחפש בחדר, להיות רעב שנה ואז לאכול.
שאלה: אתה אומר דברים ואחר אתה אומר שזה לא נכון. אליעד: אתה לא אמור להאמין לי, עד כאן יש לך סתירה כל שהיא בתהליך הזה להבין מי זה אני?
שאלה: לא, הכל הגיוני. אליעד: יופי, עד כאן הסתדרנו, אז בא נתקדם
שאלה: אז מה זה אני? אני זה משהו קיים, משהו אליעד: שאתה אומר משהו, האם יש הבדל בינך לבין שולחן? הבדל בין קיר, אני, שולחן, תפוח?
שאלה : לא אליעד: אז אין בעצם הבדל, אז איך נתקדם? אני זה חלק ממשהו, ממה עשוי האני? בא ננסה להבין מה זה ... זה חלק מחלום של מישהו אחר, לדוגמה, אז בא ננסה לחקור את האפשרות הזאת. למה אני לא חוקר אותה, כי היא לא אומרת כלום, כי אם אני חלום של מישהו אחר אז מי זה שחולם? שאני
שואל מה זה אני, זה לא דווקא אני, זה מה התודעה שאומרת אני. כי אם אני חלום של מישהו אחר, אז מה היא התודעה שאומרת אני? אז כשאתה אומר אני, מה לדעתך זה אני? מה אתה יודע על עצמך?
שאלה: אני זה חלק ממשהו, ממקום. אליעד: האם אני זה כל המציאות כולה? אולי אני זה המציאות? הבודהיסטים אומרים שהעולם הוא ההשתקפות של התודעה שלך, משהו כזה. אולי אני זה העולם?
שאלה: אמרת שכדי להתקדם צריך
לשאול שאלות אחרות, אז איך אפשר
לשאול שאלה חדשה? אליעד: אני זה משהו, תחשוב מה זה משהו, במה תלוי קיומו של משהו? קיומו של הרצון ... רוצה להרגיש תלוי באני רוצה, קיומו של אני רוצה תלוי בקיומו של האני, קיומו של האני תלוי במציאות ובקיומו של משהו, וקיומו של משהו תלוי, מה צריך שיהיה משהו? מקום וזמן.
שאלה: לא מבין מה זה תלוי? אליעד: מה יש מתחתיו
שאלה:
לשאול מה יש מתחתיו? אליעד: תשאל מהו, מה זה האני? תנסה להכנס פנימה, לתוך האני, תנסה לקלף ... שהם בתוכו, קשר כל שהוא. אם קיים אני וקיים גם לא אני, אז אנחנו חלקים של משהו, כבר מפה הגענו לסוף. אם אתה מבין שקיים אני, ואתה מבין שקיים לא אני, ואתה מבין שהאני..
שאלה: מה זה לא אני? אליעד: כשאתה אומר אני אתה מתכוון למשהו? אז הוא לא אתה, אחרת לא היית
שואל. שאלה: כשאתה אומר אני קיים, אז למעשה יש גם משהו שלא קיים. אליעד: שהוא קיים שהוא לא אני, כל דבר.
שאלה: אז אם זה אומר שקיים אני וגם לא אני אז יש משהו שאנחנו קיימים בתוכו. גם האני וגם הלא אני זה משהו. ... ממה עשוי האני? ממה עשוי הלא אני? ממשהו, שהוא לפני הגדרת האני והלא אני, זאת אומרת שהאני והלא אני המהות שלהם אין בה אני ולא אני, זאת אומרת שמצד האמת אני והוא זה אחד.
שאלה: מה זה אני? אתה יכול לפרט את התהליך? אתה קיצרת את זה וזה נשמע יותר מדי מקוצר. מה זה אני? ממה אני ... אני, יש כאלה שאומרים שהאני זה העולם שחושב על עצמו, שאתה זה אלוהים, כל מיני תיאוריות יש בעניין, אבל מה שאני אומר זה משהו פשוט, יש אני, אם היה רק אני, האם היה אני?
שאלה: לא אליעד: למה לא? אתה בטוח בכך? אם לא יכולת לחוות את מה שהוא לא אתה, האם היית חווה את עצמך? לא. אם ... לחוות זה אני, אם היית מסתכל לכל מקום ורואה אותו דבר, אז מי זה אני? אין הבדל, נכון? עכשיו העניין הוא שכשאתה אומר אני, פירושו שאצלך בתודעה יש אני ולא אני. עכשיו
השאלה היא מה זה הדבר הזה, אני ולא אני, מה זה? אז מה אנחנו מבינים?
שאלה: אני חייב להיות משהו אליעד: וגם לא אני חייב להיות משהו מסוים. האם אתה מסכים איתי שמבחינת המציאות אני ולא אני נמצאים על אותו רמה?
שאלה: מה זאת רמה? אליעד: בסקלה של המציאות אתה לא יכול שתהיה לך חוויית אני בלי חוויית לא אני, יש אני ויש חוויית לא אני, זאת אומרת שחייב להיות אני ולא אני כאילו באותו רגע, כדי שיהיו שתי ישויות.
שאלה: מבחינת הזמן? אליעד: אני ולא אני זה שני רגעים שונים, אם באותו רגע היית חווה אני ולא אני, לא היית ... שום דבר. אני ולא אני, אני ולא אני, כמה רגעים זה? אחת שתיים, אחת שתיים. אם הייתי באותו רגע חווה משהו שהוא גם אני וגם לא אני, לא הייתי חווה את עצמי ולא לא את עצמי.
שאלה: הם כן קיימים באותו רגע, אבל אתה לא חווה אותם באותו רגע. אליעד: נכון
שאלה: זאת ההפרדה שאני לא חווה אותם באותו רגע? אליעד: אתה מבחינתך חווה כל רגע אחר, אתה בו זמנית לא חווה שני רגעים, למרות שאתה חווה אותם דרך הזיכרון שלך, זה עניין אחר, בפשיטות יש אני, יש לא אני, זאת אומרת שזה חלק מדבר אחר, שבו אין אני ויש אני, זה הכל.
שאלה: זה מסובך. אליעד: למה זה מסובך כל כך? יש כיסא, יש שולחן, זה אומר ששניהם עשויים ממשהו אחד, נכון? אתה אומר הכיסא עשוי מברזל והשולחן מעץ, אין בעיה, אז בא ניקח את כל העץ והברזל ונראה שהם עשויים מאטומים.
שאלה: איך ההבנה הזאת משפיעה בראש שלי על זה שאני מצליח להבין מדוע אני רוצה להרגיש טוב?
שאלה: הוא אמר משהו, אםמזה קשה באימונים אז זה קל בקרב, זה אומר שאם אתה מתחיל
לשאול את עצמך
שאלות ובהתחלה זה באמת קשה, אתה
שואל את עצמך