ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






שאלות ודילמות מוסריות בעקבות משפט דמיאניוק המחודש
שאלות ודילמות מוסריות בעקבות משפט דמיאניוק המחודש הבוקר התבשרנו כולנו כי נפתח משפט דמיאניוק: ניצול - שרק מילא פקודות כמעט 16 שנה לאחר ... והרע. מקור יציב אחד - זו השאלה האמיתית העומדת לפנינו בבואנו לדון על ערכי המוסר - מי קובע אותם? האם התפיסה המוסרית יכולה להתבסס על משחקי רוב ומיעוט? האם מושגי ... בעבר. אין צורך בכל הדיונים בשאלה , כמה זמן באמת יושבים כאן אותם ערבים. גם לו ישבו כאן באמת אלפיים שנה, לא הייתה לנו בעיה מוסרית בעובדה שאנחנו יושבים בבתיהם. משום ... מכאן נגזרות גם ההתייחסויות לשאלות ערכיות אחרות. על - פי המוסר האנושי המקובל בימינו, אין לחברה רשות להרוג רוצח, ועם זה אין פסול בהמתת חסד או בהתאבדות. ואילו על - פי ...
בריאת העולם אמונה בחורה התאבדות שמחה טומאה קדושה אמונות
ריפוי בהתחברות מחדש - שאלות, תשובות ועוד הרבה מעבר...
... בהתחברות מחדש - שאלות, תשובות ועוד הרבה מעבר... ריפוי בהתחברות מחדש הנה דרך ריפוי הנמצאת כאן, על פני ...
מחשבות טכניקת ריפוי בהתחברות חיצוניות עובדים ייחודיות מזל יכולות גין שין
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
... סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד. שאלה: איך ההבנה, שלמשל השולחן, היא למעשה גם יש וגם אין, מביאה למצב שאין יותר שאלות? אליעד: את אומרת שכאשר את מסתכלת על השולחן, את רואה שזה אחד, אבל את לא מבינה איך זה פותר את כל ... אין הבדל. עכשיו, מה זה נותן? מהצד שאת לא יודעת שום דבר, אז אין לך יותר שאלות. ומהצד שאת כן יודעת, יש לך שאלות ויש לך תשובות, אבל לא תשובות מלאות ומוחלטות. מהצד שאת לא רוצה שום דבר, אין בעיה. מהצד שאת רוצה ... שזה כן משנה לך, את יכולה למצוא תשובות והסברים אבל אף פעם זה לא יהיה מושלם. שאלה: אני הבנתי ממך שאם פעם אחת מבינים שהיש והאין זה אחד, אז זהו זה. יש דברים שאני מבינה שיש ואין זה אחד, אבל עדיין יש דברים שאני לא מבינה אותם כך, אז איך זה? אליעד: השאלה היא בעומק של מה שאת הבנת. למרות שאת חושבת שיש דברים שהם לא משנים, עדיין את חושבת שיש דברים אחרים ... הכוונה שכבר לא תחווי את האני שלך. את לא תדעי מה זה אני. אז במכה אחת כל השאלות יגמרו לך בכל הנושאים. זה הכל באופן יחסי, עלו לך שאלות והבנת שזה אחד, אבל בכל זאת נשארו לך שאלות כי לא הלכת עד הסוף על הכל. את אומרת שאין לך שאלות ולכן את לא יודעת איך להתקדם. אני רוצה להסביר לך מה הכוונה לשאלות. שאלות, הכוונה ביום יום, למשל, מה אני צריכה לעשות, מה אני אלבש היום? אלו השאלות שאת צריכה לבדוק אותם. למשל, למה את מפחדת שיקרה משהו רע? למשל כאב פיסי, תשאלי, למה זה כואב לי? ... מה את חווה. למשל תשאלי, מה אני מרגישה עכשיו? את מרגישה כאב, מה זה כאב? לשאול מה אני מרגישה כאשר רע לי, למה רע לי? למשל כאבו לך העיניים, מצד אחד ככה אלוהים רוצה. מצד שני אם ... רוצה והוא לא יכול לעשות כלום. מצד שלשי, למה אתה רוצה? הוא לא מבין מה את שואלת. השלוש תשובות האלו צריכות להיות לך. שוב, כואבות לי העיניים, ככה כאלוהים את רוצה. כואבות לי ... רק זה מה שגרוע? הכל גרוע, גם זה שאני קיימת זה גרוע. ומצד נוסף, מה זה משנה. שאלה: אבל נשארת עם הכאב עיניים. אליעד: אבל החוויה משתנה, מהצד שאתה רוצה נשארת עם הכאב, מהצד שאתה לא ... גם זאת בעייה. למה? כי הכל כואב, זה שאת קיימת זו סיבה מספיק טובה לסבול. שאלה: יש הבדל בין כאב לסבל. אליעד: כאב מילא, אבל סבל, אתה סובל כי אתה לנצח נצחים נמצא פה עם רצון, ... דפוק, ואז אתה שותק, ואם שתקת אין יותר שום חיסרון. ואז אתה חווה את השלמות. שאלה: אני לא מבינה למה זה רע? אליעד: למה רע לך שכואבות לך העיניים? שאלה: אני לא יכולה לשאת את זה. אליעד: את לא רוצה את זה. יש לך התנגדות. זה שאת למשל לא רוצה כעת שיתלו אותך על עץ, זוהי גם התנגדות. תמיד יש משהו שאת לא רוצה. שאלה: אני לא מבינה שאתה אומר שתמיד יש סבל. אליעד: כי תמיד יש רצון. כשאדם אומר שהוא רוצה בית, הוא סובל ... מה שהוא רוצה. למרות שאי אפשר להגיע למצב כזה, זה לא אומר שאת לא רוצה את זה. שאלה: אולי כל החיים שלי למדתי לא לרצות. אליעד: אי אפשר לא לרצות, למדת לשקר ולהגיד שאת לא רוצה. האדם ... עזוב אותי שהכל יהיה כרצוני, לי מספיק להיות רק בן אדם, אז תשארי בזה. אבל השאלה היא מה האמת? והאמת היא שאני רוצה שתמיד הכל יהיה כרצוני. שלא יקרה משהו שאני לא רוצה. שאלה: זאת נראית לי דרישה מוגזמת. אליעד: אבל אם הייתה אפשרות היית רוצה את זה? כן. ולכן הרצון הזה קיים ... את מכירה באלוהים, בסתר ליבך את אומרת, יש אלוהים שעושה הכל, אז מי אני שאשאל שאלות? אם הוא עושה, אז זה ככה זה, ולא חייב שיהיה הכל כרצוני. אני אדם אתיאיסט, לא מאמין באלוהים, ולא ... עכשיו. ולא אכפת לי מה אלוהים רוצה. אני רוצה שהכל יהיה כרצוני תמיד, בלי שום שאלות. אז כאשר אתה צריך כזה דבר, אז אתה בבעיה מאוד קשה, כי זה לא תמיד ככה, אז תמיד רע לך, אז מרוב שרע ... לא רוצה כלום, ואם אתה לא רוצה כלום אז שוב הכל נהפך לטוב, וכך ממשיך הדבר. שאלה: האם הרשימו לנצח? אליעד: זה לנצח עד שזה משתנה. איך אני יודע שזה לא לנצח? כי אם זה היה לנצח אז ... משמח, אך מצד שני יקחו לך את זה. יש את שני הצדדים. אתה יודע שיום אחד תתחרפן. שאלה: למה? אליעד: כי יש גם את הצורה הזאת. את קיימת לנצח, ולכן באין סוף זמן, את עוד תתהפכי אין ספור פעמים. שאלה: אני חשבתי שיש רשימו גבוה יותר. אליעד: את יודעת מה הדרגה הגבוהה יותר, שאת בוחרת לשכוח את כל מה ...
הרצון שתיקה הוא מפחד לחץ חיסרון קונפליקט המציאות רוצה מציאות
למה אתה מצפה? ואיך ציפייה משפיעה על הצלחה?
... אותה. כלומר, הם משתמשים בה, אך מרוב שזה כל כך טבעי ומובן מאליו עבורם, הם כבר לא מודעים לך. היכולת הזו נקראת לשאול, אבל לא סתם לשאול, אלא לשאול את השאלות הנכונות. איך זה קשור לציפייה ולקשר בינה לבין הצלחה? הסתכלו שוב על כותרת המאמר, השאלה הראשונה בכותרת היא דוגמה לשאלה נכונה. וכעת אסביר... מה זאת אומרת לשאול? המוח שלנו הוא כמו מחשב, שאלו אותו שאלה והוא ימצא את התשובה. זו אחת הסיבות שבגללן אלה שמחפשים, בסוף מוצאים. באופן עקרוני, מדובר בגילוי מדהים שזה עתה גיליתם. חלקכם יושבים ... ממש גילית לי את אמריקה... אני כבר יודע את זה. אך זה עדיין לא מונע מרובנו להמשיך ולעשות 2 טעויות מרכזיות: 1.לא לשאול שאלות. 2.לשאול שאלות שליליות ונמוכות. את מי לשאול? את אלה שמסביבנו, את אלה שיודעים יותר מאיתנו ובעיקר בעיקר את עצמנו ואת היקום. אלה שלא שואלים מונעים מעצמם צמיחה והתפתחות ולכן גם מונעים מעצמם הצלחה, הגשמה ואושר. ויתרה מכך, הם מונעים מעצמם את הגילוי של הטבע האמיתי שלהם, את הגילוי של האמת. ואלה ששואלים שאלות שליליות ונמוכות שוקעים באנרגיה שלילית שאינה מובילה אותם לכיוון ולתוצאות שהם באמת רוצים. למה אני מתכוון כשאני אומר שאלות שליליות ונמוכות? הנה כמה דוגמאות: נניח שאני בדרכי להשיג איזושהי מטרה ופתאום אני נתקל במכשול כלשהו. ואז בשיחה הפנימית שלי אני שואל: למה זה תמיד קורה לי? באותו רגע אני נכנס לתהליך שעובר בשלבים הבאים: שאלה - מיקוד - רגש - התנהגות - תוצאות. קחו את השאלה ששאלתי בדוגמה שלעיל ודמיינו את עצמכם עכשיו נתקלים באיזשהו מכשול ושואלים את השאלה הזו. במה אתם מתמקדים כשאתם שואלים את השאלה הזו? מה אתם מרגישים בעקבות כך? מה אתם עושים? ואיזה תוצאות אתם צפויים לקבל? עכשיו תרגלו בדיוק את אותו תהליך אם שאלה אחרת: איך המכשול הזה תורם להתפתחות האישית שלי בדרך להשגת המטרה שלי?. אם תשאלו שאלות טיפשיות ושליליות, תקבלו תשובות טיפשיות ושליליות. אם תשאלו שאלות גדולות וחיוביות, תקבלו תשובות גדולות וחיוביות. ברגע שאתם מציבים שאלה טובה ליקום ונשארים איתה, אתם מרימים את תשומת הלב שלכם מאיפה שהיא הייתה קודם ומניחים אותה במקום הרצוי יותר עבורכם. למה זה חשוב? כי ... שלנו, היא ביצירת מודעות לגבי הציפיות האמיתיות שלנו. ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי שאילת שאלות. איזה שאלות? הנה למשל שאלה מצוינת שעלינו לשאול את עצמנו בכל פעם שאנחנו מרגישים רחוק ממטרותינו: למה אני מצפה? עלינו להיות כנים עם עצמנו בתשובתנו. עלינו לזכור שציפייה (ולא תשוקה) ... האנשים מייחלים לטוב, אך מצפים לרע, הם משיגים את מה שהם מייחלים לו רק לעתים רחוקות. אם תשאלו שוב ושוב את השאלות הנכונות וביניהן את ה
מפסידן קללה או ברכה מפסידנות בצורה פשוטה נמשך סדנה לזכור השגת מטרה
מציאות - מבוא
... אונטולוגיה. במסגרת עיסוק זה במציאות עצמה, השאלה הבסיסית ביותר היא מהי המציאות, מה טיבה, ומה פירוש לומר על משהו שהוא חלק מהמציאות. שאלות אלו מעלות שאלות רבות נוספות, ספציפיות יותר, שקשורות, כל אחת מהן, במידה אחרת לשאלה הבסיסית ביותר. שאלות כאלה יכולות להיות: מהי המציאות? מה פירוש להגיד על ... הקדם - סוקרטיים הציגו ניסיונות להשיב על שאלה זו. זכורים בעיקר תאלס שטען שהכל מים, אנכסימנס שטען ... או אפשרי שקיים מבטאים דרגות אחרות של קיום? (שאלה זו קשורה למושגי העמימות והאפשרות שכיום נחקרים רבות ... טיבה של המציאות הפיזית? מה טיבו של החומר? שאלה זו כוללת שאלות רבות. למשל - מה היחס בין חומר לאנרגיה? האם ניתן ... שימוש זה הוא רק אחד מני רבים אפשריים והשאלה על היחס בין המושגים הבסיסיים הנל היא שאלה פילוסופית. שאלת מעמדם האונטולוגי של הדברים המופשטים. במעמד אונטולוגי הכוונה לשאלה אם ישים אלה קיימים, ואם כן - באיזה מובן ניתן לייחס ... לקיום של הדברים המוחשיים, הרגילים. ישים ששאלה זו נשאלת לגביהם תכופות הם למשל - הישים מתחום המתמטיקה ... אותם? ואם הם קיימים - באיזה מובן? האם ניתן לשאול היכן הם נמצאים? אם לא - באיזה מובן הם קיימים, אם ... והמכניקה הניוטונית) אומרות משהו לגבי השאלות הללו? בהקשר זה, זכורה אמירתו של אלברט איינשטיין, ... לא משחק בקוביות, כיצד משפיעות התשובות לשאלות אלה על אפשרות קיומו של רצון חופשי? לשאלות אלו השלכות גם על תחומים פילוסופיים נוספים, כגון ... של האפיסטמולוגיה. במסגרת עיסוק זה, נשאלות שאלות כגון: האם בני האדם יכולים לתפוס את ... האם החושים מספקים מידע מהימן על המציאות? שאלה זו העסיקה רבות את הפילוסופים האמפיריציסטים. האם ... האם ידע מסוים על המציאות טבוע בנו מלידה? שאלות אלו העסיקו רבות את הפילוסופים הרציונליסטים. האם ... כל מה שקיים, בהכרח נתפס? (בהקשר זה מוצגת השאלה הקלאסית - אם עץ נופל בתוך יער ואף אחד לא שומע, האם ... חלק מהמציאות? הפילוסוף גורג ברקלי עסק רבות בשאלה זו). האם קיימת מציאות אחת, אובייקטיבית (או אינטר - ... האם בני האדם יכולים להשפיע על המציאות? (שאלה זו קשורה, בין השאר, לשאלת הרצון החופשי). מהי ברירת ... שאיננו יודעים אם הם קיימים או לא? (בנוגע לשאלה זו הוצגו תפיסות רבות, כגון התער של אוקהם ועוד. שאלה זו מוצגת רבות בהקשר של הדיון בנוגע לאלוהים, ותפיסות ... האפיסטמולוגיה עוסקות בדברים נוספים מלבד השאלות על המציאות שהוצגו כאן. גם הגבול בין שני התחומים אינו תמיד חד וברור, וישנן שאלות שהתשובה עליהן דורשת הן שיקולים אונטולוגיים והן ... ניתן להבחין גם שהעיסוק במציאות כולל שאלות רבות ומגוונות - דבר זה נובע מכך שמושג המציאות הוא כל - כך בסיסי, עד שהוא קשור כמעט לכל שאלה פילוסופית שיש. בתרבות תוכנית מציאות בטלוויזיה ...
נשמה האם יש קשר שיטה ניהול מחשבות מסקנות אמת סובייקטיבית
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
... הניסיון של הילדים להגיע לכל אלה יכול לגרור אחריו תגובות שונות. שלב 2 תאור ההתבוננות בניסוי בכתה דרך החושים וללא הסברים. דיבור בשפה רגשית ושאלות כמו - האש היתה שקטה סוערת כחולה עם ריח? לאחר מכן יתארו הילדים בעלפה את השינויים שחלו בחומרים בניסוי. עוד שאלות למענה עי הילדים ודיון בכתה בשלב זה: האם המצב נראה ... האוויר עזר למה שקרה? ראיתים את הצבע שקיבל החומר ששרפנו? מה מזכיר לכם הריח? בשלב זה חשובה הזכרות קצרה שכזו בניסוי שערכנו לפני רגע, ללא שאלות קשות, מבלי להכנס להסברים כלל. כל מה שהתלמידים ראו ... למחרת הילדים מגיעים עם ציור הניסוי שסיימו בבית. ההתבוננות והרעיונות שעלו אתמול בשיחה בכתה שקעו לתוך הילדים בשנת הלילה. כדי ליצור דיון אני שואלת את הילדים שאלות, עליהן חשבתי מראש. שאלות לדוגמה: האם האש התגברה לדעתכם בגלל סוג החומר ששרפנו? האם המים רתחו וגרמו לחומר להתאדות או שההתאדות נראית לכם קשורה בדבר מה אחר? האם הטמפרטורה שבה נמצא החומר ששרפנו חשובה? וכו. השאלה שאלות שאני בוחרת לשאול בשלב 3 בכתה הן חשובות שכן כעת אנו נמצאים בשלב מתקדם של תהליך הלמידה יצירה, שלב הקשור בחשיבה. בשלב השאלות חשוב שכל ילד יוכל להביע את דעתו בכתה. דעות וחשיבה ... ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנל. התלמידים יקריאו בכתה את סיכומיהם ואני אוסיף דבר מה, במידה ולא נכתב. לסיום ניתן לשאול שאלות כמו: מדוע הנושא הזה חשוב לדעתכם? במקום שאלה אני אספר על ההיסטוריה של גילויים בתחום זה. האם ... יצירת קשרים בין ניסיונות העבר ותופעות שהילד מכיר, לבין התופעה החדשה. העשרת עולמו של הילד. שימוש בכוחות הרצון של הילד ולא בשינון. דרך שאלות ודיון בכתה מתעורר רצונו של הילד וכן מתעוררים ...
פילוסופיה חקירות מוסיקה התחברות דיבור ילדה חברות עבודה
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1
... לאדם. רעיונות רבים קיבלתי לאחר התבוננות עמוקה בבני ומחשבה בלתי פוסקת על השאלה מה הילד מבקש ממני? מה הוא צריך עכשיו?. החשיבה על שאלות אלה אינה נפסקת וכשנדמה היה לי שמצאתי את מה שהילד זקוק לו כרגע, אז הוא עשה קפיצה התפתחותית, התקדם, ואז שוב היה צורך להתבונן היטב במקום בו הילד נמצא ולשאול את השאלות הללו ולהתעמק בהן על פי מה שהמציאות של הילד מכתיבה באותו רגע. מצאתי שהחשיבה על השאלות לוקחת זמן רב וריכוז, שהיה לי יכולת להקדיש להן זמן רק בשעות הלילה המאוחרות כשכולם ישנו. לעומת זאת, באופן פרדוכסלי, התשובות לשאלות אלה הן הרבה יותר פשוטות ממה שנדמה. גם אצל המטפלים המקצועיים והמוערכים ביותר ראיתי שהפתרונות הפשוטים עובדים מצוין ושאין לסבך את הילד. אנו ... הערות קצרות על מה שאתם רואים. אם קשה לכם לדעת מה לרשום נסו לענות על מילות השאלה - איפה, כמה, למה, מה היה קודם ואיך הילד הגיב לכך, מה, איך ומתי. אחכ כדאי לגשת לאינטרנט ולנסות לדלות מידע על מה שראיתם. אם ראיתם שילדכם אינו ... בבעיות אכילה, ובטיפולים שיש בשוק המציעים פתרון לעניין. במקרים אחרים אפשר לשאול את השאלה מה הילד מבקש ממני. התשובה, שיכולה להיות ארוכה ומסובכת לעיתים (למרות שלרוב גם כאן התשובות היו פשוטות לאחר התבוננות עמוקה) אז אפשר לפרק את מה שראיתי לחלקים קטנים ולכל חלק ושלב להתאים משחק שיהלום את יכולת הילד וצרכיו. השאלה מה הילד מבקש ממני היא שאלה מעמיקה ולא פשוטה. לדוגמה, כאשר אדם היה מסתובב סביב עצמו ולא מפסיק או מבצע ניפנופי ידיים בלתי פוסקים לא ידעתי בתחילה כיצד להגיב לפעולות הללו. ... אותה עברנו, גם אם ילדכם סובל מבעיות אחרות ולא דווקא אוטיזם. הפרק השני עוסק בשאלות שהורה צריך לשאול את עצמו במידה והוא חושד שהתפתחות ילדו אינה תקינה וכן על איזה כיוון של בעיות התפתחות עשויות להצביע התשובות לשאלות. שאלות אלה יעזרו לכם כהורים להבין קצת יותר מה הן נקודות החוזק והחולשה של הילד וכך תוכלו להתכוונן לאיש מקצוע המתאים ביותר לאבחן את ... איתו ולדובב אותו, ניסו להעביר לו אבחון התפתחותי מובנה ללא הצלחה, שאלו אותי שאלות שמתוך תשובותי (היום אני יודעת זאת בבירור) היה אפשר להבחין מיד שלילד בעיה תקשורתית. אך כאשר קיבלתי את האבחון מסוכם, השורה התחתונה הייתה עיכוב ... הראשונה הגענו בעלי ואני בכדי לענות על שאלון מפורט הנוגע לילד (וכמה מפתיע - אף שאלה לא הייתה, אף לא במרומז, מפנה אצבע מאשימה - פסיכולוגיסטית פרוידיאנית ליחסי הורה - ילד!). לענות על השאלון לקח לנו כשעתיים. אנה ליה רבינוביץ ... את השאלון הייתה נעימה, לא שופטת, מכילה, עניינית ואף עזרה לנו להבין כמה מהשאלות שהיו לא לגמרי ברורות. למפגש השני, שנערך שבוע אחכ הוזמנו עם אדם. הוכנסנו לחדר משחקים, שרוב המשחקים בו הוסתרו בארונות. אנה ליה שחקה עם אדם ... בעלי. אני ניחשתי כבר, תוך כדי האבחון, שזו תהיה פחות או יותר התוצאה. שאלתי שאלות וקיבלתי תשובות מבוססות מחקרית ועל עבודת שטח (מרפאתה של דר צחור נמצאת במתחם בו מצוי גם גן אלוטף של ילדים מגיל שנתיים עד שש ודר צחור ואנה ליה ... על עצמי ולתת לפסיכולוג לנתח את רגשותינו האישיים והמשפחתיים. שאלתי את עצמי את השאלה שאני עתידה לשאול מספר פעמים רב מהיום והלאה בנוגע לטיפולים שאדם יקבל. למה זה טוב ונכון לילד? במה זה עוזר לו? האם יש הוכחות מדעיות שטיפול זה עוזר לאוטיסטים? ואם אין הוכחות מדעיות, האם הטיפול בכל זאת עוזר לילד? כל טרפיסט ושיטה שהתשובות לשאלות אלה היו לא ברורות החלטתי שהטיפול לא התחיל כלל או שיופסק לאחר זמן מה (כשלושה חודשים) בהם נתתי הזדמנות לטיפולים שחשתי שאולי כן יתנו דבר מה ... התקשרתי למרכז ושוחחתי עם המזכירה. ככל שביקשתי מידע לא קיבלתי אותו. תשובות לשאלות כמו האם יש ילדים שמחלימים, כלומר הולכים אחכ לביס רגיל, מסתדרים בעולם וכו, האם האבחונים שלהם מראים על התקדמות משמעותית, שאלות אלה לא זכו למענה אלא להתחמקות מתמשכת. כאשר שאלתי לעלותו של הטיפול נעניתי שעלי לשוחח עם מנהלת המרכז בכדי לקבל הצעת מחיר. ידעתי מבירורים אצל ... נתנה לנו להבין שאין לנו מה לומר שיחדש לה או יהפוך אותנו לראויים בעיניה. היא שאלה שאלות שונות אך לא הקשיבה לתשובות. בעיקר אהבה לשמוע את עצמה ועד כמה המרכז שהיא עומדת בראשו חשוב ועוזר. ניסיתי לשאול אותה מה בדיוק הם עושים והיכן המחקרים המוכיחים התקדמות של ילדים אל מחוץ לטווח האוטיסטי אך לא נענתי, קיבלתי הסברים פסיכולוגיסטים. בעיקר היא ... רוב המפגש ואז היה עליו לצאת את החדר בכדי לקבל שיחת עבודה מחול. כאשר הוא יצא שאלה אותי מנהלת המרכז בטון מתנשא האם תמיד את מדברת במקומו? מה, הוא לא יודע לדבר?. הייתי המומה (ואני לא מסוג האנשים שקל להממם). אמנם נראיתי כלפי חוץ ... ואותם ללא הוכחות מדעיות וללא הסברים מעמיקים. פשוט עליהם להאמין בה ובמרכז בלי לשאול שאלות. יצאנו משם מאוכזבים וכואבים. כל הדרך הביתה שתקנו. בשלב מסוים שאלתי את בן זוגי גם לך יש הרגשה שהיא פשוט הייתה גועלית נורא? הוא ...
אני שונאת את עצמי צריך לשאול אקולליה השקעות שיטת טיפול מנת משכל רצון חיזוק ערך עצמי
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4
... מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך. אליעד: כי חברים זה דורש הרבה כוח, ואנו מחפשים דרך יותר פשוטה, אתה גם תלוי בהם שאלה: אז האדם צריך להבין איך עובדת המערכת הרגשית שלו? אליעד: כמו למשל פלאפון, אתה רוצה לדעת איך הוא עובד, יכול להיות ... הדברים האלה ואז או שתגלה שאתה לא יכול לאהוב את עצמך, ואולי אתה צריך רק חברים, ואולי תגלה שאתה יכול לאהוב את עצמך בדרך מאוד קלה ופשוטה. אז מה הבנת? שאלה: קודם אתה שואל את עצמך למה אתה רוצה את מה שאתה רוצה, מבין שאני רוצה חברים בגלל שאני רוצה לאהוב את עצמי, אני צריך לחשוב איך למצוא דרך עוקפת לאהוב את עצמי, בלי תלות רגשית בחברים, ולמעשה אני צריך להבין את עצמי. אליעד: מה להבין? שאלה: להבין איך עובד המנגנון של האהבה העצמית. אליעד: מה גורם לי לאהוב את עצמי? מה גורם לי לא לאהוב את עצמי? ואז לבדוק איך ... את עצמך? מה גורם לך לאהוב את עצמך ברמה מסוימת? בא נחשוב. אם למשל מחר יכבדו אותך אתה תאהב את עצמך יותר, אם יקללו אותך אתה תאהב את עצמך פחות, למה? שאלה: מה גורם לי לאהוב את עצמי? אליעד: בוא אני אתן לך דוגמה, נגיד שאתה חייל, נלחם בטרוריסטים במירכאות, יש עכשיו קטע עם ... לא היא זו שמשפיעה, יש משהו בתוכך שהוא זה שאחראי. מבין אותי? אני אסביר שוב, אתה צריך להיות ממוקד ומרוכז, מה אני רוצה? אני רוצה לאהוב את עצמי. עכשיו השאלה הבאה, כדי שאוהב את עצמי אני צריך להבין את החוקיות של האהבה העצמית, צריך להבין מה גורם לי לאהוב את עצמי ומה גורם לי ... כי אתה חושב שאתה כישלון. ואם אתה מצליח ומישהו מפרגן לך, אתה אוהב את עצמך, למה? לא בגלל שפרגנו לך, אלא בגלל שאתה חושב שאתה טוב. זאת הנקודה. מה הבנת? שאלה: הבנתי שאם אני מנסה להתחיל עם בחורה והיא מסכימה אני אוהב את עצמי, אבל זה לא קשור אליה, זה קשור למה שאני חושב על ... אליעד: ככה זה עובד, ואותו דבר הפוך, זאת אומרת שבעצם, אם הייתי אומר לך כל מה שקורה לך זה טוב, אז אתה תראה את זה טוב ולמעשה הסתדרת, סיימת את הסיפור. שאלה: כי אני לא מרגיש רע עם עצמי. אליעד: כי אם אתה הכי מושלם בעולם, אז מה היא הבעיה? עכשיו מה הבנו? שאהבה עצמית תלויה ... את הטוב ושונא את הרע, אם בן אדם רואה בעצמו את התגלמות הרע, הוא שונא את עצמו, ואם הוא רואה בעצמו את התגלמות הטוב, הוא אוהב את עצמו, זה הכל. עכשיו השאלה הנשאלת היא מה עושים עם זה. אז מה שאני ממליץ זה לחפש את האמת, מה זאת אומרת לחפש את האמת? פשוט תבדוק לגבי ... תשקר, תגיד אני אוהב את עצמי, אין לזה משמעות, אתה צריך לחקור מה האמת, אני טוב או לא טוב, בלי לבלבל את המוח, להיצמד לאמת, קודם כל הבנת את הקו חשיבה? שאלה: הבנתי שאני צריך לבדוק בתוכי האם אני טוב או רע. אליעד: לפי מה? שאלה: לפי האמת. אליעד: לפי האמת באשר היא, יכול להיות שכולם חושבים שאתה טוב ואתה בכלל רע, ואולי כולם חושבים שאתה רע, ואתה טוב. שאלה: אמת לא תלויה, לא לפי מה שאנשים חושבים. להיכנס פנימה עמוק בתוכי וליראות אם אני טוב או רע. אליעד: או כמה אני טוב או ... לאדם יש דיכאון בגלל בעיות עם חברים, אז הבנו שזה בכלל לא בעיה עם החברים אלא בגלל שהוא לא אוהב את עצמו מספיק, עכשיו כדי לאהוב את עצמך, במה זה תלוי? שאלה: בתפיסת התודעה שלו את עצמו. אליעד: ככול שהוא רואה בעצמו דברים יותר טובים הוא אוהב יותר את עצמו. שאלה: זאת אומרת שאם אני רואה על עצמי דברים טובים אני אוהב את עצמי ואם אני רואה דברים רעים אני שונא את עצמי. אליעד: יפה, עכשיו השאלה היא, מה היא האמת? עדיף לדעת מה היא האמת שאלה: איך אני מצליח לדעת אם אני טוב? אליעד: מאוד פשוט, אתה לוקח דף ורושם על הדף את כל הדברים הטובים, ורובריקה דברים רעים, ... צריך לא לרוץ, שלב ראשון האדם צריך להבין מהו טוב ומהו רע, כי בלי זה הוא סתם חי, מה המטרה שלך? אם אתה לא מבין מה המטרה שלך למה אתה חי? לאן אתה מתקדם? שאלה: עכשיו השלב בתהליך הזה, זה להבין מה טוב בי ומה רע בי. אליעד: נכון, אבל לבדוק אותו, האם זה באמת טוב, האם זה באמת רע? ... אם זה ככה או ככה, ואם אתה תבין את זה, אז אתה תעלם. למה תעלם? כי בעצם אתה תרצה את הכל, אז זה כבר לא משנה לך, בעצם תמיד יהיה לך טוב. תגיד לי מה הבנת? שאלה: הסתבכתי. אליעד: בערך מה הבנת? הסתבכת כי אלו דברים שפעם ראשונה אתה מתבונן בהם. זה לא כמו ללחוץ על שלט, צריך להבין את זה. שאלה: קודם כל אני צריך להבין מה טוב בי ומה רע לי. אליעד: מה אתה חושב שטוב בך ורע בך. שאלה: וזה למעשה לא האמת, זה רק מה שאני חושב, אולי כן אבל אני צריך לבדוק, ואז כשאתבונן בדברים שרעים בי למשל אני אבדוק את זה. אליעד: תטיל ספק, מי אמר שזה רע. שאלה: ואם אבין בתוכי שהכל אחד? אליעד: גם הפוך, גם הדברים הטובים, תסביר מה אתה צריך לבדוק בדברים הטובים? שאלה: האם הם באמת טובים, לנסות להיכנס פנימה ולהבין את עצמי מבפנים. אליעד: לא לפי מה שאומרים, או מה אמרו, זה לא משנה מה אחרים חושבים. שאלה: איך עושים את זה ברמה הפרקטית? אליעד: שואלים שאלות, שאלות, שאלות, אתה קם בבוקר ומחפש מאה שאלות חדשות. אתה רוצה להתקדם מאה צעדים תשאל מאה שאלות, רוצה להתקדם יותר תשאל שאלות עמוקות, רוצה יותר להתקדם תשאל שאלות יותר עמוקות, רוצה סתם לבזבז את הזמן אל תשאל שום דבר. השאלות מקדמות, למה? כי ה
רוצה לפגוע האם זה טוב או רע הבדלה איך אני למה זה רע חוסר אהבה עצמית מה אני אוהב איך מחליטים
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 11
... להקשיב, הקשבה היא ישיבה בשקט כשאתה מביט מידי פעם באדם. 19.חכה שהאדם לידך יפסיק לדבר ורק אז דבר אתה. 20.בשיחה שאל שאלות את הילד לידך כדי להראות התעניינות, קודם חכה שהוא יפסיק לדבר. 21.כשאתה רואה מישהו בפעם הראשונה באותו יום תגיד שלום, מה שלומך? (או מה הענייניים?). 22.כשאתה יושב עם חבר ליד שולחן שאל אותו שאלות לגבי מה הוא עושה וחכה לתשובה. 23.כשאתה יושב עם מישהו ליד שולחן שאל אותו שאלות - איפה, מה, מתי, למה ואיך. חכה לתשובה, דבר בתורות. 24.כשילד משחק או קורא משהו שאל אותו שאלה לגבי מה הוא עושה. אחכ שאל אותו שאלות נוספות - איפה, מה, מתי, למה ואיך. 25.כשאתה פוגש מישהו בפארק או מגרש המשחקים אמור לו שלום, שאל אותו מה הוא עשה היום, עם מי, מתי, איפה. כדי לגרום לשיחה להמשיך שאל עוד שאלות. הקשב לתשובה של הילד מולך. אם הילד שואל אותך שאלות ענה לו. נסה להסתכל בעיניו מידי פעם כשאתה מדבר. 26.כשמישהו מספר חוויה שלו הקשב והסתכל עליו. כשהוא מסיים לספר שאל אותו שאלה שקשורה לסיפור שלו. 27.אם אתה רוצה לסיים את השיחה, אחרי שגמרת לשאול שאלות ולהקשיב לתשובות, אמור היה כיף לדבר איתך, אני צריך עכשיו ... ילד חדש עומדים מולו במרחק סביר ומביטים בו. אחכ אומרים קוראים לי X,איך קוראים לך?. מחכים שהילד יענה ואז שואלים עוד שאלה או מציעים לו רוצה לשחק? 29.כשאתה רצה לשוחח על נושא שמעניין אותך שאל את ... שאולי מעניין אותו. אם הילד מסכים אז ספר את הסיפור שלך על רכבת ולאחר מספר משפטים תפסיק לדבר כדי שהילד השני יוכל לשאול שאלה או לספר גם משהו. 30.כשאתה רוצה לשחק במשהו עם חבר מצא משחק ... לילדים עד גיל ההתבגרות. כדאי לקרוא אותו ביחד כסוג של סיפור ולא כעוד מטלה טיפולית ולהסביר לילד מה נכון ומה לא, לשאול אותו למה לדעתו ההתנהגות של הילדים נכונה או לא וכך הילד מתאמן על סיטואציות ...
התנהגות מטפל עידוד לדבר אקדמיה הכללה מופנמות עיכוב התפתחותי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שאלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות, איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, אימון אישי טלפוני, אימון אישי לקריירה בתחום שאלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6875 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:53:52 - wesi4