ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






לשאול באמת שאלה אמיתית, ספק אמיתי, ג'ק הסמוראי, האויב הכי גדול שלך הוא עצמך, סרטים מצויירים
לשאול באמת שאלה אמיתית, ספק אמיתי, גק הסמוראי, האויב הכי גדול שלך הוא עצמך, סרטים מצויירים לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: לשאול באמת שאלה אמיתית, ספק אמיתי, גק הסמוראי, האויב הכי גדול שלך הוא עצמך, סרטים מצויירים. שאלה: כאשר אני מתרגלת ושואלת שאלות אליעד: זה לא תרגול, את מתבוננת, אם את מתרגלת את בבעיה, כי בתרגול את חוזרת על עצמך. את לא אמורה לחזור על עצמך, את מתקדמת. שאלה: אני מתבוננת שזה לא אני, האם זה לא תרגול? אליעד: אם את מנסה להוכיח את זה, אז את לא קשורה בכלל למה שאני מסביר. אל תנסי להוכיח שום דבר. שאלה: אז איך אני אדע שזה לא אני? אליעד: את לא צריכה לדעת שזה לא את. שאלה: אני למשל שואלת האם אני הגוף הזה? ומנסה להגיע להבנה שאני לא הגוף הזה. אליעד: את בטוחה שאת הרבה זמן מקשיבה לעצות שלי, אבל אין שום קשר בין מה ... לא לעשות. את מנסה להוכיח משהו, אבל אני אומר שאת צריכה לשאול האם זה ככה או ככה ממקום של שווה. את לא יכולה להגיד שאת רוצה להבין שאת לא קיימת, זה לא יעבוד, זה שקר. מי אמר שאת לא קיימת, אולי את כן קיימת. את שואלת את עצמך שאלות, נכון? את עדיין לא מגיעה לתשובות גדולות, נכון? את יודעת למה? כי הגישה שלך לא טובה. את שואלת את השאלות בצורה לא נכונה. במה היא לא נכונה? כאשר את שואלת שאלה, יש לך כמה אפשרויות, את אמרת שאת מנסה לתרגל שאת היא לא העושה, שאני לא הגוף שלי, העניין הוא שאת לא יכולה לנסות להוכיח משהו, כי זה נקרא לשקר את עצמך. את צריכה לשאול, אבל לא לחכות לתשובה מסוימת. לדוגמה את שואלת האם אני נמצאת בחדר? האם זו האמת? האם זאת כל האמת? האם אני רק נמצאת בחדר? לא לשאול את השאלה בצורה כזאת שאת לא נמצאת. מבחינתי תגיעי לוודאות שאת נמצאת, אבל שתהיי בטוחה שאת נמצאת. לא נמצאת בגלל שאני מרגישה, אלא האם באמת ... או רק מרגישה שאני נמצאת פה? תהיי אמיתית. אם תשאלי את השאלה בצורה אמיתית, האמת תכנס לך לראש. אם האדם משקר והוא אומר אני נמצא פה, אני מרגיש שאני נמצא פה. אם הוא מספיק טיפש שהוא מאמין, ... קיימת, אבל איך את יודעת שאת קיימת? כי את מרגישה. עכשיו השאלה היא, לא מה את מרגישה, השאלה היא מה היא האמת? האם חוויית הקיום שלך מייצגת את האמת האובייקטיבית, או שהיא זזה קצת ימינה או שמאלה? את צריכה לשאול האם אני באמת קיימת, כן או לא? לא לשאול מתוך רצון להגיע למסקנה שאת לא קיימת או שאת אלוהים, לא. את רוצה לדעת מה היא האמת. אם את קיימת את צריכה לדעת מה זה אומר, איך ... אם אדם אומר, אני לא קיים, בא נוכיח את זה, אז גם זה שקר. שאלה: אבל איך יוצאים מהשאלה , אני קיימת, כי אני מרגישה שאני קיימת. אליעד: אם תשאלי את השאלה באמת, במאה אחוז, תקבלי את התשובה. שאלה: לחזור על השאלה, או להחליף
החלטות הישגים צריך להרגיש מה זה רצון דעת אמת אלוהים ברא האמת האחת חיים
הארה \ אישיות ואינדיבידואליות \ על ה"אני" והאגו
... חווים והסיבה לצורת ההסתכלות שפוגעת בנו כל כך. לדוגמה: האדם חושב שהוא רוצה חברה, ונשאל אותו את השאלה מדוע אתה רוצה חברה? והוא יענה כי אני רוצה להרגיש נאהב ותישאל השאלה מדוע הוא רוצה להרגיש נאהב, והוא עלול לענות כי הוא רוצה להרגיש שהוא אוהב את עצמו, וכך הלאה ישאלו שאלות לגבי התשובות שנתן, עד שיגיע האדם לסיבה מוחלטת. והמשמעות של סיבה מוחלטת היא סיבה שלא ניתן לשאול עליה יותר למה, כי אם ניתן לשאול עליה למה הרי שיש לה עוד גורם. ועל האדם להבחין בדפוס השכבות אשר פועל במוחו, אשר מתבטא בכך שכל רצון פועל בשכבות, וכל רצון בנוי ונובע מתוך רצון אחר - בסיסי יותר. והאדם ... בפוסטים הבאים יותר בצורה פרקטית, ניתן להתחיל בשיטת החקר העצמי הבסיסית ביותר, של שאלות ותשובות, שעל - פיה על האדם לשאול את עצמו שאלות, וכמה שיותר לגבי תחושותיו וסיבותיהן, לגבי מקור לכל רצונותיו וכו.. וככל שהשאלות יהיו יותר מדויקות, כך גם יהיו התשובות, וככל שידייק האדם בתשובותיו, כך השאלות שיבואו בעקבותיהן יהיו מדויקות אף יותר. ובמסגרת שיטה זו, על האדם לענות על כל שאלותיו בעזרת תשובות שהן גם שאלות. ולא תשובות שמובילות את האדם למבוי סתום, וכאשר יגיע האדם לתשובה הסופית, שהיא שורש כל השאלות והרצונות, הוא לא יגיע למבוי סתום למרות שלא תהיה לו יותר שאלה, ועל כך יפורט יותר בפוסטים הבאים. ...
לבכות לשאול את עצמי נחיתות משמעות מילים טריגר שינויים במצבי רוח אינו תלוי בדבר תשובה
פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק?
... מצוות ברית המילה (11). נתונים אלה מספקים בסיס איתן לאפיונו של אברם כאבי המאמינים. אבל השאלה היא: איזה מאמין הוא אברם? לפני שנענה על שאלה זו, נבדוק מספר פסוקים בפרשת השבוע. פרק טו נפתח בהודעה של אלוהים אל אברם: אל תירא אברם אנכי מגן לך שכרך הרבה ... להצלת לוט (14). תגובתו של אברם מאוד מפתיעה. אברם אינו מודה בהכנעה אלא בא בטענה אל אלוהים ושואל במורת - רוח גלויה: ויאמר אברם אדני ה מה תתן לי ואנכי הולך ערירי ובן משק ביתי הוא דמשק אליעזר. ויאמר אברם הן ... עדיין בפרק זה, בהמשך להבטחת ה את הארץ (17), אברם שוב אינו מקבל את דברי אלוהים כלשונם, אלא שואל באופן מפורש: ויאמר אדני ה במה אדע כי אירשנה (18). נא לשים לב, בשיחה אחת אברם חוזר פעם שנייה בה הוא מביע ספק ... לנוע מייד אחרי קבלת הצו לך לך? לא, אברם אינו פותח בהליכה מיד לאחר הצו. הוא אינו מגיב, אינו שואל, למרות שאינו מכיר את היעד (24). אלוהים אינו מתייחס לשתיקת אברם אלא מברכו ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך ... וכל הבטחה כוודאיים או כמובנים מאליהם. אמונת אברם נושאת בחובה גם את הזכות החשובה להטיל ספק, לשאול שאלות. האם זו אמונה פחותה? האם נתין, פקוד או צאצאים ששואלים שאלות לגבי צו, פקודה או החלטה מצד הסמכות אדון, מפקד או הורים אמונתם אינה אמונה? להיפך, זו אמונה ... שאינו הולך בסך אחרי מנהיג מבלי לברר לאן! (26). אדרבה, אמונה שאין בה זכות להעלאת ספק ולביטוי שאלה, אינה אמונה זו עבדות! מצב בו אסור לשאול שאלות, מצב בו ספק מגונה הוא מצב בו האדם הוא רק מכשיר בידי כוחות וסמכויות איומים. אברהם מתואר כמאמין ... את ספקותיו ומתמודד איתם בגלוי (27). לא לחינם מכונה אברם כאבי המאמינים. ואם אברהם זכאי לעורר שאלות, להטיל ספק באמירות אלוהים, האם לא כך צריך לנהוג כל אדם גם כלפי סמכות בשר ודם או סמכות חברה? כך, ספק אינו חייב ... לאור ערכים ומוסר. לכן, אומר מאטעלע, חוזר ואומר: אשרי המאמין שניצוץ הספק זורח בליבו וגחלת השאלה רוחשת במחשבותיו. <><><> הבהרות ומראה מקום (1) ספק = דבר שיש בו משום פקפוק, ההפך - ודאי (דוד כנעני, אוצר הלשון ...
אברהם אבינו בדידות לשים לב נמנע הוראה לשאול סמכותיות אמונה
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
... הביא למסקנות אישיות. הספר איננו פשוט. לא קל. אני מתלבט באיזה מלים להשתמש בהקשר של ספר מורט עצבים כל כך. סופר המחליט לכתוב בגוף ראשון צריך להתמודד עם השאלה מי המספר, למי הוא מספר, איך הוא מספר. האם זה יומן, מונולוג פנימי ... המזהים אותה. הקופאית מזהה את שמה על כרטיס האשראי. חצטוריאן. כמה כאלה כבר יש. היא לא שינתה את שמה לסמית ולא עברה לעיר אחרת. היא מתכוונת לחפור בעצמה. לשאול את עצמה שאלות מבלי להתחמק. היא צריכה לעבור לספר ולעכל את הסבל. אווה חייתה בעושר ... אוכל חביב, אנשים חביבם, מה עוד אפשר לדרוש? את כל זה היה לו והוא זלזל בצרכים אחרים שלה. גאולה מתרחשת מתוך בחירה. הוא בחר בחביבות. אם אווה היא אישה עם שאלות קיומיות פרנקלין יכול לשמש כדוגמה כל אמריקאית למוסד המשפחה, עד ... זה הילד שלי היא כותבת לפרנקלין כשהיא מתארת את המצב. החלפתי מקום דפוק אחד במקום דפוק אחר, אומר קווין על השוואת הבית לבית סוהר. למה זו תמיד האימא שאשמה שואלת אמו של נער אסיר אחר. אל תנסי להבין, אל תגידי אני אשמה כי אימי הייתה ... כמו תוכי המקלף גרעינים גם היא מקלפת את הקליפות כולן. היא מנסה להבין כל ניע וזיע בפני בנה, בתוך עצמה, במשולש פרנקלין אווה קווין. כקורא אי אפשר שלא לשאול, האם היא באמת מבינה כל דבר בכזה עומק או שגם היא כמו רבים אחרים מונעת ... זכר פרנקלין תופס בעלות על התינוק, שלו, שלו, שלו. אם היה יכול היה מקפיא את אווה שלא תזיז אצבע. כל תנועה מיותרת הפכה להיות פגיעה בתינוק שלו. באווה נולדה שאלה אם לעובר יש רגשות. שאלה אתה תתמודד חמש עשרה שנים. ואם כבר נזכרים עולה עוד שאלה, האם ייתכן שאם בזמן ההיריון אווה אהבה את השיר סייקו קילר של ראשים ... אחד הוא יורה בבני כיתתו. לא סתם ירה. הוא זימן אותם במיוחד. כעת כשהוא בכלא אווה מנסה, ומצליחה להבין למה ירה דווקא באלו ולא באחרים. ויש לו סיבה משלו. השאלה הגדולה היא האם תינוק יכול להיוולד רע. אכזר. ואולי האימא עד כמה שהיא ... ועוד עובדה כבר לא משנים הרבה. עד השינוי הסופי, כל עובדה חשובה. אי אפשר שלא להתפעל מיכולת הכתיבה של שרייבר. המתח הרגשי שהספר מכניס אליו את הקורא. השאלות הבלתי נסבלות שהורה עשוי לעמוד מולן, כל אלו חונקים בגרון בעת הקריאה. ... לרוב בבתי ספר. אך שרייבר מונה בספר כל כך הרבה מקרים ואני סומך עליה שכולם קרו ואינם דמיוניים לצורך הספר. עשרות מקרים. אופנה שהתפשטה. אינני יודע מה שואלות את עצמן כל האמהות שבניהן יורים דוקרים ודורסים אחרים. מה תשאל את עצמה אמו של הרוצח בברנוער אם ייתפס. האם לגאולה עמיר היו שאלות איך בנה היה יכול או שהיא דוגמה לאימא שאיפשרה. כל אימא שתקרא את הספר תעמוד מול שאלות גדולות. האם אפשר להמליץ על הספר. האם אפשר לקחת אחריות על אנשים אחרים ...
לאהוב מישהו ראיון אמונות תובנות מעריצות עצבים פמיניסט השטן
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 1
... יוצרת סבל 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 1. שאלה: מה זה סופר פוזיציה? אליעד: סופר פוזיציה אומרת, ריבוי מקומות, כאילו כל דבר נמצא באין סוף מקומות, עד שאתה רואה אותו. יש תיאוריה מדעית שאומרת שכול הדברים ... עכשיו. עכשיו את למשל מסתכלת על אימא שלך, את אומרת זאת אימא שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי תמונה שיש לך כרגע בראש. למשל ... אבל זה אותו מרחק. אותו דבר גם במרחב של הזמן, האתמול, היום והמחר והמחרתיים הם אותו זמן אבל אתה חווה רק מרחק אחר מהתמונה. זוהי רק חוויה, איך אתה חווה את התמונה. שאלה: איך זה יכול להיות שכול פעם שאני מסתכל אני רואה קיר? ואיך זה יכול להיות שכול האנשים רואים את אותה מציאות? אליעד: יש כאן שתי תשובות, התשובה הראשונה אומרת ... דומים לי, הן נמצאים באותו גוף כמוני, אז כנראה שגם להם יש תודעה כמוני, כאילו מה? זאת ההוכחה שלך? האם בגלל שהם מדברים כמוך זה אומר שיש להם תודעה כמוך? אתה למעשה שואל איך זה שכולנו רואים את אותו שולחן, אבל אני אומר לך שגם אנחנו סוג של שולחן לגביך. זה שאתה חושב שכולנו חושבים כמוך, זה למעשה נוצר עבורך. אנחנו קיימים במחשבה ... המקום של החלום בכלל לא קיים. עכשיו, כל מי שנמצא בחלום רואה שולחן, אבל זה לא נכון, כי בחלום שלך כולם רואים שולחן, אבל זה חלום שלך, האנשים האלה בכלל לא קיימים. שאלה: זה הזכיר לי משהו שהגעתי לכאן. אני, מי שזה לא יהיה, יוצר את המציאות בעצם הנוכחות שלי, כמו שהתמונה הזאת יוצרת את המציאות של עצמה, זה לא מבחינה שאני עושה את ... לדבר, אבל אם לא הבנת עדיף שתגיד לא הבנתי או שתגיד מה הבנת, כי האדם לא יכול לרמות, אם לא הבנת בסוף אתה סובל, כי המציאות למי שלא מבין נותנת זבנג, לכן רצוי להבין. שאלה: למשל דוגמה, אנחנו כולנו רואים את הצבע האדום אבל במציאות מי אומר שכולם רואים אותו דבר, אותו צבע? הוא קורא לזה אדום, אבל האם אני יודעת שזה באמת אותו אדום ... בטוח שהוא צהוב. זאת אומרת שכול אחד חווה משהו אחר, אבל יש הסכמה. הדבר הוודאי היחיד שקיים לאדם זה הוא עצמו, מישהו יכול להוכיח שבאמת יש כאן שולחן? יש כאן שולחן? שאלה: כן, אני רואה אותו אליעד: האם מבחינה אובייקטיבית יש כאן שולחן? שאלה: לא זאת חוויה אישית. אליעד: יפה, זאת חוויה אישית. נגיד שגם הוא רואה שיש פה שולחן, האם אתה מבין שזה שהוא רואה שיש פה שולחן, מנקודת המבט שלך, זוהי חוויה אישית שלך שהוא אומר שיש פה שולחן? גם זה שהוא אומר שיש פה שולחן זוהי חוויה אישית שלך. האם הבנת? שאלה: הבנתי שבסופו של דבר החוויה שלהם היא החוויה שלי. אליעד: למעשה כאשר נדמה לנו שכולנו רואים אותו דבר, זה גורם למציאות להראות יותר אמיתית. אבל למעשה אתה רואה פה שולחן, ואתה רואה פה מישהו שרואה פה שולחן. הכל זה בתוך המוח שלנו. זה כמו חלום לכל דבר ועניין. הרעיון הוא שאני רוצה להחליש את הכוח של החוויה הממשית של המציאות. שאלה: למה? אליעד: להבין את האמת קודם כול, ומה יצא לך מזה זה סיפור אחר. שלא תאחז בתמונה החיצונית. האדם חווה שולחן, אז פה אנחנו מסכימים שהשולחן נמצא במחשבה של ... אז איך אני מפרק את הממשות של השולחן? שאני מחזיר את הכל אליך, שאני אומר לך שכול המציאות כולה היא רק בדמיון שלך. למעשה כל העבר ההווה והעתיד זה הכל בתוכך. שאלה: אבל אם אנסה לעבור דרך קיר לא אצליח. אליעד: אני לא מתווכח איתך שבעולם שלך אתה לא יכול לעבור דרך קיר, אני מסכים איתך על הכל, אני רק מדבר מההיבט של, האם כולם רואים את השולחן? התשובה, אתה רואה שכולם רואים שולחן, אבל אין לך שום דרך בעולם לדעת, האם ישנם עוד ישויות כמוך או לא. שאלה: למעשה מה שאני חווה או רואה, זה בכלל משהו שרץ לי בראש. אליעד: ואתה למעשה מפתח מערכות יחסים עם דמויות בתוך הראש שלך, ורב איתם וכועס עליהם, ואתה בטוח שמישהו ... צריך לעשות שום השתדלות, ואפילו גם דברים הכרחיים, הם גם יעשו על ידי אחרים. הוא מדבר על דרגה שאתה באפס אחוז מאמץ, לא שצריך לעשות קצת, לא צריך לעשות שום דבר. ואז נשאלת השאלה איך אתה יכול להיות במצב שאתה לא עושה שום דבר? אפילו הוא היה אוכל ושותה, אבל הוא אומר, לא, לא צריך לעשות שום דבר, הכוונה שתבין שמנקודת ... הבדל, בתפיסת יקום כזאת אין בכלל טעם לדבר על יצירת עולם, כי יצירת עולם פירושו שינוי מאין ליש. רק כאשר האדם נמצא בתודעה שהוא מבדיל בין יש לאין, אז עולה בתוכו שאלה של זמן ומקום, כי זמן ומקום זה שינוי. אם האדם לאן שהוא היה מסתכל, הוא היה חווה את אותה מציאות, אז לא הייתה לו תפיסת מקום. אתה יכול לחוות מקום רק אם בתוכך ... אז אין לפני ואחרי. ממה נובע הזמן והמקום? מההפרדה של היש והאין. כול הנושא על המאמץ של ליצור משהו מכלום הוא רק בתודעה שלנו, שיש בה הפרדה בין יש לאין. אבל השאלה לא קיימת בכלל, כי מצד השכל הגדול יותר אין הפרדה בין היש לאין. זה בכלל דבר אחד, אין כאן בכלל מאמץ, ולכן אין בכלל שאלה כמה מאמץ צריך כדי ליצור עולם. בתודעה שלך זה נוצר אבל מצד האמת זה לא נוצר. שאלה: איך השכל שלי יכול להעמיק בשכל גדול יותר שהוא אף פעם לא חווה? אליעד: אתה שואל איך האדם יכול להעמיק במשהו שהוא לא חווה. הוא שואל, איך האדם יכול להתבונן בתפיסת מציאות שאין לו אותה, איך הוא יכול לחוות את המציאות דרך עיניים שאין לו אותם? אתה לא יכול לראות את הקיר כמו שאני רואה אותו. זה ... לו את העצמיות של הדבר. למשל האדם מפחד ממשהו, למה? כי הוא לא רואה את העצמיות של הדבר, הוא לא רואה שהכל אחד, אז נתן בו עיניו, נתן לו שכל וגילה לו את עצמיותו. שאלה: יש דבר כזה? אליעד: כן, זה מה שאנחנו עושים עכשיו. אתה שאלת איך אדם יכול להסתכל על האמת דרך העיניים שלו, אז אני אתן לך כמה תשובות. תשובה ראשונה אין דבר כזה ... של משהו אחד, יש משהו שלישי גדול יותר. אם הוא מקביל אליך אז התודעה שלו והתודעה שלך עשויות מאותו הדבר, יש שורש אחד שהכל נובע ממנו. ואפשר לעשות הפוך שאולי אלוהים שואל איך אני יכול לחוות את העולם כמוך, מה שאני רוצה להסביר לך שמתפיסת השכל הגדול לאלוהים אין יתרון עליך. יש סיפור בסרטים המצוירים על אל יווני שנקרא הרקולס, ... צמצמת את עצמך, אתה יודע מה צריך לכתוב בתעודת זהות, מי אתה? אלוהים. אתה כאלוהים בוחר לצמצם את הכל, לצמצם את עצמך בגוף, בתודעה מסוימת, אבל אתה עדיין אלוהים. שאלה: אני לא זוכר שבחרתי בזה. אליעד: כי אתה כאלוהים בחרת שלא תזכור זאת. דרך אגב אתה כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה ... עוד משפט, שאפילו אם אתה לא יכול, עד שלא תנסה בכל כוחך לא תדע אם אתה יכול או לא יכול. אפילו אם כל מה שאמרתי זה קשקוש, מנקודת המבט שלך עד שלא תנסה לא תדע. עכשיו השאלה היא, איך אני יכול לעבור לשם, למעשה יש שתי אפשרויות, יכול או לא יכול. אם אין לך בחירה אתה לא יכול, אין אפילו משמעות לשאלה. אם יש לך בחירה אתה יכול, נכון? מהפרספקטיבה שאין לך בחירה וזה לא תלוי בך, לא הייתה עולה בכלל השאלה, ואם היית חווה את זה? היית יכול להחליף אותי בהרצאה, למרות שזה לא הכל, יש עוד פנימי. אבל כעיקרון יש בתוכך שתי ישויות, ישות אחת שחווה שאין לה בחירה וישות אחרת שחווה שיש לה בחירה. עכשיו הישות שחווה שאין לה בחירה, בכלל לא סובלת, אני לא מדבר איתה בכלל, היא לא זאת ששואלת, אני נותן את התשובה לישות שבתוכך שחושבת שיש לה בחירה. יש בתוכך חוויות שונות, כמה ישויות, ישות אחת חווה ככה וישות אחרת חווה ככה, זה נקרא שקר, אתה מזגזג. שאלה: יש כאן משהו שסותר, מצד אחד אני האלוהים, ומצד שני אין לי בחירה. אליעד: השאלה היא תמיד מאיזה צד מסתכלים על זה. תחשבי שאת אלוהים, יכולה לעשות הכל, ומחליטה להכניס את עצמך לתוך גוף שלא יכול לעשות הכל. שאלה : אני החלטתי לעשות זאת? אליעד: כשאת אומרת אני, למי את מתכוונת? שאלה: אני כאלוהים. אליעד: אז את החלטת כאלוהים, את הראשון. למשל את חולמת חלום ואת מוגבלת בחלום ביכולות שלך, מי אחראי על היכולות שלך בתוך החלום? את. אני רוצה ...
לא יהיה מאושר להבין שאלות בית קברות יקומים מקבילים לחץ לרמות ישות אחת לדבר
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
... סופית? מדוע אתה חווה צמצום? כי יש משהו במציאות שאתה לא רוצה אותו, נכון? מה אתה חווה כרגע? שאלה: אני חווה שאני יושב על כסא. אליעד: ... דואג. אז מה מונע ממך לחוות את השחרור? ההכחשה כל כך גדולה, שאתה אפילו לא יודע מה הבעיות שלך. שאלה: יש לי דאגות, כמו עבודה, משפחה. ... הדברים שאתה רוצה שיקרו הם הדאגות שלך. וגם כל הדברים שאתה לא רוצה שיקרו, הם גם הדאגות שלך. שאלה: יש לי בעיה עם החוויה שלי, אני ... אלוהים הכל מושלם. אבל אתה טוען, שדופקים אותך. אתה אומר שנתנו לך חבילה של דאגות. אז אני רוצה לשאול אותך מה הבעיה עם החבילה של הרגשות, מדוע זה לא נעים לך? אלוהים חושב שכדאי שתעבור עכשיו חוויה לא נעימה, אז מה הבעיה שלך? שאלה: הבעיה היא שאני לא רוצה את הבעיה. ... יש לך בחירה, למה אתה לא רוצה? מה שמפריד אותך כרגע, בינך לבין השלמות, זה הרצון שלך. אני שוב שואל, למה אתה לא רוצה את התחושות הלא ... ששתית לא היה לך טוב, והיית צריך לשתות כדי להרגיש יותר טוב? מה גרם לך להרגיש טיפה יותר טוב? שאלה: בצורה כזאת, זה מראה שתמיד רע לי. ... אל תתעתעו את עצמכם. אתה אומר אני כל היום חושב על זה, אבל יש רמות ריכוז וזה שונה בא נחזור לשאלה, עכשיו שינית את מיקום הישיבה שלך, מדוע, למה לא היה לך נוח מקודם? שאלה: לא יודע. אליעד: תקשיב, אתה רוצה ... אפילו הילדים לא תמיד שמחים, הם בשיגעון רצים מפה לשם, לאן הם רצים, למה? אני רוצה שתתקע בשאלה הזאת, כי היא מפרידה בינך לבין המציאות. אתה לא יודע כלום על עצמך, אבל רוצה להבין אחרים. שאלה: לא רק זה, היום חשבתי, מה מניע אותי? האם יש בטרייה בתוכי, מה מניע את השרירים? אליעד: יש לי שאלה אליך, האם כאשר העלה נופל גם היית שואל, מדוע העלה נופל? אתה מבין זה רק ... לך מהעלה? למעשה אותו דבר, גורם לשניכם לזוז. בואי נחזור להתחלה, אתה יושב כאן, מה חסר לך? שאלה: יש לי רצון להבין ורצון לכסף. ... את המציאות, וההיגיון אומר שאם אתה צריך לרצות את המציאות אז למה אתה מתאמץ לשנות אותה? אז השאלה היא למה אתה רוצה לשנות את המציאות? ... מרוצה מהמציאות. אתה כרגע יושב בכסא, וחווה תחושה, האם אתה חווה שלמות אין סופית? מה חסר לך? שאלה: לחזור להיות אם החברה שהייתה לי. ... תהיה איתך, ואתה בא לאלוהים בתלונה מדוע הוא עשה שתיפרדו? ואפילו סובל מזה, אז מדוע אתה סובל? שאלה: אין לי תשובה, איך אני אמור לחוות את התשובה? אליעד: אתה לא באמת שואל, יש לך שני אפשרויות האחת שתחזרו ותהיו ביחד והשנייה שתבין למה נפרדתם. שאלה: חשוב לי לדעת למה נפרדנו. אליעד: אתה יודע למה אתה לא מבין למה נפרדתם, כי אתה לא באמת רוצה לדעת. שאלה: יש הרבה דברים שאני רוצה להבין. אליעד: אז מה השאלה שלך? שאלה: למה אני רוצה או לא רוצה? למה יש לי ... דבר כזה רוצה ולא רוצה. אין הבדל בין חוויית רצון לבין חוויית אי רצון. התשובה בסוף היא שאין שאלה, כי למעשה אין הבדל בין רצון לאי רצון. שאלה: אני לא מבין את התשובה. אליעד: ... שאתה לא מבין היא בגלל שאתה לא ממש רוצה. מבטיח לך שאם כל כולך ירצה להבין, אז תראה שאין בכלל שאלה, שאין בכלל מה לדעת. אתה צריך להגיע למצב, שכשמישהו משוגע ישאל אותך למה אתה רוצה, אתה לא תבין בכלל, מה זה רוצה. בא נחזור לשאלה הראשונה, למה אתה רוצה משהו? תחזור על השאלה, תסביר לי את השאלה, מה זה נקרא רצון? אתה שואל למה יש לי רצון? אבל קודם תבין מה זה רצון? אתה שואל למה, אבל לא הבנת מה זה רצון, לכן זה ...
בחורה מה זה רוצה לשנות את המציאות אני מרגיש מה זה משנה הסבר תורת הצמצום טרוד
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
... חזרה קצרה מהפעם הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, מה גרם לכך שתרצה לאכול תפוח? איך נוצר הרצון? למשל לאדם יש התלבטות בחיים, אז השאלה היא, למה אני רוצה את זה או את זה? אבל לפני ששואלים זאת, יש לשאול, למה אני בכלל רוצה? למה יש לי רצון? השלב הבא, יש לפרק את האני רוצה, ופרקנו לאני ורוצה. כאן צריך להבין מי ... תבין מה אתה רוצה. והסברנו שלכל דבר יש מחויב ואפשרי. למשל אני רוצה לאכול, לאכול זה אפשרי, והמחויב זה אני רוצה. ובמשפט, אני רוצה, האני זה המחויב והרוצה זה האפשרי. ואז נשאלת השאלה איך נבין מי זה האני. ואז אמרנו שיש מחויב המציאות ואפשרי המציאות. כל דבר שמורכב מכמה ישויות ... של אני ולא אני? ששניהם קיימים. כשאתה אומר אני ולא אני, אתה חווה שהם נפרדים זה מזה, אבל אתה גם חווה חיבור ביניהם, והחיבור הוא ששניהם קיימים, ששניהם חלק מהמציאות. שאלה: האם במקום קיום אפשר להשתמש במילה הווה? אליעד: כן, זה לא משנה, כי בכל מקרה מפרקים אותו. אתה יכול לקרוא לו ... שהאדם אומר שהוא אלוהים, זה נכון, כי אין הבדל בין החלק לשלם. כי מצד האמת אין אלוהים, אלא יש רק אלוהים, ולכן אין הבדל בין החלק לאלוהים. ואם האדם מבין את זה, נגמרות לו השאלות. ולהיות אלוהים פירושו שיש כאן תהליכים שכליים של התבוננות, התבוננות רגשית ושכלית, ובסוף יחליפו לך את השכל. ... תקבל שכל חדש שתבין שהדברים שונים זה מזה אבל גם שווים, אתה לא תבדיל בין האלוהים לבין הצמצום. וכאשר לא תבדיל בין המהות לצורה, אז אתה בחוויה של אלוהים, ואין לך יותר שאלות. וזה כמובן יתבטא בחיי היום יום. אין הבדל בין הנפרדות לאחדות. שאלה: האם אפשר להמשיל את מה שאתה אומר לטיפת מים והים? אליעד: כן, יש ים ויש טיפה, אבל עדיין בתפיסה שלך אתה לא יכול ... מקום ויש זמן, אם יש הבדל בין מקום לזמן אז הם שניים, אם לא היה הבדל לא היינו אומרים זה מקום וזה זמן. ואם זה שניים, אז אם נפרק אותם, מה נקבל? משהו שהוא בלי מקום וזמן. שאלה : מה זה לפרק? אליעד: מקום זה ישות? זמן זה ישות? מה מהווה אותם? משהו שאין בו צורה של מקום ומשהו שאין בו צורה ... ההוויה של המקום לא יכולה שיהיה בה מרחב של מקום, הדבר שממנו עשוי המקום לא יכול להיות מקום. אולי המקום עשוי ממקום אחר? אבל המקום האחר הוא כלום וגם הזמן האחר הוא כלום. שאלה: למה לא נקרא לו קיום? אליעד: כשאתה אומר שאין פה כלום, אתה מתכוון שיש פה מקום ריק. אבל זה לא כלום, זה עדיין מקום ריק. אבל אם אני אשאל אותך מה הוא כלום מוחלט? תגיד שאין בו אפילו מקום ריק. שאלה: מה זה האני הזה? אליעד: מה אתה יודע על האני? שהוא קיים. האם אתה זה המציאות? האם אתה מבין מה זה האני? כן. האם אתה מבין מה זה המציאות? כן. אז אם האני שלך והמציאות זה אותו אחד? לא. בתכלס מה שאתה מבין, זה שהם שניים. בחוויה שלך זה לא אותה ישות. אתה לא חווה שאתה הקיר. יש שאלה שהיא שאלת כל השאלות, ומי שמבין את השאלה מבין את הכל, מה השאלה? יש פה עניין מאוד רציני, מי שמתבונן מגלה שיש בסוף הוויה אחת, שלא מורכבת משום דבר, מה זה אומר? שאם לא תתבונן ... אבל מי שיתבונן, בסוף ייתפס לו בראש שיש הוויה אחת ויחידה, ובגלל שאנחנו קוראים לזה הוויה, אז זה אומר שיש לא הוויה, ולכן ההוויה זה לא ההוויה של הכל, אבל זאת בעצם השאלה. אם יש הוויה אחת, ובלי הוויה לא יכול להיות שום דבר, אז איך יש משהו שהוא לא הוויה? מה זה הוויה? הוויה פירושו ... ההוויה זה המציאות שחייבת להיות קיימת. יש הוויה שהיא בסיסית, ושום דבר בעולם לא יכול להיות קיים בלעדיה. כי כל דבר שקיים יש סביבו את ההוויה וגם בתוכו יש את ההוויה. אז השאלה שנשאלת היא, אם ההוויה נמצאת בכל מקום, אז איך יש משהו שהוא לא ההוויה? אם האדם לא יבין את מהות האין, ... אוכל להתקדם קדימה, וראיתי שאני לא מצליח, למה? כי הבנתי שאני עשוי מכלום כלשהו, אז אם אני לא מבין את הכלום, אז איך אוכל להבין את עצמי שאני צורה של הכלום הזה? למשל אדם שואל, למה אני רוצה? כי יש כלום שגורם לו לרצות, אבל אם הוא לא מבין את הכלום איך הוא יבין למה הוא רוצה? אז הבנתי ... מבין. בשלב הראשון לפחות תבין, למה אתה לא מבין. קשה להבין כי הכלום זה דבר כל כך מופשט, שאנחנו אפילו לא מתייחסים אליו. אבל הכלום הזה, שאתה קורא לו כלום, אתה עשוי ממנו. שאלה: מתי הדיסק מתחלף במוח? אליעד: יש דרגות שונות. למשל אם אתה מכיר בכך שאתה צורה של זמן ומקום, אז כבר התחלף לך ... מה זה מקום וזמן? זה כלום, אז איך אני מצפה להבין את עצמי, אם זה כלום בסוף. איך אני יכול להבין מה זה כלום? אז כמו שאמרתי, מי שהוא איש חיל ואמיץ בסוף יבין מה זה הכלום. שאלה: איך הוא יבין? אליעד: על ידי זה שהוא מתעקש להבין. מכריח את עצמו להבין. שאלה: האם אפשר להבין את זה לא שכלית? אליעד: בגלל ששאלת, אתה צריך להבין את זה שכלית. למה? כי כאשר אתה שואל אם אפשר להבין את זה לא שכלית, אתה בעצם מצמצם את החוויה, כי לא יתכן שהחלק השכלי שלך יישאר מחוץ לעניין. שאלה: מה קודם צריך להבין, את האני או את הכלום? אליעד: אם הבנת שאני זה כלום בצורת אני, אז כדי להבין מה זה אני, ... של המקום והזמן? קודם תדמיין מה זה, ואחר כך תנסה לחשוב על משהו הפוך, תראה שאתה לא יכול לחשוב, נכון? זה נקרא כלום. זה אומר שההפך שלו, זה הדבר שאתה לא יכול לחשוב עליו. שאלה: אין הפך של זמן ומקום. אליעד: נכון, האין הפך, הוא הכלום. האין הזה שלא נכנס לי במחשבה, הוא הכלום. אם תחשוב ... אותו בכלל. כי כל פעם שאתה מסתכל פנימה לתוכך אתה רואה את הכלום. אז זה שלב שאתה צריך להתבונן ולראות שהדברים השונים של המציאות זה בעצם כלום בצורת משהו. זה שלב ראשון. שאלה: כשאתה מתבונן בתוכך, אתה רואה את הכלום? אליעד: אם את שואלת, מי אני? את רואה שזה כלום. את רואה שאת לא קיימת, את כלום. כאשר תסתכלי פנימה לתוכך ותנסי להבין מה המילה אני, ... כלום, אז אתה מסתכל עוד פנימה ואז אתה שולל את היש ואת האין, ואז אתה מגיע למהות שלהם. שהיא למעשה האין הבלתי פריק. אבל שימו לב שאנחנו עדיין בחוויית נפרדות, עדיין אפשר לשאול, מדוע אלוהים ברא את העולם. ככול שהאדם ביום יום מפעיל את השכל שלו, אז הוא יבין את זה יותר, ואם אין לך כוח ... הבדל בין יש לאין. הספר הזה, אם את לומדת אותו, הוא מכריח את השכל שלך, להתחבר למשהו שהוא לא מסוגל להתחבר. כאילו נאמר שאי אפשר להבין, הספר הזה יכריח אותך להבין. האדם שואל, איך זה שיש ואין זה אחד, ובכל זאת אני רואה דברים נפרדים? אבל מי שהוא חכם יותר, אומר, אבל זה לא יכול להיות ... אחד. אם אני יגיד לך שזה ככה מבלי שתבין שזה לא יכול להיות, זה לא עוזר לך. אבל אם תבין שזה לא יכול להיות, ובכל זאת זה ככה, אז קבלת שכל נוסף. יש בקבלה ובפילוסופיה הרבה שאלות על איך נברא העולם, ואני קראתי אותם, וכולם ענו תשובות, ואני לא הבנתי את התשובות, למה לא הבנתי את התשובות? לא ... ספרים, שאמר שאין תשובה, ולא תהיה תשובה בשכל, וגם הסביר למה לא יכולה להיות תשובה, וזה היה רבי נחמן, אז אמרתי, זה איש אמת, שלא מנסה לעבוד על אחרים. ואז הוא אמר, אבל השאלות האלה הם בכלל לא
אין סוף צורות ישות מורכבת אתה צריך כיצד נוצרות תמיד קיים אין מקום וזמן יכולת מי אני
עצמאות ב"ביסים" (צעדים) קטנים!
... צעד קטן לשינוי גדול דר רוברט מאורר איך נגיע לעצמאות מלאה בנושא שדורש שינוי? בצעדים קטנים, צעד אחר צעד. ראשית נשאל שאלות. עי שאלת שאלות קטנות, המח מרגיש במשחק. שאלות קטנות יוצרות סביבה מנטאלית שמקדמת בברכה יצירתיות ושעשוע. מי שמע פעם אמא ששואלת את ילדה איך עושה פרה? והילד נהנה, מסתקרן ומחייך רק מעצם טון השאלה גם אם אינו יודע את התשובה. מי ראה אנשים בחדר המתנה פותרים תשבץ? מה מהנה בתשבץ? סגנון השאלות והתשובות מוצא חן בעיננו ונתפש כמשחק במקום כאיום. נסו את השאלה הבאה: לו הבריאות הייתה בראש סדר העדיפות שלי מה הייתי עושה בכל יום שונה? או - איך אני יכול לשלב פעילות גופנית בשגרה היומיומית שלי? העניין הוא לשאול ולשאול, בלי לחץ, בחופש מוחלט, עד שמתקבלת תשובה. שאלות בעלות אופי היפותטי מקלות על המח לייצר תשובה יישימה. בספר ובהרצאות שאני עורכת בנושא אני מסבירה את המנגנון המדויק ... את עצמי במצב זה היא: האם הטעות הקטנה שזיהיתי משקפת בעיה גדולה יותר? האם יש לה פוטנציאל לצבור תנופה? חזרה על שאלה זו תבטיח לי תשובה מהימנה. האם אהיה מספיג רגישה כדי לשמוע את התשובה? צעד רביעי - להיות מוכנים ומודעים לשטחים מתים. ... למסעדה. התגמול צריך להיות מותאם לאדם: יש אנשים שנוח להם עם מחמאה, אחרים תופסים מחמאה כהתנשאות. על מנת לדייק נשאל את האדם, ברוח קאיזן, שאלה קטנה איך אפשר להביע בפניך את הערכתנו? לסיכום: ישנם בספר עוד כלים, עוד טיפים והרבה דוגמאות. יש באימונים ובהרצאות שאני ... אני ממליצה מכל הלב לקרוא ולהתוודע לשיטה, לבקש ולקבל עזרה. ולא להישאר לבד עם מה שאתם קוראים לו הבעיה. ונסיים בשאלה: מהו הצעד הבא, הכי קטן עבורכם שיקדם אתכם לקראת העצמאות, לא של המדינה ולא של האומה אלא שלכם של נשמתכם וגופכם? ...
פוטנציאל סדר ארגון כפייתיות התנהגות כפייתית עזרה להתייחס ללמוד ocd טיפול
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
... יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני אתן לך טיפ, לפני שאתה שואל למה, תנסה להבין מהו, מה זה רצון להרגיש טוב. שאלה: שאלתי למה אני רוצה להרגיש טוב, והבנתי שמשהו גורם לי לרצות. שאלתי מה גורם לי לרצות, ומהו רצון בכלל, אבל לא הגעתי להבנה. אליעד: אני רוצה להגיד לך משהו מסוים כדי למצוא תשובה צריכה השאלה להיות ממוקדת, כשאתה שואל למה? זה פחות ממוקד. לדוגמה יש פה מיץ תפוזים, למה יש פה מיץ תפוזים? זאת שאלה יותר רחבה, או האם יש פה מיץ תפוזים? מה זה מיץ תפוזים? אם נבין מה הוא מיץ תפוזים אז נבין למה הוא פה, אם נבין מהו המכשיר הזה נבין ... אותו, אם מישהו קנה מכשיר, אתה יודע למה הוא קנה, הבנת מה הוא קנה? מה אני בא לומר שהשאלה למה? כדי לפתור אותה חייבים לדעת מה, אתה צריך להבין מה פירוש הרצון להרגיש טוב, לפני שאתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, מה זה להרגיש טוב? מהו רצון? תנסה לצמצם את השאלה שאתה רוצה להבין, אתה מנסה להבין למה אני רוצה להרגיש טוב? יש כאן הרבה דברים להבין. למה? - יש להבין כאן את החוקיות של הסיבה תוצאה, ... - מה זה להרגיש? טוב - מה זה טוב? תתחיל לצמצמם. דרך החשיבה זה להתחיל לצמצם את השאלה לחלקים יותר קטנים, ולגלות את השורש. כמו למשל שלומדים בבית הספר דקדוק ושואלים אותך איזו מילה היא הנושא, הנשוא והמושא. איזה מילה שבלעדיה לא תהיה משמעות למשפט. נגיד לדוגמה למה אני רוצה להרגיש טוב? אם נוריד את המילה למה, היא מתארת משהו, היא לא המרכז של האירוע. השאלה למה אני רוצה להרגיש טוב, או למה אני רוצה את מה שאני רוצה היא שאלת הכוונה, היא לא השאלה הסופית, השאלה האחרונה היא שאלה אחרת בכלל. השאלה האחרונה היא איך זה יכול להיות שאני קיים וגם לא קיים? איך זה יכול להיות שזה גם יש וגם אין? איך זה שאני רוצה להרגיש טוב וגם רוצה להרגיש רע? רוצה וגם לא רוצה? זאת השאלה האחרונה. אבל כדי שתבין את המציאות עליך לשאול קודם למה אתה רוצה. שאלה: איך אני מתקדם הלאה? אני רוצה להרגיש טוב. אליעד: מאוד פשוט, אני אסביר לך, בא ננסה להבין את השאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? מה יש בשאלה? יש מציאות שיש בתוכה אדם שרוצה להרגיש טוב, עכשיו הוא שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? למעשה אנו שואלים למה האירוע התרחש? אני רוצה להרגיש טוב, למה אני רוצה להרגיש טוב? כאילו אתה מניח שיש סיבה, וגם יש תוצאה. התוצאה היא שאני רוצה להרגיש טוב, מה המסובב של התוצאה שאני רוצה להרגיש טוב? שאלה: מה הסיבה? אליעד: מה הסיבה, מה המסובב, מסובב זה הסיבה, הכוח שמפעיל. לפני שאתה חוקר מה גורם לך להרגיש טוב, זה כמו מי יצר אותו. ... אותו שען, אם נגלה שזה תפוח, נדע שהוא גדל על העץ. מה שאני בעצם בא לומר שלפני שאתה שואל מה קדם לרצון שלי להרגיש טוב, תשאל מה זה, אני רוצה להרגיש טוב? כאשר אתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, אתה שואל מה קדם לאירוע שאני רוצה להרגיש טוב. קודם תנסה להבין מה זה אני רוצה להרגיש טוב, ואחר תשאל מה קדם לו. מה הבנת? שאלה: לא הבנתי. אליעד: אז אני אסביר שוב. האדם שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? הלמה הוא מחוץ להרגיש טוב, יש אני רוצה להרגיש טוב שזה אירוע, ויש משהו מסביבו שגורם לו לקרות, אז שהצלחת ...
אתה קיים מי אני עיקרון טוב ולא רע סיבה ותוצאה אפשרי המציאות כדי להרגיש טוב רוצה להיות
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10
... לעבור את הגשר מעליה וכו. שאילת שאלות - תכנית ראשונית מטרה: הילד ילמד לשאול שאלות. מילות שאלה: מה, מי, איך, איפה, כמה, מתי, למה וכו. התהליך: 1.משחק השאלה והניחושים. הכיני לפני תחילת הטיפול קופסא סגורה שאי אפשר לראות מה יש בתוכה. הכניסי לקופסא צעצוע קטן שמרעיש כשמנענעים את ... והילד מביט ואינו חוזר על השאלה נענעי את הקופסא שוב שתרעיש ואמרי שוב - וואו, מה זה?! 5.אין לתת לילד להשיג את הקופסא. אם הוא מנסה אמרי לא, רק אני ... השני הילד אינו חוזר על השאלה מה זה? אמרי תגיד: מה זה? 7.על הילד לשאול מה זה? כשאת מבקשת ממנו. 8.לאחר שהילד ישאל מה זה? (או חלק מהמילים, כמידת יכולתו) הגיבי בהתרגשות ותני לו חיזוקים. אמרי ... כלליות נוספות ללימוד מילות שאלה אחרות - לשחק במשחק דמיוני שבו מישהו מתקשר אלינו, להרים את השפופרת ולשאול מי זה?, לבקש מהילד לעשות זאת גם. להראות לילד תמונה ואז להסתיר חלק ממנה ולשאול מי זה שם?. לבקש מהילד תגיד - מי זה?. וכו. כדי ללמד את הילד לשאול למה (מילת שאלה מתוחכמת יותר שמלמדים בדכ לאחר שהילד יודע את כל שאר מילות השאלה) אפשר להשתמש במשחק קופסא של אסוציאציות (הילד כבר אמור לדעת לשחק מצוין גם את המשחק הזה בשלב שלומדים את שאילת הלמה). ... את שלושת הכרטיסים על השולחן. שואלים את הילד מה שיך למלונה. הילד יבחר בכרטיס הכלב. בשלב זה הוציאי את כרטיס הבננה למוץ לשולחן. השאירי רק את כרטיס הכלב ... שונים בדרך זו עד שהילד יתחיל לשאול בעצמו את המילה למה ויענה במילים בגלל ש. אפשר גם לבקש מהילד תגיד למה כבקשה ישירה אם הילד אינו מבצע זאת לאחר מספר ... שונים בכדי ללמוד את כל מילות השאלה. יש לקבל הנחיות ממנחה ובהחלט כדאי בשלב זה לערב את קלינאית התקשורת שיש לה ניסיון רב בנושאים של שפה. פיתויים תקשורתיים ... ויבחין שהצעצוע אינו עובד. נסי לשאול אותו שאלות לגבי הצעצוע ולדבר עליו כמו אוי, זה לא עובד, אוף, למה זה לא עובד. חבל, נורא רציתי שזה יפעל, למה זה לא עובד?. תני לילד ... אותו, לציין כמה השרשרת יפה. לשאול האם היא יכולה לקבל את השרשרת מתנה ואם כן אז לענוד אותה, וכו. 8.את אותו התהליך אפשר וצריך לעשות גם עם ציור שהילד צייר, ...
ציור מוצלח לחנך ילדים לזכור הערכה עצמית נמוכה מבוגרים מופנמות תכלית
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שאלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, אימון אישי לבני נוער, מאמן זוגי בתחום שאלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:59:39 - wesi4