... רבות נוספות. כי בדכ ההתחלה החדשה שהאדם עושה, היא עדיין לא מושלמת והיא עדיין לא מבוצעת מתוך התנתקות
מחשבתית מוחלטת מאותה אובססיה. כי באמת ניתן לשנות הרגל של מאה שנה בשניה על ידי מודעות מוחלטת, אבל אף אחד לא מאשים אף ... כי בודאי יש לכל אדם בחירה תמיד על כל דבר, וכמו שהוא רוצה עושה והבן הדברים מאד בעניין שלא צריך להלחם
במחשבות טורדניות, כי זה רק מחזק אותן! הכלל שאי אפשר בשום אפן בעולם שיהיו שני
מחשבות ביחד בפעם אחד, על כן בקל יכולין לגרש
מחשבות רעות רק בשב ואל תעשה, דהינו שלא לחשב אותו
המחשבה רק לחשב איזה
מחשבה אחרת... כי אי אפשר שיהיו שני
מחשבות ביחד בשום אפן. וכבר מבאר במקום אחר שאין צריכין לעשות מלחמה ולנענע ראשו אנה ואנה כדי לגרש
המחשבות רעות כי אין זה מועיל כלל, אדרבא על ידי זה מתגברים יותר. רק לבלי להשגיח עליהם כלל, רק לעשות את שלו במה שהוא עוסק... ולבלי להסתכל לאחוריו כלל ועל ידי זה ממילא תסתלק
המחשבה ביד האדם להטותה כרצונו למקום שהוא רוצה. ואי אפשר שיהיו שני
מחשבות ביחד כלל. ואפלו אם לפעמים
מחשבתו פורחת ומשוטטת בדברים אחרים וזרים, היא ביד האדם להטותה בעל כרחה אל הדרך הישר לחשב מה שראוי. והוא ממש כמו סוס ... מן הדרך וסר לדרך אחר שתופסין אותו ברסנו ומחזירין אותו בעל כרחו אל הדרך הישר. כמו כן יכולים לתפס את
המחשבה בעל כרחו להשיבה אל הדרך הראוי השיב לי אל תתחיל לחשב כלל. וזה עצה נפלאה לכל דבר כי כמה פעמים מבלבלין
המחשבות מאד, וכל מה שרוצים לדחותם באיזה דחיות הם מבלבלין יותר ויותר, ועקר העצה לבלי להתחיל לחשב בהם כלל, ולסלק דעתו מהם ... האדם הוא חזק בדעתו ועקשן נגד היצר הרע, ואינו פונה אליו כלל, אזי היצר הרע מסתלק והולך לו. וכן... בענין
המחשבות הבאים לבלבל, הוא ממש כנל,
שהמחשבה באה כמה פעמים, פעם אחר פעם, לבלבל וצריך להיות חזק לבלי להסתכל עליה כלל בשום אפן, ואזי תסתלק כבר מבאר שאין להשגיח כלל על פניות
ומחשבות זרות ובלבולים... רק לעשות את שלו... ולא ישגיח על שום בלבול
ומחשבה זרה כלל, רק הוא יעשה את שלו ולא יחזיר פניו להביט על אלו
המחשבות כלל... (ואם) אינו רוצה באלו
המחשבות רעות, צריך שלא להשגיח עליהם כלל, ושלא יכפת לה מה שעומדים לפניו, ורק יעשה את שלו במה שהוא עוסק... ולא ישגיח עליהם כלל... וכל מה שרצה להתגבר ולסלק
המחשבה, התגברה עליו יותר ויעץ לו חכם, שלא יכפת לה... ואף על פי כן יעשה את שלו ויתפלל, ובזה יסתלק ממנו לא משנה מה יקרה ... שב ואל תעשה רע והוא יעלם ממילא אף אם עבר מה שעבר ולהבא לא יעשה עוד, ויהיה שב ואל תעשה על כל פנים, הן
במחשבה והן במעשה... וצריך להיות שב ואל תעשה במעשה
ובמחשבה כנל, ומה שנעשה עמו ממילא, אל יחוש ואל יסתכל על זה כלל ...