ציור - טעויות נפוצות בציורים - והתובנות שלהן לחייםציור - טעויות נפוצות בציורים - והתובנות שלהן לחיים טעויות נפוצות בציורים הפעם נסקור טעויות נפוצות בציורים בכדי להגיע לתובנות בחיים. וניגע רק מעט בפתרונות עצמם. כפי שהוזכר כבר, כל תהליך בעניין הציור מסמל תהליך גלובלי יותר בנפש האדם ובתהליכי חייו בפרט. ובכן, גם מטעויות הקיימות בציורים ניתן להפיק תובנות. טעות מספר אחת - החיקוי העלוב טעות המעתיקים. קיימים ציירים בשוק המתיימרים להעתיק רעיון או ציור כפי שהוא ולצייר אותו. היצירה שלהם נראית העתק גרוע של ... של מה שהצייר האומן הגדול צייר אף הוא יצליח להגיע לציור מושלם ויפה כמותו. אך הנה, שם בדיוק שורש הטעות, בתוך האי הסתכלות של הצייר המתלמד. הוא חושב שהוא יכול להיות אומן גדול על ידי העתקת ציור שהיא הפעולה ... - ולא כהעתקה בלבד. גם בחיי האדם, לעיתים פוגשים אדם חכם ומוצלח ושואפים להידמות לו. ישנם אנשים שעושים את הטעות הנל ומחקים את המצב החיצוני של החכם. וחושבים שבאמצעות החיקוי של הפעולות הסופיות שראו אצל החכם, יגיעו לאותה רמת מוצלחות. מסתבר שלא היא. אנשים מנסים לחקות את הפעולות בלבד, ושם גודל הטעות, משום שעל מנת להגיע לרמת ביצוע מוצלחת כשל החכם המוצלח, יש לעקוב אחר השכל שלו, אחר התהליכים הפנימיים של ... ידי הסתכלות במצליחנים, משום שיש בהם חלק משלל החלקים החיוניים שיש לעשותם בכדי להגיע להצלחה בחיים בכל תחום שהוא. טעות שניה - ציור קיצי אחת הטעויות הנפוצות בציורים של אומנים מתחיליםו \ או מתלמדים היא, שכאשר המראה הסופי של הציור אינו משביע רצון אזי מחפש ... לא יעניק לציור את המראה המבוקש. אין קיצורי דרך! כך בחיים. קורה כשנתקלים בתוצאה בלתי מספקת בכל מישור שהוא. הטעות הנפוצה היא לנסות לתקן את המצב מבחינה קוסמטית בלבד. לקשט דהיינו למצוא קיצור דרך קל יעיל ומהיר על מנת ... הבעיה, נסה לערוך טיפול שורש ממוקד, במקום להסתפק בקישוטים סרי טעם בחיים. מכיוון שאף אחד אינו חפץ בחיים קיציים... טעות מספר שלוש - פרופורציות טעות נוספת ובולטת בציורים של ציירים מתחילים ו\או מתקדמים היא טעות הפרופורציות. כאשר צייר מצייר - נניח - אדם ולידו בית, והוא אינו מצייר את גודל האדם באופן יחסי לבית שהוא עומד על ידו, אזי נוצרת טעות צורמת לעין. הציור הופך ללא הגיוני, משהו מפריע לעין הצופהוזאת משום שהוא אינו מאמין לציור. לעומת זאת, קיימים ציורים ... האובייקטים השונים. אולם אז ודוקא אז, אין כל בעיה בציור. הצופה נהנה מהמראה הסוריאליסטי ואינו חווה את הסטייה בגדלים כטעות ומדוע? זאת משום שהטעות נובעת מחיסרון ידיעה. כלומר זה שהצייר טעה בציור הראשון הוא משום שהוא כיוון לצייר אדם ובית באופן ראלי אך ... חוק וגבול של סדרי גודל מתוך ידיעה שכך ממש הוא רוצה שהציור שלו יהיה וכן במקרה הזה אין שם טעות כלל. וכיצד כל זה קשור לחיים? החיים שלנו כמוהם כתהליך של ציור. אדם שמגדיל חלק מסויים בחייו על פני חלק אחר שלא בצורה מודעת ומחיסרון ידיעה אומלל, הרי שיגרום בהכרח לחוסר איזון ולטעויות רבות. לעומתו, אדם השואף ליצור הרמוניה בחייו חשוב שיסתכל על היחסיות הראויה שהוא מקדיש לכל רובד בחייו. למשל, אדם ... ועמוק ופנימי להקדיש ולהדגיש חלק נכבד בחייו עבור מטרה כלשהי הרי שחלק זה אמנם יבלוט אך לא יהווה מבחינתו טעות צורמת בתמונת חייו הכוללנית משום שזה ישתלב היטב בחייו כולם על ידי המודעות והלמידה. מסקנה, חשוב שאדם יבהיר לעצמו ...