... כי ברגע הבחירה שלא לאחוז באמת, ממילא מוסחת דעתו מן האמת וכיון שהיצר כבר מוכן בלב, {לפתח חטאת רובץ} אז ממילא עושה את
טעותו . העין רואה - הלב חומד - והגוף עושה את העבירה. ולצד הטוב האדם עצמו הוא הבוחר, והוא גם המצווה ללב, כלומר הוא הסיבה הראשונה והיחידה, והיוצר יש ... יתברך מכיוון שהבורא אינו מאופיין עי חלל וזמן, מאסה או אנרגיה. והטענה כי לכל מעשה ישנה סיבה הכופה על מעשה האדם היא
מוטעית מפני שאדם הניזון מסיבות ברשות ליבו אינו חווה את החופש והחירות בשבירת היצר. ולכן אין פה שום בחירה חופשית, אלא משהו אחר, סיבה אחרת, והיא הגורם ...