... יותר להבין מדוע מתאימה היא לתכונת הבינה. האות א רומזת לספירת
החכמה מלשון ואאלפך
חכמה (איוב לג לג) - לפעמים האות א רומזת לספירת הכתר, ואז האות י רומזת לספירת
החכמה. לכן, יש הרואים במילה בית את המלים בת - י פירוש: היא תוצאה של ספירת
החכמה, האצורה בקרבה. על פי הפשט,
חכמה היא השגת ידע, רכישת ידיעות איסוף פרטים, השגת ידיעות ממקורות חוץ ממנו, ואילו בינה היא מעלה אחרת של התבוננות פנימית של ניתוח פרטים של הרכבה, הבנת דבר מתוך דבר, ניתוח ופתוח
החכמה שהושגה. ה - א קודמת ל - ב לרמוז כי בשלב ראשון יש צורך לרכוש ידיעות כמה שהאדם יכול להשיג ורק אחכ יעמול להבנת הדברים על בורין. תכונות האות ב רומזות לאשה תכונת הבינה ניתנה לאשה ... נקראת בית. לאשתי קראתי ביתי. האיש לעומת זאת, מקביל לתכונת
החכמה . גם מצאנו זאת במאמר חזל בעניין המעלה הגדולה של האשה: אדם הולך לשוק מביא מכל הבא ליד... והאשה בבית יש לה את התכונה לצרף את הדברים ויצור מהן יצירה מאכלים ועוד... גם בספירות, ספירת
החכמה נקראת אבא וספירת הבינה נקראת אמא, סמכו זאת גם על פסוק במשלי: (ב ג) כי אם לבינה תקרא ודרשו: כי אם לבינה תקרא (זהר שמות דף קא א) מח ולב אם נתעמק באותיות המקבילות לאותיות א ב ... מהיסוד הזה יתפצלו רעיונות רבים הקשורים זה בזה: אב אם מח לב
חכמה בינה חמה לבנה
החכמה - תכונתה היסודית קליטה ורכישת ידע. בעוד הבינה - מעמיקה יותר, מתבוננת ומנתחת. כושר ההתבוננות נמצא בלב על פי הפסוק ולבבו יבין..., (ישעיהו ו ז) האב מעביר ידע מאב לבן, ואילו האם ... כמו הבינה... המתבוננת מכל זווית אפשרית. המאכל נחשב לספירת
החכמה. קיימים גם לב שערי
חכמה המובילים להבנת חמישים שערי הבינה. הא יכולה לרמוז למחשבה, והב יכולה להיחשב כדיבור, מחתך ומבהיר... ...