... רצונו של הבורא להיטיב לנברא העתידי, המכונה בפי אשלג בחינת שורש או כתר. הרצון להטיב בורא את הרצון לקבל את התענוג. את ההבחנה הראשונה של הנברא המכונה בחינה א או
חכמה . המילוי אותו מרגישה הבחינה ראשונה (בחינה א) מהאור הממלא אותה מכונה אור
החכמה או אור החיים. בנוסף לתענוג הממלא אותה בחינה א מרגישה גם את טבעו של הנותן ועל כן היא רוצה להידמות אליו. כתוצאה, נוצר השלב הבא בהתפתחות הכלי, בחינה ב - ... מורגשים לראשונה שני האורות במקביל. הרגשה זו מניבה את השלב הרביעי והאחרון בהתפתחותו של הכלי המכונה בחינה ד או מלכות. בשלב זה הכלי מחליט למלא את עצמו במודע באור
החכמה בלבד, כמו בבחינה א, אך בשונה ממנה, בבחינה ד הרצון לאור נובע באופן עצמאי מהכלי. תוספת רצון זו נקראת השתוקקות לאור החיים שהיא התוצאה הרצויה מכל התהליך ...