שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 3... שתי מקבילות מורחבות מאחותיהן: החמישית והשישית, והשביעית כאמור היא מקבילה משותפת שתתבאר בזמנה. אם כן, קליטת המידע עי התודעה האנושית מסתכמת בזיהוי אותו המידע, ולמעשה זו תכלית העשיה האנושית: זיהוי המידע, וכאשר התודעה אומרת: ויהי אור - משמעות הדבר: ותהי העשייה, ויהי הזיהוי. באופן הזה ניסח מחבר התורה את משמעות העשייה האנושית ותכליתה - על פני המקבילה השנייה: ויעש אלהים את - הרקיע, כלומר יהי אור שמשמעותו יהי אחד שמשמעותו יהי רקיע - הוא תכלית העשיה האנושית, ותכלית זו מסתכמת בזיהוי המידע. במקבילה השלישית נחשפנו לרמת הזיהוי ברובד הטכני שלו: לזהות - לקטוף משרשרת המידע חוליות רצופות, לזהות את הרצף של החוליות. ובמקבילה השניה נחשפנו למשמעות הזיהוי ברמה כללית ביותר: לזהות - להבדיל בין מידע למידע, היינו להבדיל בעזרת הקטע הקטן שזיהיתי את רצף חוליותיו - בין משפחת המידע שעתידה להופיע תחתיו ולגדול ... אותו אליה למטה אל המציאות. כך מתפתחת בהדרגה המציאות האנושית. כך ניסח מחבר התורה במקבילה השניה את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת בזיהוי המידע: ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע. זו היתה כאמור המקבילה השניה היום השני. וכך ניסח מחבר התורה במקבילה הרביעית המורחבת את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת כאמור בזיהוי המידע: ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: את - המאור הגדל לממשלת היום, ואת - המאור הקטן לממשלת הלילה, ואת הכוכבים. ההבדל היחיד כאמור בין המקבילה ... החלקים בשרשרת ונזהה אותם... היא המנחה ליתר החוליות שבשרשרת, היא הראש שעומד בראש השרשרת, היא הבכור... אם כן, תכלית העשיה האנושית מסתכמת בזיהוי המידע, ועצם הזיהוי - (לדוגמה, זיהוי רצף החוליות של שרשרת מידע חלקית) מאפשר לנו להבדיל בין המידע הנמצא מתחת לרצף החוליות אשר זוהו לבין יתר המידע שעוד לא זוהה למעלה, ואלה הם הגבולות המדויקות של חבילת המידע המלאה. נתון זה משלים עבורינו את משימת הזיהוי: אנו תופסים בכפינו את חבילה המידע המלאה שיודעים את גבולותיה וכבר יודעים מה זיהינו ומה עוד נותר לנו לזהות מתוכה. זוהי משמעות השליטה המלאה בחבילת ... שכבר נגלה לנו, משמעות הדברים במקבילה הרביעית כלהלן: ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: ויעש - זיהה. ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: זיהוי רצף החוליות עי התודעה האנושית - משמעותו גיוס החוליות הללו להיות כמאור, ובאמצעות מאור זה נזהה את יתר המידע, היינו נבדיל בין מידע למידע, בין משפחת ... שזוהו עי התודעה ויצרו רקיע שהבדיל בין שני רובדי המידע. להזכירכם, במקבילה השניה עוד לא הבחנו במאור)... ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: זיהוי רצף החוליות בקטע מסויים משרשרת האם עי התודעה האנושית - משמעותו גיוס הקטע הזה לשמש עבור התודעה למאור, שיתפצל מטבעו לשני מאורות גדולים, באמצעותם ... את הרצף שלהן, אולם היא עתידה לזהותן ולגזור אותן משרשרת האם עמ להביאן למטה אל המציאות. להדגיש, הזיקה אל חברי המשפחה הנרחבת הזו נוצרה ברגע זיהוי רצף החוליות של המאור. עמדנו על המונח זיקה במקבילה השלישית. אם כן חוליות המשפחה הגדולה הזו נמצאות עדיין בחשכת הלילה וממתינות לתודעה שתבוא ותזהה ... דוגמה לחופן כזה: הגלגל. דוגמה אחרת שהשתמש בה מחבר התורה: הארץ. ולמעשה ניתן להשתמש בכל דוגמה שעולה על הדעת, כל חופן כל חבילת - מידע כל זיהוי של רצף - חוליות - כל אחת מאלה מהווה דוגמה מאלפת לחופן שישרטט רקיע בשמים, או שישמש את התודעה כמאור, כבכור. את המונח בכור שעמדנו עליו לעיל בפרשת קדש ... של התודעה האנושית - הגם ולא זוהו באופן מעשי על ידה. ויעש אלהים... ו (גם) את הכוכבים, אבל לא - ואת מאור הכוכבים, כי מאור הוא סימן ההיכר של הזיהוי המוחלט: הדבר זוהה על ידי ונכנס למערך השיקולים שלי, אני מכיר את נתוניו וביכולתי לנתב את שיקוליי האישיים בייחס לנתונים האלה, זו משמעות השליטה במידע, ...