... המילה בעיה? השורש של המילה בעיה נובע מהמילה הארמית בעיא, שפירוש רצון משאלה בקשה. ומשום כך באמת לאף אחד אין שום בעיה בעולם חוץ מאשר לנפש של האדם ששם כמובן קיים
הרצון שלו. הבעיה קיימת אך ורק אצל
הרצון של האדם שרוצה משהו שאינו קיים כרגע. מבחינת הגוף עצמו לא קרה שום דבר מכך שהוא חטף מכה. כל מה שיש סביב האדם, בתים, מכוניות, ... הזאת באה לידי ביטוי (ראה כאן בהרחבה). הבעיות והסבל והצרות וכל הרע שבעולם, קיימים אך ורק בתודעה של האדם בלבד. לנפש האדם יש רצונות, רצונות שמשתנים כל הזמן. וכאשר
הרצון של האדם אינו מותאם למציאות שקורת סביבו, הרי שיש לו בעיה. ואם יש לו הרבה בעיות, או שהבעיה שלו מאוד גדולה, דהיינו שמידת חוסר ההתאמה שבין המציאות שסביבו לבין
הרצון שלו גדולים מאוד, אז הוא מתחיל לסבול. הסבל עצמו קיים אך ורק בתוך הנפש של האדם. מבחינת המציאות האמיתית אין שום רע בעולם כלל, ... אלו בסך הכל מצבים שהאדם תופס חווה מפרש בצורה של בעיה. זא מבחינת המציאות עצמה אין שום בעיה, כי זה הרי לא באמת משנה באיזו צורה נמצאים האטומים וכולי, אבל רק בגלל
שהרצון של האדם אינו מותאם למציאות הזאת ממילא יש לו בעיה. כי באמת במציאות האמיתית, אין שום בעיות. במציאות האמיתית יש רק מצבים ... את עצמך שאתה פותר את בעיות העולם שמחוצה לך, אתה פותר אך ורק את בעיות העולם שבתוכך (כי באמת כל העולם כולו נמצא בתוכך. ראה כאן). הדבר היחיד שיוצר את כל הבעיות הוא
הרצונות שלך שנאבקים במציאות במקום לזרום איתה בהרמוניה. הדבר הראשון שעליך לעשות כדי לצאת מכל הבעיות שלך באשר הן, הוא להבין שמעכשיו ... אין בעיות יש מצבים שונים שאיתם התודעה שלך מתמודדת. במציאות האמיתית אין בעיות, יש רק מצבים שונים. מבחינת המציאות אם הכדור חתוך או שלם אלו רק מצבים שאיתם התודעה
והרצונות שלך מתמודדים. אז שלב ראשון מהיום במקום לומר יש בעיה, אמור: יש מצב סיטואציה שאיתו אני מתמודד. זכור, אין בעיות, יש רק מצבים ... בך, שלב ראשון תבין שזו אינה בעיה אלא רק מצב נתון. עכשיו עליך לנתח לרגע אחד את המצב כפי שהוא באמת. אתה כאדם חווה מציאות כלשהי, המציאות מזמנת לך מצב כלשהו שבו
הרצון שלך והמציאות אינם מתאימים. המטרה שלך היא להגיע למצב שבו
הרצון שלך והמציאות יתאימו. ויש לכך שתי אפשרויות. אפשרות אחת להתאים את המציאות לרצון שלך, אפשרות שניה להתאים את
הרצון שלך למציאות. לך יש אלטרנטיבות נתונות, שהן נובעות מהאמצעים החיצוניים שלרשותך + הכוחות הנפשיים (רצונות מצב רוח) שבך וכולי. ... יכול להיות מצב שכרגע אתה לא יכול לאכול מסיבה כלשהי, ואז בעצם האפשרות של להתאים את המציאות שלך לרצון שלך יורדת. אז מה נשאר לנו בעצם? נשארה לנו האפשרות להתאים את
הרצון שלך למציאות. האם קיימת אפשרות נוספת? תשובה: לא. אם תתאמץ האם תמצא אפשרות נוספת? תשובה: לא. תמיד יש רק שתי אפשרויות בלבד ... בדיוק כמו שאתה לא חייב להכניס את היד לאש, כך אתה לא חייב לרצות משהו שאין באפשרותך להשיג אותו כרגע. נקודה נוספת: עליך לזכור שהמטרה היחידה תמיד, היא להתאים את
הרצון שלך למציאות. השורש של כל
הרצונות של כל בני האדם בעולם בכל זמן ובכל מקום, הוא אך ורק להתאים את
הרצון ואת המציאות שלהם (=אושר). וממילא זה אומר, שגם אם יש לך אפשרות לשנות משהו במציאות שלך כדי שהיא תתאים לרצון שלך, עדיין עליך לזכור כי זו אינה התכלית. התכלית היא להתאים את
הרצון ואת המציאות, וממילא אם יש לך את האפשרות להתאים את רצונך למציאות, הרי שזאת אפשרות לא פחות טובה מאשר להתאים את המציאות לרצונך. ולמה? כי התכלית היא להתאים את
הרצון ואת המציאות. ולכן אתה לא חייב להתאמץ כדי לשנות את המציאות, באפשרותך פשוט להתאים את עצמך למציאות עצמה, כי זו הרי התכלית. נקודה נוספת: שים לב שגם כאשר אתה מבצע פעולות כדי להתאים את המציאות לרצון שלך, שים לב שעד הרגע שבו המציאות
והרצון שלך מותאמים, שים לב שעד אותו הרגע אתה צריך להתאים את
הרצון שלך למציאות. לדוגמה: נניח שאתה רעב ואתה ניגש לאכול. ברגע שהתחלת לאכול הרעב הלך. אבל עד הרגע שבו התחלת לאכול, עד אותו הרגע, אתה בעצם במציאות שבה אתה צריך להתאים את
הרצון שלך למציאות, דהיינו לדוגמה לא להיות עצבני בגלל שאתה רעב. זא, גם כאשר אתה עושה פעולה כדי לשפר את המציאות שלך ולהתאים אותה לרצון שלך, גם אז עליך לזכור, כי כל זמן שעדיין המציאות
והרצון שלך אינם מתאימים, הרי שעד אז עליך להיות מרוצה מהמציאות כפי שהיא. כי באותם הרגעים שבהם אתה תוך כדי התאמה של המציאות לרצון ... שבאותם הרגעים אתה בעצם נמצא במצב שבו אתה לא יכול לשנות את המציאות שלך ביחס לאותם הרגעים. גם כאשר אתה כן יכול להתאים את המציאות לרצון שלך, עד הרגע שבו המציאות
והרצון שלך מתאימים, הרי שאתה במצב שבו הדבר היחיד שאתה יכול וממילא צריך לעשות הוא להתאים את
הרצון שלך למציאות עצמה. כי עד שהמציאות תותאם לרצונך, תתאים את עצמך למציאות. שאלה: אם אני בעצם אתאים את
הרצון של למציאות, אז למה בעצם שאני אמשיך לנסות להתאים את המציאות לרצון שלי? התשובה על כך היא כי אכן האדם צריך להתאים את המציאות לרצון שלו בשני דברים בלבד. 1 - בשינוי
הרצונות הפנימיים (=עבודה פנימית נפשית, שבה אין לאדם להסתפק במה שיש לו). 2 - ביצירת המציאות החיצונית שתאפשר לו לבצע את השינוי ... אינה בעיה זהו רק מצב. הבעיה נמצאת בתוכך לא מחוצה לך. צורת ההסתכלות שלך היא הבעיה, המציאות מבחינתה היא מושלמת. ולכן עליך לזכור תמיד את התכלית, דהיינו להתאים את
הרצון שלך למציאות ועליך לפעול בהיגיון וביחס לאלטרנטיבות שיש לך כרגע. ובכל מקרה להיות אך ורק שמח בכל מצב, כי זאת האלטרנטיבה הטובה ...