... היא ודורשת את המידע למחייתה, בלעדיו אין לה קיום ולא זכות קיום, ומדוע היא תתלבט... בשביל לעמוד על המונח רוח אלהים ואלהים, יש לעמוד על
ההבדל בין פעולה ומה שקדם לה, אם תרצה מה שמקדם אותה. כל פעולה שאדם עושה קודמת לה התנעה... לקום: אינני קם מיד, שניה אחת או שתים מקדימות את הקימה שלי, בהם אני מניף את ... אור - לא יהי מידע, כי ערימת המידע נמצאת ומזומנת לפני התודעה האנושית, אך יש לפתוח את הערימה הזאת ולקחת חופן מתוכה ורק אז ניתן לחוש במידע
ולהבדיל בין המידע הרדום הנמצא בתוך הערימה לבין המידע שהצליחה לחפון ולעבד מתוכה. אם כן והלכה למעשה, פני התודעה לא היו אל המידע גרידא כי המידע כשלעצמו נמצא בכל מקום, כל ... מקרין מידע... פני התודעה היו אל החופן הזה שעתידה לתלוש מתוך הערימה, ולחופן הזה קרא המחבר אור דהיינו המידע המואר שעתיד להתלש מהערימה
ולהבדל מהמידע הנותר בתוכה. ויהי - אור: וכן היה. יכל המחבר לוותר על המילה האחרונה אור - היינו ויאמר אלהים יהי אור ויהי, אולם אל לנו לשכוח כי זוהי התמונה השלישית במספר ... הישירה היא: וירא אלהים את - האור: התודעה חשה במידע כאשר רואה אותו, היינו כאשר מסירה את הכיסוי מעליו ומעבדת אותו, או אז היא עומדת על
ההבדל המהותי בין המידע הגולמי הנמצא בחדר חשוך ועדיין לא עובד על ידה, לבין המידע המואר שכבר נשלף על ידה מהחדר החשוך והואר, עובד. תחושת החיים איפוא מתקיימת בפועל כאשר ... שהצליחה כבר לשלוף ולעבד. מוטיב זה הוא שעתיד להעניק לתודעה את תחושת הסיפוק הבסיסית: השליטה במלוא סל המידע, גם במידע הבלתי מעובד. עצם
ההבדל שעמדה עליו בין המידע המעובד ללא מעובד - מעמיד לרשותה מימד שימושי נוסף שיעניק לה את תחושת הסיפוק... מימד זה מסתכם ביכולת הגישה אל המידע הבלתי מעובד שנותר בערימה ...