... בין אישיים ובפעילויות הטיפול העצמי. אף על פי שהתפקוד
האקדמי עלול להיפגע בעקבות הפרעת קשב, היא אינה מוגדרת על ידי המדריך האבחוני DSM כלקות למידה. זאת משום שהתפקוד בתחום זה לא בהכרח מושפע מהפרעת הקשב ומשום שהיא יכולה לפגוע גם בתחומים שאינם
אקדמיים. כמו כן, אין קשר בין המנגנונים העומדים בבסיס לקות הלמידה דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה לבין אלו של הפרעת קשב. עם זאת, יש המכלילים ... במיוחד אם הצליחו לסיים לימודי בית ספר תיכון או להגיע
ללימודים אקדמיים למרות ההפרעה. לעתים ההרגלים שאדם עם הפרעת קשב מפתח לעצמו על מנת לפצות על ההפרעה ולהסתירה, מונעים ממנו להכיר בצורך בטיפול ובחשיבותו. ... להיווצר כבר בגיל הרך, והן עלולות לפגוע גם בהיבטים לא
אקדמיים, כמו הפן החברתי, הרגשי וההתנהגותי. לדוגמה - כאשר ילד עם הפרעת קשב מתקשה להתרכז ומרחף בשעת הריכוז בגן, הוא עשוי לקבל משוב שלילי ... קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי
והאקדמי של הלוקים בה, לכן אנשים בעלי ADHD עלולים להיתקל בקשיים רבים בכל תחומים החיים הפוגעים ברווחתם. עקב האופי הכרוני של הפרעת קשב היא אינה ... לסייע ולבנות תחושה של מסוגלות עצמית להתמודדות. התחום
האקדמי אחת הבעיות היותר בולטות אצל אנשים עם ADHD היא בעיית הלמידה במסגרות החינוך הפורמליות. היא באה לידי ביטוי בחוסר יכולת לתפקד בהתאם לרמה ... אינה מוגדרת כלקות למידה משום שהיא אינה מוגבלת רק לתחום
האקדמי, ולא בהכרח תוביל לקשיים בלמידה. בתחילת המאה ה - 21 הדרישות של המערכת החינוכית רבות יותר מבעבר והלחץ המופעל על התלמידים גדל בהתאמה. אחד ... גבוהה יותר. המסר שהדרך להצלחה בחיים עוברת דרך המסננת
האקדמית יחד עם השאיפה למצוינות, גורמים למצב דחק כרוני בקרב ילדים ללא קשיים כלל ובוודאי שלילדים עם הפרעת קשב. הפרעת קשב נמצאת בין המצבים ... הפרעת קשב מדווחים על קושי למצוא עבודה. הקשיים הרגשיים
והאקדמיים אשר נלווים פעמים רבות להפרעת קשב עולולים להסתיר את היכולות המקצועיות הפוטנציאליות של האדם במהלך תהליך המיון, אשר מורכב לרוב מראיון ... ועמיתים. הפחתה בהתנהגויות המפריעות לסביבה. שיפור ביצועים
אקדמיים, כולל פיתוח יכולת למידה עצמאית, הגברת כמות העבודה, שיפור היעילות, הקפדה על דיוק והשלמת מטלות. שיפור בהערכה העצמית. יש לבחור ביעדים ...