ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3.

איך תקשיב לאדם שעל הגג?

תגובה למאמרם של אליצור ועומר

ישראל אור - בך

"מה תאמר לאדם שעל הגג? " הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג.

נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך נפשו של המתאבד מייצג קונפליקט סוער ובלתי יציב, וכי מצב זה נותן לנו את האפשרות ואת הזכות לנסות להתערב בקונפליקט לטובת החיים. אדם העומד לקפוץ בכל רגע, כמו כל מתאבד אחר, חווה את הקונפליקט בין הרצון לחיות והרצון למות. גם ברגע זה ההחלטה אינה סופית. כבר היו מקרים רבים של אנשים שהתאבדו והמשפט האחרון שהצליחו עוד ללחוש בהבל נשימתם האחרונה היה: "אל תתנו לי למות. "

המבנה הטאקטי של הנרטיבה, המדגיש תחילה את העמדה המזדהה ואחר כך את העמדה המתעמתת, אף הוא נראה בעיניי. מובן כי הדרך הטובה ביותר ללבו של כל אדם במצוקה היא יצירת הקשר תוך אמפתיה והושטת יד אנושית חברית מעבר למעטה הבדידות, בניסיון למצוא שם את האדם הכואב. רק אחר כך אפשר להתעמת עם החלק ההרסני שבאותו אדם תוך שמירה על הקשר האמפתי.

גם הניסיון לרקום אינטריגה משותפת כנגד המוות המפתה והמרמה הוא בעיניי הולם. חלק זה של הנרטיבה משקף את הרומן שיש למתאבד עם המוות ואת מטען האמונות שהוא נוטה להשליך על החידלון המוחלט תוך תקווה ל"עתיד" טוב. במקום הפנטאזיה הזאת של המוות כמצב מיטיב, מעלה העמדה המתעמתת את "האני העתידי" האפשרי שיחדל להתקיים עם כיליון האני שבהווה.

אולם, מבחינת האסטרטגיה, הייתי בונה את הנרטיבה קצת אחרת. האמפתיה, במהותה, היא היכולת להבין את חוויית הכאב של האדם במצוקה, את כאבו כפי שהוא חווה אותו. הבעת הכאב של העומד על הגג מתוך נקודת המבט של זה העומד למטה אינה מספיקה. הנרטיבה של אליצור ועומר מתבססת על ההבנה שלהם על מהות כאבו של המתאבד, תוך שהם שואבים מתוך חוויותיהם הסובייקטיביות ידע על כאב בלתי נסבל. כאן הם מתבססים על ההנחה שבכל הנוגע לקיום ולסבל, המשותף לבני אדם עולה על השוני ביניהם. המסר "אני יודע את מה שאתה מרגיש", שהנרטיבה מציעה כגשר אל המתאבד, מייצגת כביכול את החוויה הסובייקטיבית של המתאבד והמציל כאחד. אולם הטענה שלי היא שהחוויה הסובייקטיבית של המתאבד והמציל ברגע הנתון היא בהכרח שונה, אפילו אם המציל חווה בעבר חוויות דומות לכאורה. נכון הוא שקשר והבנה אמפתית בין שני בני אדם מבוססים ביסודם על יכולתו של אדם אחד לדלות מתוכו את חוויות הכאב הסובייקטיבי שלו על מנת להשתתף בחוויית הכאב הסובייקטיבי של האחר. אך הלהיטות להבין את האחר מתוך החוויה הסובייקטיבית של העצמי, והעברתה בצורה כה נמרצת, עלולה להחטיא את המטרה ולגרום לאדם שעל הגג לחוש בלתי מובן לחלוטין. טקסט של "אני יודע מה אתה מרגיש" עלול דווקא להגדיל את הניכור והריחוק.

קורה שהאדם העומד על הגג נותן לנו שהות לדבר אליו, לאו דווקא כדי לשכנעו להציל את נפשו, אלא כדי להוכיח לעצמו כי אכן אין טעם לחייו. באופן זה יקל עליו לקרוע את אותם חוטים דקים שעדיין קושרים אותו אל החיים. זאת הוא עושה בכך שהוא נותן לאחרים להשמיע את מה שהוא עצמו כבר יודע וכבר שמע פעמים רבות בעבר, וכשהוא מגיע למסקנה כי אכן אין חדש בדברים הנאמרים לו, גם אם הם דברי טעם, הוא עלול להפוך נחרץ יותר בהחלטתו. אם אנו פונים אל האדם הזה כשאנו חמושים רק בנרטיבה שלנו, מבלי לנסות לשמוע את הנרטיבה שלו, הרי שיש בכך משום הסתכנות בהשמעת הדברים שדווקא עלולים לדחוף אותו אל ההתאבדות. כך, למשל, אם אותו אדם מרגיש ממילא כי הוא מהווה טרדה ומעמסה על הסובבים אותו, הרי שהטלת האשמה על הסבל שהוא עלול לגרום לאוהביו במותו הוא המשפט האחרון שהוא מבקש לשמוע שם, בין שמים וארץ.

הנרטיבה המוצעת חסרה את קול מצוקותיו של האדם שעל הגג. גם החלק המייצג את העמדה המזדהה מבוסס על כאבו וחוויותיו של המציל ולא של הניצול, ועל אף שהחלק המזדהה במאמרם של אליצור ועומר מייצג היטב את מה שידוע לנו על סבלו והלך נפשו של העומד להתאבד, הוא בכל זאת אינו בהכרח סבלו הספציפי של האדם שלפנינו ברגע זה.

המהלך החשוב בשעה כזאת הוא דווקא לנסות ולשמוע את הנרטיבה של האדם העומד על הגג. מן ההכרח למצוא את הדרך לדובב את הכאב שבתוכו: איך קרה שהגיעו מים עד נפש, מה הביא אותך אל תחתית החבית, איך אבד טעם החיים, מאיזה כאב אתה נמלט עכשיו, מהו הכאב הבלתי נסבל שלך. במילים אחרות, חלק מהנרטיבה שלנו צריך לכלול את הניסיון לתת לו להשמיע את הנרטיבה שלו על פי אופיו המיוחד ועל פי העדפתו. את אלה יש לנסות וללמוד ברגעים המועטים המוקצבים לשיחה. מבין המילים שהמתאבד מוכן לומר לנו בדו - שיח הכל - כך לא נוח הזה, יש לחפש את אלה הטעונות ביותר, את שמות האנשים החשובים ביותר, את תחושת האובדן הספציפי שלו ומשם להתחיל לחפש את השבילים הסמויים אל תוך כאבו. יתרה מזאת, שניידמן סבור כי המתאבד בכוח הוא אדם נסער ביותר והמרחב הפנימי שלו עמוס בנסערות זו. הדרך המיידית להביא להקלה היא למצוא את הדרך להפחית את הנסערות המיידית. הפחתה כזאת, נראה לי, יכולה להיעשות רק על ידי הפורקן הרגשי. דברים של טעם כמו דבריהם של אליצור ועומר מדברים אל ההיגיון של המתאבד אך ההיגיון אינו בהכרח החלק השולט ברגע הקריטי. הפורקן הרגשי הוא זה שיכול "לפנות מקום במרחב הפנימי הסוער" ולהקל על העומס המכאיב. ההבנה האמפתית של סיפורו של המתאבד עצמו היא זו שמפשירה את חומת הבדידות ומאפשרת לזולת לעמוד לידו בבדידותו.

העיקרון שאני נוקט בעבודה הטיפולית עם המתאבד הפוטנציאלי הוא האמפתיה הקיצונית עד גבול ההזדהות ממש. בכל אמצעי אני מבקש להבין איך הגיע האדם הזה לסוף הדרך ולחוויית האין - מוצא. אני מנסה לראות את הדברים כך שגם אני ארגיש כי התנאים, הנסיבות והחוויות הפנימיות בהן התנסה אכן מובילים אותי להרגיש כי אין מוצא והתגובה ההכרחית היחידה היא הייאוש. כמובן שלא מדובר כאן על הסכמה עם המתאבד הפוטנציאלי אלא על דרך ההסתכלות על החיים שלו ועל החוויה המיוחדת שלו. יהיה מי שיקרא לזה השלכה הזדהותית קיצונית. אני מעדיף לקרוא לכך אמפתיה שעל גבול ההזדהות. כטאקטיקה אני מבקש, למעשה, מן המתאבד "לשכנע אותי" שאכן ההתאבדות היא הדרך היחידה שנותרה לו. "הסכמתי" הרגשית עם המטופל היא זו הפותחת את הדלת הפנימית אל התקווה והשינוי. התוצאה המיידית של גישה זו היא התחלקות חווייתית והמסת תחושת הבדידות. זהו גם המפתח לדעתי להבנה טובה יותר של הזולת הסובל, והבנה זו היא בעצם מהותה של האמפתיה.

גישה זו שונה במהותה ובעצם הפוכה מרוב הגישות הטיפוליות במתאבדים, שמטרתן אכן לשכנע את המתאבד שלא להתאבד (להחתים על חוזה, לשכנע באופטימיות, לדחות את המעשה, לפתור בעיות מציקות במהירות). אין אני מתנגד כלל לשיטות כאלה, אין אינני יכול לראותן כבלעדיות או כשיטות החשובות ביותר.

ברוח דברים אלה אני גם מפרש את גישתו של זאס לנושא ההתאבדות. תיאורטיקן אנטי - פסיכיאטרי זה קומם עליו רבים כאשר טען כי זכותו הטבעית של המתאבד היא לבחור במוות, ואין לאיש המקצוע הזכות להתערב בכך. אני מאמין כי מה שזאס טען בעצם הוא כי זוהי חובתנו לראות כי זכותו של המתאבד נובעת מכאבו הבלתי נסבל, ורק היכולת להבין ולהתייחס לכאב זה היא הנותנת לנו בסיס להתערב בזכויותיו של המתאבד.

עניין אחר העולה מתוך הנרטיבה של אליצור ועומר הוא ההבטחה כי יעמדו לצד המתאבד להשיג את הפתרונות במקומות שהפתרונות הם אפשריים, ולעמוד לצדו במאבק הצודק על ההגשמה של צורך חיוני. כאן הם מרמזים על תפיסה מסוימת של ההתאבדות כנובעת בדרך - כלל מגורמים חיצוניים. לנסיבות החיצוניות מקום חשוב בהתאבדות אך בהחלט לא החשוב ביותר. האירוע הנפשי הוא העומד ביסוד ההתאבדות. איני סבור, למשל, כי צוער שכבר הודח מקורס קצינים יושפע מההבטחה שהוא יוחזר לקורס או מהבטחה בדבר השבת מלחמה צודקת באופן כזה שיוותר על ההתאבדות. לא הכישלון עצמו מביא להתאבדות אלא משמעותו. ניפוץ חלום החיים במציאות אינו אלא הבבואה של ניפוץ החלום שבנפשו של המתאבד הפוטנציאלי. השבת האבדה במציאות אינה משיבה את השקט הנפשי. האשמה, הבושה, האכזבה, הייאוש והכעס אינם מתפוגגים עם השגת "המטרה הצודקת. " נכון הוא שאנו שומעים לעתים את האדם שעל הגג אומר "או ש או ש" וההנחה היא כי אם המציאות תיענה לדרישותיו יתמוסס גם הדחף האובדני שלו. אולם לרוב המתאבדים אין זה משנה איזה שינוי יתרחש עכשיו במציאות כשהם כבר עומדים במקום ההוא.

העומד להתאבד סובל מכאב נפשי בלתי נסבל והוא מרגיש כי הצורך החשוב לו ביותר נחסם או שאיבד את הדבר היקר לו מכל, ועל כן אין טעם לחייו. נראה לי כי נוכח מצב נפשי זה, הדרך שבה אנו יכולים להועיל היא לא בהבטחת תמיכה למאבק צודק אלא בחיפוש קצה החוט לאיתור הבעיה הבלתי - פתירה ולמלכוד הפנימי. קצה החוט אל הכאב של אותו צוער שהורחק מקורס הקצינים הוא הבושה והאכזבה שהוא חש ולא בהבטחה שעשויה להיראות בעיניו כבאה מתוך רחמים או כניעה לסחיטה. בכל מקרה, את קצה החוט, יהיה אשר יהיה, נצטרך לחפש בנרטיבה שלו ולא בנרטיבה שלנו.

להדגמה אני מרשה לעצמי לצטט סיפור טיפולי ששמעתי על מייכנבאום. הוא טיפל באישה שבנה הקטן נהרג תוך כדי משחק באקדח של אביו. האישה הפכה אובדנית והודיעה למטפל בצורה נחרצת כי היא מרגישה שבנה קורא לה לבוא אליו וכי זה בדיוק מה שהיא מתכוונת לעשות. מה אמר מייכנבאום לאישה שעל הגג? הוא אמר שהוא מאמין שישנן דרכים רבות להגיע אל בנה ולהיות אתו. הדרך האחת היא, כדבריך, לבוא אליו באופן פיסי. אך יש גם דרך אחרת: את יכולה לבוא אליו באופן רוחני. יש כך וכך ילדים בעולם שנהרגים בגלל תאונות כאלה. צריך לעשות דברים כדי למנוע את זה. אם תארגני משהו ותוכלי להציל אפילו ילד אחד, תרגישי כי בנך אתך ואת אתו. למותר לציין כי האישה "ירדה מהגג" בו במקום.

לא תמיד מתאפשרת לנו תושייה כמו זו של מייכנבאום שחודרת חדירה כל כך אמפתית לנרטיבה של המתאבד והמשקפת גם הזדהות, גם עימות וגם תחילתו של פתרון בעיה. אך ההקשבה הרגישה נותנת לנו לפחות סיכוי לכך.

נרטיבה קרובה לזו שעליה סיפר מייכנבאום, שבה התנסיתי אני עצמי, הייתה עם "אדם שעל הגג" שהיה נחרץ למות בגלל התחושה שהוא גרם למותו של אדם אחר. שמעתי בדבריו את הסיפור שמתחת לסיפור, והוא שבעצם הוא עצמו הרגיש קורבן של הסיטואציה, ושאף אחד לא ראה את זה. במקום לנסות לשכנע אותו כי הוא בוודאי מגזים בתפיסת אחריותו, אמרתי לו כי אני שומע שאף אחד לא רואה שהוא היה גם הקורבן של אותה סיטואציה. ואז נמתח החוט שסביבו נארג הגשר בינינו. היכולת לגעת בלב הכאב מגלמת בתוכה את ה"הבטחה" להתמודדות טובה יותר עם בעיה שהמתאבד כל כך כמה למצוא לה פתרון. למעשה יש ביכולת הזאת משהו מראשית הפתרון לבעיה שאינה ניתנת לפתרון בעיני המתאבד, והיא עדיפה על כל הבטחה להילחם לצד הצדק.

אם אין כל דרך להגיע אל הנרטיבה של המתאבד ומן ההכרח, בלית ברירה, לנחש אותה, אזי אני מציע את הנרטיבה של האובדן כהימור הטוב ביותר. כל התאבדות קשורה לאובדן מסוג זה או אחר: אובדן אוהב, אהוב, הערכה עצמית, דימוי עצמי, חלק אחר מן האני, מעמד, רכוש או חלק מהגוף. והמשותף לכל תחושות האבל באובדנים האלה הוא הפחד, יותר נכון האימה, שמבלי להשיב את האובדן אין עוד טעם לחיים ואין כל סיכוי לאושר. תחושת האובדן היא חוויה אוניברסאלית שדרכה יכול האדם שלמטה ליצור קשר אמפתי עם האדם שעל הגג.

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5.
טעם החיים בלעדיות צודק אופטימיות ישראל איבוד ערך עצמי השגת מטרה להבין את הרגש אסטרטגיות הגזמה דימוי אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 2
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 2
...מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 2 איך אפשר להבדיל בין חכם לטיפש באמת? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא החכמה והטיפשות, ושואל כיצד אדם יכול להבחין מתי מישהו הוא באמת חכם או טיפש. לדבריו, אנשים חושבים שהם יודעים מי חכם ומי טיפש לפי פעולות שנראות להם הגיוניות או לא הגיוניות. למשל, אם מישהו מנסה לצאת דרך קיר למרות שיש לידו דלת, באופן אוטומטי ייחשב טיפש. אך אליעד טוען שאין זו בהכרח...
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
...איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה איך ללמוד מתמטיקה למבוגרים? למה זה חשוב? לימוד מתמטיקה למבוגרים הוא נושא שעשוי להיראות מאתגר ומביך, במיוחד עבור אנשים שלא למדו מתמטיקה בעבר או שאיבדו קשר עם החומר. אליעד כהן מציע שההתחלה בלימוד מתמטיקה למבוגרים לא חייבת להיתפס כבעיה או חיסרון. הוא מציין שאין בושה לחזור ולהתחיל ללמוד מתמטיקה מכיתה א, שכן כל למידה...
זוגיות, דייטים, הכרויות, איך ליצור זוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשמור על הזוגיות? איך נוצרת זוגיות? איך ליצור קשר רגשי? איך ליצור אינטימיות? מה אומרים בדייט ראשון? איך יוצרים אינטימיות?
זוגיות, דייטים, הכרויות, איך ליצור זוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשמור על הזוגיות? איך נוצרת זוגיות? איך ליצור קשר רגשי? איך ליצור אינטימיות? מה אומרים בדייט ראשון? איך יוצרים אינטימיות?
...איך ליצור זוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשמור על הזוגיות? איך נוצרת זוגיות? איך ליצור קשר רגשי? איך ליצור אינטימיות? מה אומרים בדייט ראשון? איך יוצרים אינטימיות? מה הסוד ליצירת קשר זוגי אינטנסיבי ועמוק? לפי אליעד כהן, זוגיות היא למעשה קשר אינטנסיבי יומיומי בין שני בני אדם, המתבסס על תלות הדדית. המשמעות של זוגיות איננה רק בילוי זמן משותף או שותפות מעשית, אלא מערכת של תלות רגשית עמוקה. כדי ליצור קשר זוגי, כל אחד מהצדדים חייב להרגיש שקיימים בו חסרונות...
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
...והאם היא טובה או רעה? תחושת האחדות היא מצב פנימי שבו האדם מרגיש שהמציאות כולה היא אחד מוחלט, ללא הפרדה בין טוב ורע או בין דבר אחד לאחר. אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד מרגיש אדם שנמצא במצב של אחדות, והאם התחושה הזאת טובה או רעה. למעשה, תחושת האחדות יכולה להיות או טובה מאוד או רעה מאוד, אך היא בעיקר שונה מכל מה שהאדם מכיר ומבין. מדוע לא ניתן לזייף תחושת אחדות? תחושת האחדות היא חוויה של אמת, והיא לא יכולה להיות מזויפת או מדומיינת. אפשר לדמיין דברים...
רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה
רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה
...יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה מדוע רבי נחמן נשאר דתי למרות ההבנה שהכל אחד? אנשים רבים שואלים את השאלה, אם רבי נחמן מברסלב באמת הבין את כל מה שהוא הבין לגבי המציאות, למה הוא בכל זאת המשיך להיות דתי, לשמור מצוות ולחיות אורח חיים הלכתי. אליעד כהן מציג בשיחה זו את השאלה בצורה מפורטת, ומסביר כיצד ייתכן מצב שבו רבי נחמן לכאורה הבין את המציאות בצורה מוחלטת, ובכל זאת לא...
הסוד של הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר?
...ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל דבר בעולם יש סיבה כלשהי. ויש סיבה אחת ראשונה לכל הסיבות. וגם היא עצמה יש לה עוד איזה סיבה ראשונה וכך הלאה. ומי שרוצה לאהוב את המציאות וליהנות ממנה, עליו לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, עד שהאדם יגיע להזדהות רגשית עם הסיבה הראשונה, וממילא עם כל התהליך כולו. דהיינו, שעל האדם להגיע במחשבה שלו, אל מה שהיה...
לנצח בקלות את משבר הקורונה, איך לעשות כסף בקלות במשבר הקרונה? איך לעבור בקלות את משבר הקורונה? איך להתמודד בקלות עם משבר הקורונה? איך להתגבר בקלות על משבר הקורונה? איך לנצח בקלות את הקורונה? איך להצליח בקלות במשבר הקורונה?
לנצח בקלות את משבר הקורונה, איך לעשות כסף בקלות במשבר הקרונה? איך לעבור בקלות את משבר הקורונה? איך להתמודד בקלות עם משבר הקורונה? איך להתגבר בקלות על משבר הקורונה? איך לנצח בקלות את הקורונה? איך להצליח בקלות במשבר הקורונה?
...את משבר הקורונה, איך לעשות כסף בקלות במשבר הקרונה? איך לעבור בקלות את משבר הקורונה? איך להתמודד בקלות עם משבר הקורונה? איך להתגבר בקלות על משבר הקורונה? איך לנצח בקלות את הקורונה? איך להצליח בקלות במשבר הקורונה? איך להתמודד עם משבר הקורונה בקלות בלי להתאמץ? איך אפשר להתמודד בקלות עם משבר הקורונה, להצליח בו בלי מאמץ, או אפילו להרוויח כסף בזמן משבר הקורונה? אליעד כהן מסביר שישנן שתי גישות מרכזיות להתמודדות עם משבר הקורונה: הגישה הראשונה היא כיצד לא...
התחדשות פנימית, התחדשות נפשית, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה
התחדשות פנימית, התחדשות נפשית, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה
...יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה איך יוצרים התחדשות פנימית ויצירתיות מתמשכת? כדי להבין את תהליך ההתחדשות הפנימית והנפשית, אליעד כהן מסביר שהתחדשות אמיתית מגיעה מתוך היכולת להטיל ספק במחויבים האישיים שלנו. משמעות מחויבים היא דברים שאדם מרגיש בטוח לגביהם באופן מוחלט, אמונות שהוא לוקח כמובנות מאליהן ומעולם לא ערער עליהן. אליעד מדגיש שהמפתח המרכזי...
כשל שרירי, אימון לכשל שרירי, מהו אימון עד לכשל שרירי? יתרונות וחסרונות באימון עד לכשל שרירי, האם להתאמן עד לכשל שרירי? כשל שרירי בתרגילים מבודדים, כשל שרירי בתרגילים מורכבים, כשל שרירי וקשר שריר מחשבה
כשל שרירי, אימון לכשל שרירי, מהו אימון עד לכשל שרירי? יתרונות וחסרונות באימון עד לכשל שרירי, האם להתאמן עד לכשל שרירי? כשל שרירי בתרגילים מבודדים, כשל שרירי בתרגילים מורכבים, כשל שרירי וקשר שריר מחשבה
...שרירי? יתרונות וחסרונות באימון עד לכשל שרירי, האם להתאמן עד לכשל שרירי? כשל שרירי בתרגילים מבודדים, כשל שרירי בתרגילים מורכבים, כשל שרירי וקשר שריר מחשבה מהו כשל שרירי באימון ומה המשמעות שלו? כשל שרירי הוא מצב שבו אדם מתאמן עד לנקודה שבה הוא לא מסוגל לבצע עוד אפילו חזרה אחת נוספת. ההגדרה המדויקת של כשל שרירי היא נקודה שבה המתאמן, גם אם יאיימו עליו באקדח, לא יוכל להרים עוד חזרה אחת. כאשר מתאמנים עד לכשל, בעצם מביאים את השריר אל גבול היכולת המקסימלית...
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
...איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור...
איך לפתח את שריר הרחב גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיו"ב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב?
...באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח פולי עליון חתירה וכיוב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב? אז תרגילי החתירה, הם בעצם תרגילי משיכה, שבהם מושכים את המשקל, באמצעות שרירי הגב. ישנם תרגילי משיכה מלמעלה, כגון פולי עליון, ויש תרגילי משיכה מול מרכז הגוף, כגון חתירה וכיוב. אז איך בעצם אפשר לקבל יותר מהתרגילים האלו? אז הטעות הנפוצה ביותר שעושים אנשים בתרגילים חתירה ומשיכה, היא בכך שהם מפעילים את שרירי...
קשה לי לשכוח אותה! מה הסיכוי שתחזור אלי?
...היינו ביחד שנה שבה נפרדנו וחזרנו כמה פעמים. היא לא רוצה אותי בחיים שלה. לא מזיז לה בכלל שאני פגוע. עם כל הוויכוחים והפרידות שהיו לנו, תמיד היא - יצאה הכי בסדר! אני משוגע עליה! מה צריך לעשות כדי להחזיר אותה אלי אם בכלל? דילמה לא פשוטה במיוחד כאשר קשה לו לשכוח אותה. והתשובה? כמעט חד משמעית! הקשר ביניהם מאתגר ומלא מכשולים. ולא בכדי יש ביניהם ניתוקים וחזרות. זה קורה כי שיעור הזוגיות בין השניים מצביע על חובת גיוס סבלנות וסובלנות אחד כלפי השני. כי אם לא...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
...- חלק 4 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...כיצד תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו...
אלצהיימר / התמודדות: טיפול בחולה אלצהיימר
...בחולה אלצהיימר אלצהיימר על פי גישת Habilitation, מחלת האלצהיימר נתפסת כסוג של נכות, אשר מחייבת תמיכה וליווי של הסביבה, כדי לאפשר למשפחה חיים נורמליים. ככל שהסביבה תהיה תומכת יותר, כן יהיה תפקודו של החולה טוב יותר. מודל זה הינו בעיקר תפיסה שונה של חולה האלצהיימר לפיה המטפל והמשפחה לא מתמקדים יותר על מה שאבד, התדרדר ופחת. הטיפול שם דגש על המשפחה וסביבת החולה, ועל צרכים חברתיים, נפשיים וקוגניטיביים של החולה, לצד הטיפול הרפואי. המטרה היא הקלה בדרך ההתמודדות...
נומרולוגיה - שם האדם - מה אומר השם שלך? חלק 2
...אלה הן יותר מאשר סימנים המצטרפים למילים, הן מגשרות בין המציאות הגשמית לבין הרוחנית. על - פי הקבלה אדם מורכב משתי מהויות: מהמהות הגשמית - הגוף הנראה לעין, ומהמהות המטאפיסית - הנשמה. מעניין לציין כי המילה נשמה מכילה בתוכה את המילה שם, ולא במקרה. שמו של אדם הוא החיבור שלו אל הנשמה. השם הוא כלי שמסוגל להעביר אנרגיה מסוימת, ולכן שמות שונים בעלי אותיות שונות, מעבירים אנרגיות שונות. המשימה הראשונה שקיבל אדם הראשון בגן עדן - לתת שמות לבעלי חיים ... וכל...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה לכל שאלה ככה...
חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
...- מה השקר? ומה ללמוד מכך? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר השכל שיש עכשיו בימינו, החרדים, שחיים בחרדה, חרדים ללכת לעבוד, ורוצים ממס הכנסה כסף וכו. ויש את הבעיה הנוספת של הערבים, הערבים רוצים עוד, ולא רוצים לתת להם. ואני לא יגיד הפעם מה אני חושב, שניהם צודקים או שניהם טועים, מה שמעניין פה זה המוסר השכל, זה השכל...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות...
תובנות לחיים 8
...ואם קשה לו - שיחפש דרך: ישאל מומחים, ינסה דרכים לפתור את הדבר וכו. החכמה היא להתמודד עם הדבר כדי שלא יציק עוד. כל דבר לגופו. ויש דברים שהאדם צריך לזרום איתם בחיים, וליסוע הלאה. והעיקר לא לפחד כלל, כי הכל טוב באותה מידה, רק שהאדם חווה נפרדות ובסופו של דבר, האדם מבין שהכל טוב. ולכן על האדם לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, להיות אמיתי עם עצמו וכך ההתמודדות קלה יותר. והוא מבין את הדברים לעומק וחוקר ולא מפחד ואז מגלה את הדרך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, אימון אישי לבני נוער, אימון אישי למנהלים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 02:35:59 - wesi4