ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאבדויות ✔התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3.

איך תקשיב לאדם שעל הגג?

תגובה למאמרם של אליצור ועומר

ישראל אור - בך

"מה תאמר לאדם שעל הגג? " הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג.

נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך נפשו של המתאבד מייצג קונפליקט סוער ובלתי יציב, וכי מצב זה נותן לנו את האפשרות ואת הזכות לנסות להתערב בקונפליקט לטובת החיים. אדם העומד לקפוץ בכל רגע, כמו כל מתאבד אחר, חווה את הקונפליקט בין הרצון לחיות והרצון למות. גם ברגע זה ההחלטה אינה סופית. כבר היו מקרים רבים של אנשים שהתאבדו והמשפט האחרון שהצליחו עוד ללחוש בהבל נשימתם האחרונה היה: "אל תתנו לי למות. "

המבנה הטאקטי של הנרטיבה, המדגיש תחילה את העמדה המזדהה ואחר כך את העמדה המתעמתת, אף הוא נראה בעיניי. מובן כי הדרך הטובה ביותר ללבו של כל אדם במצוקה היא יצירת הקשר תוך אמפתיה והושטת יד אנושית חברית מעבר למעטה הבדידות, בניסיון למצוא שם את האדם הכואב. רק אחר כך אפשר להתעמת עם החלק ההרסני שבאותו אדם תוך שמירה על הקשר האמפתי.

גם הניסיון לרקום אינטריגה משותפת כנגד המוות המפתה והמרמה הוא בעיניי הולם. חלק זה של הנרטיבה משקף את הרומן שיש למתאבד עם המוות ואת מטען האמונות שהוא נוטה להשליך על החידלון המוחלט תוך תקווה ל"עתיד" טוב. במקום הפנטאזיה הזאת של המוות כמצב מיטיב, מעלה העמדה המתעמתת את "האני העתידי" האפשרי שיחדל להתקיים עם כיליון האני שבהווה.

אולם, מבחינת האסטרטגיה, הייתי בונה את הנרטיבה קצת אחרת. האמפתיה, במהותה, היא היכולת להבין את חוויית הכאב של האדם במצוקה, את כאבו כפי שהוא חווה אותו. הבעת הכאב של העומד על הגג מתוך נקודת המבט של זה העומד למטה אינה מספיקה. הנרטיבה של אליצור ועומר מתבססת על ההבנה שלהם על מהות כאבו של המתאבד, תוך שהם שואבים מתוך חוויותיהם הסובייקטיביות ידע על כאב בלתי נסבל. כאן הם מתבססים על ההנחה שבכל הנוגע לקיום ולסבל, המשותף לבני אדם עולה על השוני ביניהם. המסר "אני יודע את מה שאתה מרגיש", שהנרטיבה מציעה כגשר אל המתאבד, מייצגת כביכול את החוויה הסובייקטיבית של המתאבד והמציל כאחד. אולם הטענה שלי היא שהחוויה הסובייקטיבית של המתאבד והמציל ברגע הנתון היא בהכרח שונה, אפילו אם המציל חווה בעבר חוויות דומות לכאורה. נכון הוא שקשר והבנה אמפתית בין שני בני אדם מבוססים ביסודם על יכולתו של אדם אחד לדלות מתוכו את חוויות הכאב הסובייקטיבי שלו על מנת להשתתף בחוויית הכאב הסובייקטיבי של האחר. אך הלהיטות להבין את האחר מתוך החוויה הסובייקטיבית של העצמי, והעברתה בצורה כה נמרצת, עלולה להחטיא את המטרה ולגרום לאדם שעל הגג לחוש בלתי מובן לחלוטין. טקסט של "אני יודע מה אתה מרגיש" עלול דווקא להגדיל את הניכור והריחוק.

קורה שהאדם העומד על הגג נותן לנו שהות לדבר אליו, לאו דווקא כדי לשכנעו להציל את נפשו, אלא כדי להוכיח לעצמו כי אכן אין טעם לחייו. באופן זה יקל עליו לקרוע את אותם חוטים דקים שעדיין קושרים אותו אל החיים. זאת הוא עושה בכך שהוא נותן לאחרים להשמיע את מה שהוא עצמו כבר יודע וכבר שמע פעמים רבות בעבר, וכשהוא מגיע למסקנה כי אכן אין חדש בדברים הנאמרים לו, גם אם הם דברי טעם, הוא עלול להפוך נחרץ יותר בהחלטתו. אם אנו פונים אל האדם הזה כשאנו חמושים רק בנרטיבה שלנו, מבלי לנסות לשמוע את הנרטיבה שלו, הרי שיש בכך משום הסתכנות בהשמעת הדברים שדווקא עלולים לדחוף אותו אל ההתאבדות. כך, למשל, אם אותו אדם מרגיש ממילא כי הוא מהווה טרדה ומעמסה על הסובבים אותו, הרי שהטלת האשמה על הסבל שהוא עלול לגרום לאוהביו במותו הוא המשפט האחרון שהוא מבקש לשמוע שם, בין שמים וארץ.

הנרטיבה המוצעת חסרה את קול מצוקותיו של האדם שעל הגג. גם החלק המייצג את העמדה המזדהה מבוסס על כאבו וחוויותיו של המציל ולא של הניצול, ועל אף שהחלק המזדהה במאמרם של אליצור ועומר מייצג היטב את מה שידוע לנו על סבלו והלך נפשו של העומד להתאבד, הוא בכל זאת אינו בהכרח סבלו הספציפי של האדם שלפנינו ברגע זה.

המהלך החשוב בשעה כזאת הוא דווקא לנסות ולשמוע את הנרטיבה של האדם העומד על הגג. מן ההכרח למצוא את הדרך לדובב את הכאב שבתוכו: איך קרה שהגיעו מים עד נפש, מה הביא אותך אל תחתית החבית, איך אבד טעם החיים, מאיזה כאב אתה נמלט עכשיו, מהו הכאב הבלתי נסבל שלך. במילים אחרות, חלק מהנרטיבה שלנו צריך לכלול את הניסיון לתת לו להשמיע את הנרטיבה שלו על פי אופיו המיוחד ועל פי העדפתו. את אלה יש לנסות וללמוד ברגעים המועטים המוקצבים לשיחה. מבין המילים שהמתאבד מוכן לומר לנו בדו - שיח הכל - כך לא נוח הזה, יש לחפש את אלה הטעונות ביותר, את שמות האנשים החשובים ביותר, את תחושת האובדן הספציפי שלו ומשם להתחיל לחפש את השבילים הסמויים אל תוך כאבו. יתרה מזאת, שניידמן סבור כי המתאבד בכוח הוא אדם נסער ביותר והמרחב הפנימי שלו עמוס בנסערות זו. הדרך המיידית להביא להקלה היא למצוא את הדרך להפחית את הנסערות המיידית. הפחתה כזאת, נראה לי, יכולה להיעשות רק על ידי הפורקן הרגשי. דברים של טעם כמו דבריהם של אליצור ועומר מדברים אל ההיגיון של המתאבד אך ההיגיון אינו בהכרח החלק השולט ברגע הקריטי. הפורקן הרגשי הוא זה שיכול "לפנות מקום במרחב הפנימי הסוער" ולהקל על העומס המכאיב. ההבנה האמפתית של סיפורו של המתאבד עצמו היא זו שמפשירה את חומת הבדידות ומאפשרת לזולת לעמוד לידו בבדידותו.

העיקרון שאני נוקט בעבודה הטיפולית עם המתאבד הפוטנציאלי הוא האמפתיה הקיצונית עד גבול ההזדהות ממש. בכל אמצעי אני מבקש להבין איך הגיע האדם הזה לסוף הדרך ולחוויית האין - מוצא. אני מנסה לראות את הדברים כך שגם אני ארגיש כי התנאים, הנסיבות והחוויות הפנימיות בהן התנסה אכן מובילים אותי להרגיש כי אין מוצא והתגובה ההכרחית היחידה היא הייאוש. כמובן שלא מדובר כאן על הסכמה עם המתאבד הפוטנציאלי אלא על דרך ההסתכלות על החיים שלו ועל החוויה המיוחדת שלו. יהיה מי שיקרא לזה השלכה הזדהותית קיצונית. אני מעדיף לקרוא לכך אמפתיה שעל גבול ההזדהות. כטאקטיקה אני מבקש, למעשה, מן המתאבד "לשכנע אותי" שאכן ההתאבדות היא הדרך היחידה שנותרה לו. "הסכמתי" הרגשית עם המטופל היא זו הפותחת את הדלת הפנימית אל התקווה והשינוי. התוצאה המיידית של גישה זו היא התחלקות חווייתית והמסת תחושת הבדידות. זהו גם המפתח לדעתי להבנה טובה יותר של הזולת הסובל, והבנה זו היא בעצם מהותה של האמפתיה.

גישה זו שונה במהותה ובעצם הפוכה מרוב הגישות הטיפוליות במתאבדים, שמטרתן אכן לשכנע את המתאבד שלא להתאבד (להחתים על חוזה, לשכנע באופטימיות, לדחות את המעשה, לפתור בעיות מציקות במהירות). אין אני מתנגד כלל לשיטות כאלה, אין אינני יכול לראותן כבלעדיות או כשיטות החשובות ביותר.

ברוח דברים אלה אני גם מפרש את גישתו של זאס לנושא ההתאבדות. תיאורטיקן אנטי - פסיכיאטרי זה קומם עליו רבים כאשר טען כי זכותו הטבעית של המתאבד היא לבחור במוות, ואין לאיש המקצוע הזכות להתערב בכך. אני מאמין כי מה שזאס טען בעצם הוא כי זוהי חובתנו לראות כי זכותו של המתאבד נובעת מכאבו הבלתי נסבל, ורק היכולת להבין ולהתייחס לכאב זה היא הנותנת לנו בסיס להתערב בזכויותיו של המתאבד.

עניין אחר העולה מתוך הנרטיבה של אליצור ועומר הוא ההבטחה כי יעמדו לצד המתאבד להשיג את הפתרונות במקומות שהפתרונות הם אפשריים, ולעמוד לצדו במאבק הצודק על ההגשמה של צורך חיוני. כאן הם מרמזים על תפיסה מסוימת של ההתאבדות כנובעת בדרך - כלל מגורמים חיצוניים. לנסיבות החיצוניות מקום חשוב בהתאבדות אך בהחלט לא החשוב ביותר. האירוע הנפשי הוא העומד ביסוד ההתאבדות. איני סבור, למשל, כי צוער שכבר הודח מקורס קצינים יושפע מההבטחה שהוא יוחזר לקורס או מהבטחה בדבר השבת מלחמה צודקת באופן כזה שיוותר על ההתאבדות. לא הכישלון עצמו מביא להתאבדות אלא משמעותו. ניפוץ חלום החיים במציאות אינו אלא הבבואה של ניפוץ החלום שבנפשו של המתאבד הפוטנציאלי. השבת האבדה במציאות אינה משיבה את השקט הנפשי. האשמה, הבושה, האכזבה, הייאוש והכעס אינם מתפוגגים עם השגת "המטרה הצודקת. " נכון הוא שאנו שומעים לעתים את האדם שעל הגג אומר "או ש או ש" וההנחה היא כי אם המציאות תיענה לדרישותיו יתמוסס גם הדחף האובדני שלו. אולם לרוב המתאבדים אין זה משנה איזה שינוי יתרחש עכשיו במציאות כשהם כבר עומדים במקום ההוא.

העומד להתאבד סובל מכאב נפשי בלתי נסבל והוא מרגיש כי הצורך החשוב לו ביותר נחסם או שאיבד את הדבר היקר לו מכל, ועל כן אין טעם לחייו. נראה לי כי נוכח מצב נפשי זה, הדרך שבה אנו יכולים להועיל היא לא בהבטחת תמיכה למאבק צודק אלא בחיפוש קצה החוט לאיתור הבעיה הבלתי - פתירה ולמלכוד הפנימי. קצה החוט אל הכאב של אותו צוער שהורחק מקורס הקצינים הוא הבושה והאכזבה שהוא חש ולא בהבטחה שעשויה להיראות בעיניו כבאה מתוך רחמים או כניעה לסחיטה. בכל מקרה, את קצה החוט, יהיה אשר יהיה, נצטרך לחפש בנרטיבה שלו ולא בנרטיבה שלנו.

להדגמה אני מרשה לעצמי לצטט סיפור טיפולי ששמעתי על מייכנבאום. הוא טיפל באישה שבנה הקטן נהרג תוך כדי משחק באקדח של אביו. האישה הפכה אובדנית והודיעה למטפל בצורה נחרצת כי היא מרגישה שבנה קורא לה לבוא אליו וכי זה בדיוק מה שהיא מתכוונת לעשות. מה אמר מייכנבאום לאישה שעל הגג? הוא אמר שהוא מאמין שישנן דרכים רבות להגיע אל בנה ולהיות אתו. הדרך האחת היא, כדבריך, לבוא אליו באופן פיסי. אך יש גם דרך אחרת: את יכולה לבוא אליו באופן רוחני. יש כך וכך ילדים בעולם שנהרגים בגלל תאונות כאלה. צריך לעשות דברים כדי למנוע את זה. אם תארגני משהו ותוכלי להציל אפילו ילד אחד, תרגישי כי בנך אתך ואת אתו. למותר לציין כי האישה "ירדה מהגג" בו במקום.

לא תמיד מתאפשרת לנו תושייה כמו זו של מייכנבאום שחודרת חדירה כל כך אמפתית לנרטיבה של המתאבד והמשקפת גם הזדהות, גם עימות וגם תחילתו של פתרון בעיה. אך ההקשבה הרגישה נותנת לנו לפחות סיכוי לכך.

נרטיבה קרובה לזו שעליה סיפר מייכנבאום, שבה התנסיתי אני עצמי, הייתה עם "אדם שעל הגג" שהיה נחרץ למות בגלל התחושה שהוא גרם למותו של אדם אחר. שמעתי בדבריו את הסיפור שמתחת לסיפור, והוא שבעצם הוא עצמו הרגיש קורבן של הסיטואציה, ושאף אחד לא ראה את זה. במקום לנסות לשכנע אותו כי הוא בוודאי מגזים בתפיסת אחריותו, אמרתי לו כי אני שומע שאף אחד לא רואה שהוא היה גם הקורבן של אותה סיטואציה. ואז נמתח החוט שסביבו נארג הגשר בינינו. היכולת לגעת בלב הכאב מגלמת בתוכה את ה"הבטחה" להתמודדות טובה יותר עם בעיה שהמתאבד כל כך כמה למצוא לה פתרון. למעשה יש ביכולת הזאת משהו מראשית הפתרון לבעיה שאינה ניתנת לפתרון בעיני המתאבד, והיא עדיפה על כל הבטחה להילחם לצד הצדק.

אם אין כל דרך להגיע אל הנרטיבה של המתאבד ומן ההכרח, בלית ברירה, לנחש אותה, אזי אני מציע את הנרטיבה של האובדן כהימור הטוב ביותר. כל התאבדות קשורה לאובדן מסוג זה או אחר: אובדן אוהב, אהוב, הערכה עצמית, דימוי עצמי, חלק אחר מן האני, מעמד, רכוש או חלק מהגוף. והמשותף לכל תחושות האבל באובדנים האלה הוא הפחד, יותר נכון האימה, שמבלי להשיב את האובדן אין עוד טעם לחיים ואין כל סיכוי לאושר. תחושת האובדן היא חוויה אוניברסאלית שדרכה יכול האדם שלמטה ליצור קשר אמפתי עם האדם שעל הגג.

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5.
הסכמה לטפל בהפרעת אישיות רגש פנימי להעריך את עצמך בעיה נפשית טיפול בחולי נפש האשמה אופי הפרעת אישיות לגרום לאדם לשכנע אותו אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
... למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב למה אי אפשר שיהיה רק ... את הטוב שהוא חווה. במצב כזה, תיווצר שוב חוסר משמעות לקיום, כי אם האדם והמציאות זהים לחלוטין ברצונותיהם ואין ביניהם ניגוד או הבדל, החוויה האנושית תאבד את משמעותה לחלוטין, והאדם לא יוכל להמשיך להתקיים כאדם. למה אנשים מתאבדים? אליעד מנתח גם את הסוגיה של התאבדויות. הוא טוען שאדם שרוצה להתאבד בעצם נמצא במצב שבו הוא חווה שהמציאות נגד רצונו. אבל הוא מוסיף הערה חשובה: אדם שבאמת ובתמים היה רוצה להפסיק להתקיים, היה עושה זאת ללא היסוס ובקלות, אפילו פשוט על ידי הפסקת נשימה. הסיבה שאנשים לא מתאבדים מיד, לדבריו, היא שבתוכם עדיין קיימת תקווה או מחשבה שאולי יש משהו טוב בעתיד, ולכן הם נשארים בחיים למרות הקושי. הוא נותן דוגמה של אנשים שמאיימים בהתאבדות, בדרך כלל הם רוצים להשיג אהבה או תשומת לב, ... את המנגנונים העמוקים הללו וללמוד לבחור באופן מודע אם להשתתף במשחק או לצאת ממנו לחלוטין. למה הסבל לא נצחי? למה אי אפשר להיות מאושר תמיד? למה אנשים מתאבדים? האם אפשר לחיות בלי סבל בכלל? איך לצאת מהמשחק של טוב ...
התאבדויות, למה אנשים לא מתאבדים? איך למנוע התאבדות? למה אנשים רוצים לחיות? למה אנשים רוצים להתאבד? שיקולים של מי שרוצה להתאבד, למה לא הגיוני להתאבד? סיבות למה אנשים מתאבדים, מניעת התאבדות, טיפול ברצון להתאבדות
התאבדויות, למה אנשים לא מתאבדים? איך למנוע התאבדות? למה אנשים רוצים לחיות? למה אנשים רוצים להתאבד? שיקולים של מי שרוצה להתאבד, למה לא הגיוני להתאבד? סיבות למה אנשים מתאבדים, מניעת התאבדות, טיפול ברצון להתאבדות
התאבדויות, למה אנשים לא מתאבדים? איך למנוע התאבדות? למה אנשים רוצים לחיות? למה אנשים רוצים להתאבד? שיקולים של מי שרוצה להתאבד, למה לא הגיוני להתאבד? סיבות למה אנשים מתאבדים, מניעת התאבדות, טיפול ברצון להתאבדות למה רוב האנשים שחושבים להתאבד לא מתאבדים בסוף? רוב האנשים שחושבים על התאבדות לא מבצעים אותה בפועל, והסיבה לכך היא שהרצון האמיתי שלהם אינו למות, אלא להפסיק את הכאב שהם חווים. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם חושב על התאבדות, זה נובע מכך שהוא נמצא במצוקה רגשית עמוקה, מתוך תחושה שאין פתרון אחר לבעיותיו. הוא נותן דוגמאות לאנשים שרוצים כסף או הצלחה ולא מצליחים להשיג אותם, ולכן חווים סבל כה גדול, שהם מתחילים לחשוב שהתאבדות היא הפתרון היחיד לכאבם. אבל במציאות, האדם לא באמת רוצה למות, אלא הוא רוצה פתרון למצוקה שלו. לדוגמה, אדם שרוצה כסף רב ולא מצליח להשיג אותו, או אדם שנכשל שוב ושוב בתחומי חיים שונים, כמו קריירה או זוגיות, יכול להאמין שהתאבדות תסיים את סבלו. אבל כאשר מתעמקים ברצונות של אותו אדם, מבינים שהסיבה שהוא רוצה כסף או הצלחה מלכתחילה, היא כדי להגן על עצמו מפני המוות. כלומר, באופן עמוק ונסתר, הוא לא רוצה למות, אלא להגן על עצמו, ולכן ההתאבדות אינה באמת מה שהוא רוצה. מהם הגורמים לרצון להתאבד? אליעד כהן מדגיש שהגורם המרכזי לרצון להתאבד הוא כאב רגשי חמור כתוצאה מחוסר הגשמה של רצונות משמעותיים לאדם. הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שמערכת היחסים שלו הסתיימה. האדם הזה מרגיש שהוא לא יכול להתמודד עם הבדידות, עם האובדן, ועם התחושה שהעתיד חסר תקווה, ולכן חושב על התאבדות. כאן המטרה של האדם אינה באמת למות, אלא לעצור את הכאב. למשל, אדם שנעזב על ידי בת הזוג שלו יכול להאמין שהוא לא יוכל לחיות לבד, מפני שהבדידות ... המוות נראה לו כפתרון, למרות שמה שבאמת מניע אותו הוא רצון פנימי עמוק לחיות ולא למות. למה התאבדות אינה הגיונית? אליעד מסביר שהתאבדות, למרות שנראית כאפשרות הגיונית לאדם הסובל, למעשה אינה הגיונית. הסיבה לכך היא שמלכתחילה, האדם בחר ברצונותיו כדי להימנע מהמוות ולשרוד. האדם רוצה ... כסף, אהבה, חברים, בדיוק כי הם גורמים לו תחושת ביטחון ומגנים עליו מהמוות. לכן, כאשר הוא חושב להתאבד, הוא בעצם מתעלם מהסיבה הבסיסית לכך שהוא רוצה לחיות. האדם נמצא במעגל סגור שבו הוא רוצה לחיות, לכן הוא רוצה דברים שיגנו עליו, אך כאשר אותם דברים אינם מתממשים, הוא חושב על התאבדות כפתרון. אם האדם יבין שהמניע האמיתי שלו הוא רצון לחיות, אז הוא יכול להבין שהתאבדות אינה פתרון הגיוני, מכיוון שהיא נוגדת את הרצון הבסיסי ביותר שלו, שהוא הרצון לחיות. איך ניתן למנוע התאבדות ולתת פתרונות אמיתיים לסבל? הדרך למנוע התאבדות היא להבין את השורש האמיתי של הרצון להתאבד ולספק לאדם פתרונות שמתאימים לו. אליעד מדגיש שיש להקשיב לאדם, להבין מה כואב לו באמת, ולהציע לו דרכים פרקטיות להתמודד עם הבעיות שגורמות לו כאב. ... רגשית, הבנת הצרכים האמיתיים של האדם, ובמידת הצורך, גם עזרה מקצועית. לדוגמה, אדם שחושב על התאבדות בגלל בעיות כלכליות, צריך לקבל תמיכה שתסייע לו להתמודד עם הבעיות הכלכליות ולאפשר לו לראות דרכים חלופיות לפתור את המצוקה. אדם שסובל מפרידה כואבת ... בנוסף, אליעד ממליץ על שינוי גישה לחיים, מתוך הבנה שהכאב שהאדם חווה הוא זמני וניתן לשינוי, ושהתאבדות אינה באמת פותרת את הבעיה. אנשים זקוקים להרגיש שהם מובנים, שהסבל שלהם מוכר, ושיש להם פתרונות אמיתיים וברי השגה כדי לשפר את מצבם. מהו המסר ...
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות?
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות? במאמר הזה נאמר את אחת האמיתות שממנה בוחרים להתעלם הפסיכולוגים וחבריהם, והיא הסיבה האמיתית שבגללה קיימת תופעת התאבדות. ומי שיתבונן יראה, כי תופעת ההתאבדות גדלה כל הזמן, ביחד עם תופעת הדיכאון שגדלה כל הזמן. וככל שהימים עוברים והעולם הופך להיות יותר מפותח, כך כמות הדיכאון בעולם עולה, ואיתה ממילא עולה גם כמות ההתאבדויות. והפסיכולוגים מנסים למצוא הסברים שונים לסיבה שבגללה בני אדם מתאבדים, ואף אחד לא אומר את האמת. והאמת היא שבני אדם מתאבדים, משום שאין להם מושג למה הם חיים. כי מצד האמת לרוב בני האדם בעולם אין שמץ של מושג למה הם חיים. וכאשר רע לאדם, וכאשר אין לאדם שמץ של ... אז על ידי זה יש כאלו שבוחרים להתאבד. ואם נתבונן נראה, כי יש כאלו שמתאבדים, לא רק בגלל שרע להם מבחינה חיצונית, אלא בגלל שרע להם מבחינה פנימית. כי יש הרבה אנשים שנחשבים לאנשים מצליחנים מבחינה חברתית, ואנשים ... מעמד חברתי וכולי, ואף על פי כן הם מתאבדים. ואף אחד לא מתאבד כי טוב לו. ואם האדם מתאבד, הרי שזה אך ורק בגלל שרע לו. והרע הוא פנימי. וזה לא משנה מה יש לאדם מבחינה חיצונית, וכמה כסף וכבוד יש לאדם מבחינה חיצונית, השאלה היא ... לחיות חיים טובים באמת, הוא לא יתאבד. ועל האדם לדעת את האמת, שלחיים בהחלט יש משמעות, ואפילו משמעות טובה. ובחיים בהחלט אפשר ליהנות, ואפילו ליהנות באמת. ולא סתם הנאות כמו מה ...
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם למה אנשים חושבים על התאבדות ומה מסתתר מאחוריה? הרבה אנשים מתמודדים עם השאלה איך להתאבד, אך לפי אליעד כהן, השאלה העמוקה והאמיתית יותר היא למה האדם בכלל רוצה להתאבד. אליעד מסביר שכל מה שהוא מלמד הוא בעצם איך להתאבד באופן שיצליח לחלוטין, אבל ההתאבדות שהוא מדבר עליה היא התאבדות תודעתית, ולא פיזית. לפי אליעד, בכל רעיון, אפילו הרעיון של התאבדות פיזית, מסתתרת איזושהי אמת עמוקה. מדוע אלוהים החליט להתאבד ולהפוך לבני אדם? אליעד מציג את הרעיון שההתאבדות הגדולה ביותר הייתה זו של אלוהים, שהחליט להעלים את עצמו ולהפוך את עצמו לישויות נפרדות, כדי לחוות את המציאות מתוך מוגבלות ונפרדות. הוא מסביר שההתאבדות של אלוהים פירושה שאלוהים החליט לוותר על המושלמות שלו, על הידיעה המוחלטת ועל השלווה המוחלטת, ויצר עולם של הפרדה, של חוסר ודאות, ושל סבל. ההיגיון מאחורי ההתאבדות הזו הוא שאלוהים רצה לחוות משהו שלא ניתן לחוות כשאתה נמצא במצב של שלמות מוחלטת. מדוע בני אדם רוצים להתאבד? אליעד מסביר שבן אדם רוצה להתאבד כי הוא לא יכול להתמודד עם הסבל או הכאב שלו. אבל הוא מדגיש שההתאבדות האמיתית, תודעתית, היא כאשר האדם מגיע למצב שבו לא אכפת לו מה יקרה. כלומר, הוא כבר לא מנסה לשלוט על המציאות, והוא מוכן לקבל כל תוצאה. ההתאבדות האמיתית, לפי אליעד, אינה פעולה פיזית, אלא מצב של כניעה מוחלטת למציאות. כל רצון או העדפה הוא סוג של התאבדות מכיוון שהוא מצמצם את החופש של האדם. לדוגמה, אליעד מסביר שאם טוב לך בהכל, ולא אכפת לך משום דבר, אתה לא תרצה להתאבד פיזית. אדם שמתאבד פיזית עדיין מחפש לשנות משהו במציאות שלו, ולכן ההתאבדות הפיזית אינה הפתרון האמיתי. האם התאבדות פיזית פותרת את הבעיות? אליעד מתאר מצבים שבהם בן אדם אומר אין לי כוח אפילו להתאבד, כי כל כך רע לו שהוא אפילו לא מסוגל לחשוב על פעולה אקטיבית של התאבדות. אדם כזה מקווה שאולי המציאות תפתור את הבעיה בשבילו, למשל שהתקרה תיפול. לפי אליעד, אדם שמגיע למחשבות על התאבדות אבל לא מבצע אותן, למעשה יש לו עדיין תקווה לשנות את מצבו. יש בו איזושהי אשליה של תקווה. האם אפשר להתאבד למען אחרים? אליעד טוען שאף אחד לא
מוות, התאבדות, פחד מוות, להתאבד, חרדת מוות, מפחד למות, התאבדויות, חיים לאחר המוות, חיים אחרי המוות, חרדת מוות
... התאבדות, פחד מוות, להתאבד , חרדת מוות, מפחד למות, התאבדויות, חיים לאחר המוות, חיים אחרי המוות, ... יותר לעולם. מדוע אנשים מתאבדים אם הם פוחדים למות? אליעד נותן דוגמה לכך שגם אדם שמתאבד למעשה פוחד למות. הסיבה שאנשים מתאבדים, לפי ההסבר שלו, היא שהם סובלים כל כך מפחד ... העמוק שלהם. לדבריו, התאבדות היא למעשה ניסיון לברוח מהפחד הקיומי ... למות, הם לא היו צריכים להתאבד בכלל, אלא היו פשוט נהנים מהחיים ללא ... אחרי שמתים? למה אנשים מתאבדים? האם יכול להיות סבל נצחי? איך להתמודד עם ...
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
... החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד , משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב איך אפשר להתייחס לחיים כאל משחק? החיים הם סוג של ... היכולת לא לקחת את הדברים באופן מוחלט. מצב זה יוצר הרמוניה פנימית, המאפשרת לאדם ליהנות מהחיים באופן מלא ועמוק יותר. מדוע אנשים לא מתאבדים למרות סבלם? אליעד מסביר כי אנשים לא מתאבדים למרות הסבל, כי עמוק בפנים הם מייחסים משמעות כלשהי לחיים. ההתאבדות מתרחשת כאשר האדם לוקח את החיים ברצינות יתרה, וחושב שכישלונו להשיג מטרות מסוימות הוא סוף העולם. אך מנגד, מי שבאמת חושב שלחיים אין משמעות בכלל, גם הוא לא מתאבד , כי אז אין לו סיבה מיוחדת לסיים אותם. כלומר, חוסר ההתאבדות מלמד שהאדם עדיין מחזיק בשביב של משמעות בתוך חוסר המשמעות הכללי, מה שמאפשר לו להמשיך במשחק. איך ליהנות מהחיים? מדוע לא להתאבד? איך לראות את החיים כמשחק? למה אנחנו פוחדים מהמוות? מה טוב ברע ומה רע בטוב? ...
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
... שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל איך אפשר ליהנות מהסבל של אובדן ילד? כאשר אדם מתמודד עם אובדן של ילד, באופן טבעי הוא חווה כאב וסבל קשים. לפי הגישה של אליעד כהן, עצם הכאב אינו טמון בעובדת המוות עצמה, אלא בפירוש שהאדם מעניק לאותה עובדה. ... מות הילד הוא עובדה, והעובדה לכשעצמה איננה דבר טוב או רע. הבעיה היא בכך שהאדם מפרש את מות הילד כאירוע שלילי בלבד. הוא מסביר שהסבל נובע לא מעצם האובדן, אלא מכך שנלקחה מאותו אדם הנאה מסוימת שהילד סיפק לו. במילים אחרות, האדם הוא זה שהתרגל לקבל מהילד תחושות של משמעות, אושר, סיבה לקום בבוקר. ... כדי להמחיש את הנקודה, אליעד מסביר שאם האדם יסתכל על עצמו ויכיר בכך שהכאב שהוא מרגיש נובע מכך שלקחו ממנו משהו שהוא אהב, הוא יוכל להתחיל לתפוס את האובדן בצורה שונה. אליעד נותן דוגמה של אנשים שהתרגלו כל כך לכאב, שכאשר אין להם כאב הם מתחילים לסבול מהיעדר הכאב, וכדי לחוות משמעות או עניין בחיים הם אפילו יוצרים לעצמם כאב מלאכותי. מדוע האהבה לילד יוצרת סבל בעת אובדנו? אליעד כהן מדגיש את נקודת האגואיזם שבקשר האנושי. הוא טוען שבמקרה של אובדן ילד, האב סובל כי הילד סיפק לו תחושה של חשיבות, משמעות, סיבה לחיים. האהבה לילד היא למעשה גם תלות רגשית: כשאדם אוהב משהו בצורה חזקה מאוד ומפיק מכך תועלת רגשית משמעותית, הרי שברגע שאותו דבר יילקח ממנו, הוא יחווה סבל חזק בהתאם. ככל שהאהבה גדולה יותר, כך גם הסבל שנובע מאובדן הדבר האהוב יהיה גדול יותר. אליעד מדגים זאת בכך שאומר שאם אדם לא היה מפתח כלות רגשית, הוא לא היה סובל מכך שנלקח ממנו משהו. אך מאחר והאדם יצר קשר רגשי חזק, הוא גם נקשר מבחינה רגשית ולכן סובל. מה טוב בכך שלוקחים מאדם את ההנאה? נקודה חשובה נוספת שאליעד מעלה היא שקיימת גם זווית חיובית בעצם האובדן, כי בכך שהמציאות לוקחת ממך משהו שהסבת ממנו הנאה, היא בעצם מאלצת אותך ללמוד ליהנות מהדברים לא מתוך תלות ספציפית ומוגדרת בדבר מסוים. אליעד ... משום דבר מוגדר, כי הכל שווה בעיניך. זהו מצב של אחדות מוחלטת שבו כל ההבחנות בין טוב לרע מתבטלות, ומכאן שאין סבל או הנאה מוגדרים. כיצד מתמודדים עם אובדן של אדם קרוב בפועל? ברמה הפרקטית, אליעד מסביר שברגע האובדן האדם צריך לקחת צעד אחורה, לזהות שהרגש השלילי שהוא חווה נובע רק מפירוש שהוא עצמו מעניק לאירוע ולא מעצם האירוע. בשלב הבא, האדם צריך לתרגל ... ברורה בין עובדה לפירוש. הוא צריך להבין שמה שקרה הוא עובדה, אך הפרשנות שלו לאותה עובדה היא זו שמייצרת את הסבל. כשהאדם מסוגל לראות בצורה ברורה כי האובדן הוא עובדה בלבד, הוא יכול לבחור בפרשנות אחרת, פרשנות פחות שלילית ואפילו חיובית במידה מסוימת. אליעד מדגיש שהאדם תמיד יכול למצוא צד חיובי גם באובדן הנורא ביותר, אם רק ילמד להפריד בצורה מוחלטת בין עובדות לבין פרשנויות. איך מפתחים את התודעה לשתי הפרספקטיבות - אחדות ונפרדות? אליעד כהן מציג ... את המיומנות הזו אפשר לפתח על ידי תרגול והתבוננות פנימית לאורך זמן. האדם מתאמן על הפרדת עובדות מפירושים, עד שבסופו של דבר, ברגעי האמת (כגון בזמן אובדן), הוא מצליח להכיל בתוכו את שתי נקודות המבט. בפועל הוא יוכל לבחור אם לשחק בתוך העולם של נפרדות ולחוש רגשות עזים, אך בליבו תמיד יהיה מסוגל לזכור שבפרספקטיבה של אחדות, הכל תמיד שווה וכל סבל או הנאה הם בסך הכל פרשנויות אישיות. איך להתמודד עם אובדן ילד? האם אפשר ליהנות מהסבל? משמעות החיים לאחר אובדן איך להפסיק לסבול ממות ילד? הבדל בין עובדה לפירוש פרספקטיבה של אחדות מול נפרדות למה אהבה יוצרת סבל? ...
התאבדות, למה לא להתאבד, למה אנשים מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות, ההתאבדות של אלוהים
התאבדות, למה לא להתאבד, למה אנשים מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות, ההתאבדות של אלוהים למה אנשים מתאבדים והאם יש לכך הצדקה רוחנית? אנשים מתאבדים מסיבות שונות, אך לפי אליעד, אף אחד לא מתאבד מסקרנות בלבד. אדם שמתאבד עושה זאת כי הוא חושב שבמותו הוא ימצא שחרור, הקלה או פתרון טוב יותר מאשר החיים עצמם. הסיבה האמיתית להתאבדות היא תמיד ניסיון להתרחק מסבל, כשבן אדם מרגיש שהמוות יעניק לו משהו טוב יותר מהמציאות שבה הוא חי כרגע. האם יש הבדל בין התאבדות פיזית להתאבדות רוחנית? אליעד מסביר כי קיימים שני סוגים עיקריים של התאבדות. הראשונה היא התאבדות פיזית, פעולה שבה האדם מקרב במודע את רגע המוות שלו, למשל על ידי קפיצה מגג או נטילת תרופות בכמות גדולה. אבל יש סוג נוסף, נפוץ יותר, שהוא ההתאבדות הרוחנית - פעולות שמקרבות את האדם למוות בצורה עקיפה ולא מודעת, כמו אכילת אוכל לא בריא, עישון, בזבוז כסף, או ... ומקצר בכך את חייו באופן לא מודע אך ברור. בשני המקרים זו התאבדות, אך המודעות למעשה שונה. למה אף אחד לא עושה רק פעולות הישרדותיות? אין אדם שעושה רק פעולות הישרדותיות, כי כל ... החיים. אפילו בזבוז כסף על דברים שאינם הכרחיים נחשב התאבדות רוחנית קטנה, מכיוון שזו פעולה לא הישרדותית. האם מישהו שהגיע להארה רוחנית יכול להתאבד? על פי אליעד, אדם שהגיע להארה רוחנית אמיתית, כפי שהיא נתפסת בעולם, לא יתאבד לעולם. הסיבה לכך היא שאדם מואר אמיתי חווה את המציאות כמושלמת, טובה ומלאת אהבה. אדם כזה לא ימצא סיבה להתאבד, כי הוא לא חווה את החיים כמקום שלילי שצריך לברוח ממנו. ההארה הרוחנית מעניקה לו תחושת שלמות, כך שהמוות לא נתפס ... בין חיים ומוות, אוכל ואי - אכילה, ולכן דווקא הוא לא יתאבד כי גם ההתאבדות, כמו כל פעולה אחרת, לא תיחשב בעיניו עדיפה על שום דבר אחר. האדם באחדות מוחלטת לא יעשה אף פעולה, כי מבחינתו ... אינו אפשרי לקיום בפועל. מה הקשר בין בריאת העולם לבין התאבדות? אליעד מציג תפיסה מעניינת לגבי ההתאבדות של אלוהים. לפי גישה זו, בריאת העולם היא למעשה סוג של התאבדות רוחנית של אלוהים. כשהמציאות האחת התחלקה לאינספור צורות, התרחש סוג של מוות רוחני של האחדות השלמה. מבחינה זו, אלוהים התאבד בכך שפירק את עצמו למציאות מרובת צורות, ובכך איבד את האחדות הטהורה שהייתה לו מלכתחילה. הפעולה של בריאת העולם נתפסת ... של ויתור על המהות הראשונית, לטובת הצורה והפיצול. האם התאבדות יכולה להיות מוצדקת או הגיונית? אליעד מציין כי מבחינה לוגית,
חרדה מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות, חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות?
חרדה מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות, חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות?
... מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות , חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות? מה גורם לנו לפחד מהמוות? ההרצאה עוסקת בפחד מהמוות, בהסברים על חרדה הקשורה למוות ובחקר ... העמוקות לפחד מהמוות. אליעד מסביר את הקשר בין פחד לא ידוע לבין החרדה הקיומית שלנו. הוא מסביר גם שכשאנחנו לא יודעים מה יקרה, אנחנו נוטים לפחד מדברים רבים, כולל מה שנראה לנו כאובדן או סיום. פחד זה לא בהכרח מקושר לפחד מהפיזיולוגי של המוות אלא מהאפשרות שיהיה שינוי דרמטי במהות שלנו, ואין לנו יכולת לשלוט על מה שיבוא אחריו. האם עדיף לחיות או ... לגוף, אנו עשויים להפסיק לפחד ממות. מהם הפחדים העמוקים שלנו מעבר למוות? ההסברים מבהירים שאנשים לא תמיד פוחדים מהמוות הפיזי עצמו, אלא מהתוצאה הלא נודעת שאחריו. לעיתים הפחד נובע מהאובדן של קשרים עם אנשים אהובים, או החשש שהילדים או הקרובים יפגעו. הפחד מהמוות, מבחינה זו, הוא גם פחד ממה שיקרה לאנשים אחרים בחיינו לאחר שנלך לעולמנו. האם הפחד ממות ...
מפחד מהמוות, למה לפחד למות? לא לפחד מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות
מפחד מהמוות, למה לפחד למות? לא לפחד מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות
... למה לפחד למות? לא לפחד מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות איך אפשר להפסיק לפחד מהמוות? אליעד מסביר ... גם יש אופציה של יותר טוב או שפשוט אומר הסיכוי שיהיה יותר טוב הוא קטן יותר מהסיכוי שיהיה יותר רע. ש: לא אפשר לדעת כי אחרת הוא היה מתאבד כי אם הוא היה חושב שיותר טוב אז הוא היה מתאבד אבל יש כאילו בן אדם תמיד רוצה להתקיים. אליעד: באמת מי ... הוא שאל אותי איך לא לפחד למות אמרתי לו אם תשאל הרבה פעמים למה אתה מפחד למות לא תפחד יותר למות, האם זה אומר שזה מעלה את הסיכוי שלך להתאבד תחשוב בהיגיון תשובה לא, למה לא כי להתאבד נובע מזה שבן אדם מפחד לחיות. ש: הוא לא רוצה לחיות. אליעד: כן מזה שהוא מפחד לחיות אז הוא הולך להתאבד , זאת אומרת מי שלא מפחד למות לא הולך להתאבד וזה נכון שמי שלא מפחד למות זה מגדיל את הסיכוי שהוא ימות בטעות נגיד בתאונה אבל זה לא אומר שהוא ילך להתאבד כי אין שום סיבה להתאבד, אתה לא מפחד למות לא ברור למה להתאבד כאילו. תראו אני לא אשכנע אתכם כרגע או אני כרגע לא ... ש: הרבה. אליעד: תן דוגמה. ש: צבי הנינגה. אליעד: יפה ראית בצבי הנינגה שהם מפחדים למות נגיד צבי הנינגה הם לא מפחדים מהמוות. ש: הם מתאבדים הם לא יודע. אליעד: הם מתאבדים. ש: כאילו אתה יודע הם עושים דברים מטורפים כאילו הם לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התאבדויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: התאבדויות, מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: התאבדויות, כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מאמן מנטלי, מאמן אישי לילדים בתחום התאבדויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2030 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 00:17:05 - wesi4