בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 1... או בגנות הדהמה, או בגנות הסנגהה, עליכם להסביר מה מוטעה ולהצביע על כך כמוטעה, באמירה: זו טעות, זו איננה אמת, זו אינה דרכנו, אין דבר כזה אצלנו. 1.6. אך נזירים, אם אחרים מדברים בשבחי, או בשבח הדהמה, או בשבח ... כאלו, הדבר יהווה מכשול עבורכם. אם אחרים משבחים אותי, את הדהמה או את הסנגהה, עליכם לאשר את מה שנכון כאמת, באמירה: זה נכון, זו אמת, זו דרכנו, יש דבר כזה אצלנו. 1.7. נזירים, אדם מן השורה [7] מתייחס רק לעניינים בסיסיים ופחותי חשיבות של ... ונמנע מפעילות וולגרית של יחסים מיניים [11]. 1.9. לאחר שזנח דיבור לא נכון, הפרוש גוטמה נמנע מלומר שקר, דובר אמת, אמין ומהימן, שניתן לסמוך ולבטוח בדבריו ואינו מטעה אף אחד בעולם. לאחר שזנח דיבור משמיץ, הוא לא חוזר שם ... הוא אינו נצמד להבנה הזו. וכיוון שהוא חופשי מתפיסות מוטעות, הוא הגשים בעצמו שלווה מושלמת, לאחר שהבין כפי שהן באמת ההופעה וההעלמות של הרגשות, המשיכה אליהן, הסכנה בהן והמפלט מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית. 1.37.נזירים, אלו הן הדהמות העמוקות, ... הוא אינו נצמד להבנה הזו. וכיוון שהוא חופשי מתפיסות מוטעות, הוא הגשים בעצמו שלווה מושלמת, לאחר שהבין כפי שהן באמת ההופעה וההעלמות של הרגשות, המשיכה אליהן, הסכנה בהן והמפלט מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית. נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה ... מפלט באמירות חמקניות ומתפתלים כמו צלופחים על סמך ארבע עילות. מה הן? 2.24.במקרה זה פרוש או ברהמין אינו יודע באמת אם דבר הוא טוב או רע. הוא חושב: אינני יודע באמת אם הדבר הזה טוב או אם הדבר הזה רע. אם בלי לדעת מה נכון אטען זה טוב, או זה ... כך ואינני אומר שאין זה לא כך. זה המקרה הראשון. 2.25.מהי העילה השניה? הנה פרוש או ברהמין לא יודע באמת אם דבר הוא טוב או רע. הוא חושב: יתכן ואצהיר: זה טוב, או זה רע, ואז יתכן שארגיש תשוקה ... דחייה מהקשרות, הוא מוצא מפלט באמירות חמקניות... זה המקרה השני. 2.26.מהי העילה השלישית? הנה פרוש או ברהמין לא יודע באמת אם דבר הוא טוב או רע. והוא חושב: יתכן ואצהיר: זה טוב או זה רע, אך ישנם פרושים וברהמינים ...