... אתה מנסה להשתחרר מהגדרה, אבל להשתחרר מהגדרה גם זו הגדרה. אי אפשר להשתחרר מהאגו, כי אתה שולט בשחרור שלך מהאגו, אז זה סימן שאתה לא השתחררת ממנו. שאלה: ומתי תשתחרר
באמת? אליעד: כשמישהו אחר יחליט, זה לא תלוי בך. אם זה תלוי בך אז לא השתחררת. ולכן הנושא הוא לא באם האגו הוא טוב או רע, ... ויש כאלה שחושבים שהשתחררו מהאגו ואומרים שהם כלום. שאלה: יש זמר שאמר שלא משנה מה עשיתי זה הכל סתם. אליעד: כשאדם אומר זאת, הוא כאילו בענווה מזויפת, אבל זאת ענווה
אמיתית, כי הוא בעצם אומר, הערך שלי לא תלוי בעשייה הספציפית הזאת, כי אני עושה את הכל. בשורשו, כשאני אומר זה לא משנה, זה ... אליעד: אי אפשר להרגיש רע, שהוא לא טוב. אפשר להרגיש רע שהוא טוב. והאדם עדיין מעדיף להרגיש טוב ולא להרגיש רע. יבוא אדם שיגיד לא אכפת לי להרגיש רע, אבל האדם לא
באמת חווה בחירה חופשית מלאה להרגיש רע. אם האדם היה חווה שהוא אלוהים, אז בנפרדות, הוא זה שבוחר מלכתחילה את הרע. אם ... עם אלוהים לפני שאלוהים עשה את הפעולה. אתה מזדהה עם אלוהים שלפני הצמצום. למעשה בבחירה חופשית מלאה. שאלה: למה צריך נפרדות? אליעד: כל השאלה שלך נמצאת בהתחלה, במילה
באמת? האם
באמת יש כאן סיבה, האם
באמת יש כאן תהליך? או שאולי אין כאן שאלה? אם תגלי מה עומד מאחורי המילה
באמת? סיימת את הסיפור. האדם משלה עצמו שהוא לא נאחז באגו, אבל הוא מאוד נאחז באגו וברצון שלו, שהוא להיות בלי אגו. האדם ... עצמו להשתחרר מהאגו שלו לגמרי, למה? כי האני לא יכול להעלים את עצמו באמצעות כוחו של עצמו. אם הצלחת להעלים את עצמך, בגלל פעולה שהכוח שלה זה עצמך, הרי שממילא אתה לא
באמת העלמת את עצמך. כי אתה גורם לעצמך לא להיות קיים. אבל אתה עדיין קיים ועושה זאת. ומי שלא קיים כלל, הוא לא יודע. אם ... אפס. זה לא אלוהים שמרגיש, זה אתה. ולכן הרעיון שהאדם צריך להלחם באגו שלו, זה רעיון שקרי של האגו עצמו, שהוא רוצה לגרום לאדם הטיפש והמסכן לחשוב שהוא ניצח אותו, למרות
שבאמת האגו הוא זה שממשיך לנהל את ההצגה. האגו מתעלל בבן אדם, אז האדם מבין שהאגו מתעלל בו, ולכן הוא רוצה להלחם באגו. ואז ... האחדות הכל מושלם. אתה עושה הפרדה בין אחדות לנפרדות, אתה לא מבין שהכל אחד, אז מבחינתך הספר הזה הוא נפרדות, כי הוא אומר שצריך להלחם ברע. אבל אני אומר לך שמצד האחדות
האמיתית צריך להלחם ברע וגם לא צריך להלחם, בו זמנית. כתוב כאן, כי העלמות של האגו עצמו, עדיין תלויה ברצון ובבחירה של האגו ... לא הכל מאלוהים. אם אתה אומר שהכל מאלוהים, אז בראש שלך אתה יכול להבין שזה הכל מאלוהים, אבל אם אתה מבין מה אמרת, אז זה סימן שעדיין זה לא הכל מאלוהים. כדי שתוכל לדעת
באמת שהכל מאלוהים אתה צריך גם את ההבנה שזה גם הכל לא מאלוהים. להבין שהכל מאלוהים פירושו, שלא יהיה אצלך הבדל בין הכל מאלוהים לבין לא הכל מאלוהים. הדרך היחידה להעלים את האגו של עצמו, היא על ידי
האמת. מה זה אומר? שאם היה לך אגו
אמיתי, זה היה טוב מאוד. כי יש אגו אחד והוא אגו טוב, וזה האגו של אלוהים. שלאלוהים יש אגו בריא, למה? כי הכל כרצונו של ... שהכל רצונך תמיד. אבל חוויה זו היא רק בנפרדות. כי באחדות זה משהו אחר, שם אי אפשר להגדיר. זה דבר והיפוכו בו זמנית. ומי שרוצה את חוויית האלוהות עצמה, עליו להיות איש
אמת. כי
האמת היא שהאדם הוא כבר אלוהים. והאדם לא חווה זאת, כי הוא חי בשקר ומשקר את עצמו שהוא רק בן אדם. אם תהיה איש
אמת ותזכך את עצמך, תראה שאתה אלוהים, אתה תראה את זה בצורה אובייקטיבית, מה זה אומר? שהחוויה לא תהיה תלויה בך. החוויה תעטוף אותך מכל הצדדים, לא תהיה לך בחירה יותר אם להודות בכך שאתה אלוהים או לא, מבחינתך אתה אלוהים וזהו זה. ביום יום תהיי אשת
אמת. בפשיטות, אל תגידי שום דבר שהוא לא נכון, אל תחשבי דבר שהוא לא נכון, תיצמדי
לאמת, אל תוסיפי, אל תגרעי, אל תשני קצת ואל תוסיפי קצת, היצמדי לדברים כפי מה שהם. ואם המוח שלך יהיה בסוף נורמאלי את ... הדברים, אתה עדיין ישות מצומצמת ולא הישות הראשונה. שאלה: מה זה הישות הראשונה? אליעד: מה שהיית לפני שהיית. בספר הזה יש דברים לא הגיוניים, למשל החיבור של ההפכים הוא
באמת לא הגיוני, ובספר הזה הדברים האלו כתובים, ולא רק שהם כתובים, הם גם מולבשים בצורות שונות, שהספר הזה עושה לך סוג של ... מסוימים, שהאור המקיף שלהם גורם לך לשנות את עצמך. למשל, שנאמר שאתה גם אלוהים וגם בן אדם. מי שמבין את האמירה הזאת, מבין שזה בלתי אפשרי, גם אדם וגם אלוהים, אבל זה
באמת ככה. אבל באמצעות השכל שאומר שאתה גם אדם וגם אלוהים, שאתה מבין אותו, אז באמצעות זה נכנס לך למוח, שכל שגורם לך ... זה כמו שהיש זה האדם, האין זה אלוהים, אם תתעמק בזה, מה זה אלוהים, מה זה אדם? אז תבין שיש ואין זה אחד. בעיקרון שתבין שמולבש פה שכל לא הגיוני. ופה יש הסבר איך להיות
אמיתי, כאשר האדם מתבונן לתוכו ושואל, מי אני
באמת? ומה אני? ומהו קיומי העצמי? ולמה אני קיים ברגע זה? ומי הוא המתבונן? ומה זה הקיום הזה? לפני שתבין למה אתה רוצה, ... אתה תבין שיש מציאות שעושה שתהיה קיים. בסך הכל הספר מסביר לאדם את חוויית הקיום שלו. בסוף תבין למה אתה קיים, מי היית קודם? בנקודה הפנימית ביותר, האדם מתחבר לנקודת
אמת, שבה החיבור שלו לא תלוי בישות שלו, אתה מחובר לאחדות, אבל החיבור שלך לא תלוי בך, אין לך בחירה להגיד שאתה לא אלוהים. כאשר תגיע
לאמת המוחלטת,
האמת תקיף אותך מכל הצדדים, והיא
האמת המוחלטת שקיימת בלי להיות תלויה באדם. והיא גורמת לאדם להיות באחדות איתה. זה לא אתה שנאחז ברעיון מסוים, אלא הרעיון אוחז בך,
האמת אוחזת בך. בסוף התהליך זה לא אני בוחרת להאמין באלוהים, זה אלוהים בוחר בי להאמין בו. שאלה: למה רעיון? אליעד: כי
האמת היא רעיון, היא לא משהו. זה משהו מסוים שגורם לך להיות אחד איתו. ובסיכומו של דבר, על האדם להחליף את האגו שלו, לאגו ...