... יתקיים בהווה - ימשיך ויתקיים עד לעתיד הקרוב והרחוק וכך עד
לאין סוף. הגדרה זו של הטבע טומנת בחובה מספר עקרונות וחוקים ותורות שהבחין בהם האדם על פני ההסטוריה, כמו עיקרון ההתמדה שהבחין בו לראשונה גלילאו, חוק שימור האנרגיה, תורת ... עושה את ההווה? מי הוא הגורם האחראי לעשייה שתמשיך ותתקיים עד
לאין סוף? אנחנו יודעים שהדברים נעשים בטבע, עצים, חיות, גשמים, עונות, מחזוריות... אלה הם הדברים שאיננו יודעים להצביע על הגורם שעשה אותם, אולם השאלה שלי מתייחסת לסוג העשייה ... אותו בצורת פועל מתמשך - יהוה: ימשיך ההווה ויתקיים לעתיד
האין סוף. כלומר הטבע יכול להתקיים רק במצב של תנועה, היינו בתודעה אנושית פעילה. בחלק הראשון של הפסוק - בשלב של הצגת הנושא, מופיעה הארץ לאחר השמים וכיאה לה... כדור הארץ הוא ... גם כמידע, מידע שאין לו סוף... היא עמדה פעורת פה מול המידע
האין סופי זה ואף חששה ממנו, זו התחושה האופפת את האדם כאשר עומד מול הלא ידוע, אולם התחושה הזו תחלוף ותמלא את מקומה תחושת סיפוק כאשר האדם יזהה את המידע שלפניו, יקרא לו בשמו ... אם כן אני יכול לדמיין את הארץ ואת כל היקום כערימה של מידע
אין סופי מונחת לפני, ואני הולך ובוחש בערימה הזאת ומוציא ממנה מידי פעם חופן קטן, בוחן אותו, מזהה אותו, וקורא לו בשם, וכן על זה הדרך... מצידי הייתי מוכן לגלות את מלוא ... פגשה ראשונה את כדור הארץ ואת כל אשר בו, וגם הוא שידר לה מידע
אין סופי... כל חלקה וכל גרגיר וכל אטום על הכדור הזה שידר לתודעה מידע משלו, והיא קלטה את מה שיכלה לקלוט מהמידע הזה והשתמשה בו. כך נבראה הארץ בתודעה האנושית וכך נברא החומר ... ולחיות לעד, להתפתח, לגלוש לעד ביקום, לבחוש בערימת המידע
האין סופית להנאתי... וזאת תגובת המחבר למבטי המושפל... ארחיב לך גם את התמונה השניה ואמתח אותה מצדדיה, והשמנת נמצאת בצידי התמונה... השאלה שלך היא ומה הלאה? מהו המשכה הטבעי ... המשכה המקובל מבחינתה. יהי אור: מצאתי לפני את חבילת המידע
האין סופי של היקום ושל הארץ, והמשך החווייה הטבעית הזאת הוא לפתוח את החבילה החשוכה שלפני ולהאיר את תכולתה, לקחת חופן, לגלות את המידע שבתוכה. המונח סקרנות נגזר מהאמירה הזו. ... הדעה... ראיתי את האור, תודעת האדם זיהתה את האור מתוך הערימה
האין סופית, והלכה למעשה שלפה את היד ודגה את הדג... אולם היכן תחושת החיים הנגזרת מהפעולה הזו? איני יכול לזהות את תחושת ההנאה מכל דג וחופן... ובפעם השלישית במספר משפיל אני ... הדעת שיפתח האדם תיק לכל תגלית ויסגור אותו עם סיום התגלית, כי
אין סוף דבר לשום דבר, לכל תגלית המשך... וכל תגלית היא הבסיס לתגלית שבאה אחריה. וזאת עשתה התודעה כאשר פגשה את המידע הראשוני ושמה עליו את היד: היא גידרה אותו, סימנה אותו, ... הוא הבסיס לכל המידע המעובד שיבוא אחריו - על אף ולמידע העתידי
אין סוף. במידע המעובד הזה פתח הפותח: בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. זהו למעשה המידע הבסיסי והשלם שנקלט בתודעת האדם אודות כל החומר בכל היקום, הוא הוא המידע שעתיד ... שנאסף בסל האנושי עד לרגע נתון - הינו הבסיס ליתר המידע
האין סופי שיבוא אחריו, ומכאן המסקנה הבאה שהמחבר חושף בפנינו בהמשך: כל המידע הנמצא ביקום הינו שרשרת אחת
אין סופית בעלת חוליות מידע רצופות ומחוברות עד
אין סוף... מכאן: ויקרא אלהים לאור יום: כל המידע שנשלף עד עתה (שהואר עד עתה) הוא הבסיס לכל המידע המואר והשלם הממלא מטבעו יום שלם, ואם כן, זהו המידע של היום השלם. ולחשך ... קלטה את המידע הבסיסי ופניה כבר אל המידע המשלים הנמצא בערימה
האין סופית, והיא עומדת הלכה למעשה על פני הערימה הזו ומתכוננת לשלוף ממנה את החופן הרצוי, לכן נוצר ראשונה הערב שמקדם את החלק הלילי בו נמצא המידע הרדום שעדיין לא הואר, זהו פרק הזמן שמסמן את שליטתי המוחלטת בלילה, ביקום, במידע הרדום
האין סופי שעומד בכל רגע לרשותי כי הרי המידע הבסיסי כבר בכיסי. ויהי - בקר: ורק לאחר מכאן נוצר הבוקר שמקדם את יום העבודה, היינו את החלק המעשי כאשר תודעת האדם מתכוננת הלכה ... יום אחד: את היום האחד, את היום השלם, את השליטה בשרשרת מידע
אין סופית בעלת חוליות מידע רצופות ומחוברות באופן אנלוגי עד
לאין סוף.