... אגו. שאלה: האם יכול להיות משעמם
באחדות? אליעד: לא, כי
באחדות אין הגדרות, אין דבר כזה משעמם, כל דבר הוא גם ההפך שלו. שאלה: אי אפשר להרגיש רע
באחדות? אליעד: אי אפשר להרגיש רע, שהוא לא טוב. אפשר להרגיש רע שהוא טוב. והאדם עדיין מעדיף להרגיש טוב ולא להרגיש רע. יבוא אדם שיגיד לא אכפת לי להרגיש רע, אבל האדם לא באמת חווה ... את הרע. אם האדם היה חווה
שהכל אחד ממש, אז הוא היה חווה שהוא אלוהים, ואז ממילא כשקורה לו משהו רע בנפרדות, הוא מלכתחילה בוחר בו. האדם יכול להגיד שטוב לו לסבול, אבל האם מלכתחילה, אתה חווה שאתה כאלוהים בוחר את ... קיים. שאלה: אני הבנתי שאם אני
באחדות אין את מי להעלים, ואם אני בנפרדות יש אני ולא אני, אם יש שניים יש את מי להעלים, אבל אין שניים. אליעד: אנחנו מדברים על פרספקטיבה מאוד מסוימת, שהאדם חושב שהוא צריך להרגיש ... את המציאות בצורה מסוימת. מבחינת
האחדות הכל מושלם. אתה עושה הפרדה בין
אחדות לנפרדות, אתה לא מבין
שהכל אחד , אז מבחינתך הספר הזה הוא נפרדות, כי הוא אומר שצריך להלחם ברע. אבל אני אומר לך שמצד
האחדות האמיתית צריך להלחם ברע וגם לא צריך להלחם, בו זמנית. כתוב כאן, כי העלמות של האגו עצמו, עדיין תלויה ברצון ובבחירה של האגו של האדם עצמו. זה אומר שאם אתה עדיין יכול לבחור בקשר ... אבל חוויה זו היא רק בנפרדות. כי
באחדות זה משהו אחר, שם אי אפשר להגדיר. זה דבר והיפוכו בו זמנית. ומי שרוצה את חוויית האלוהות עצמה, עליו להיות איש אמת. כי האמת היא שהאדם הוא כבר אלוהים. והאדם לא חווה זאת, כי הוא ... את עצמו, הוא רואה את מהותו שהיא
האחדות של המציאות, ואז האדם חווה את האלוהים עצמו. האדם אומר אני, ומתכוון לישות מצומצמת, או שהוא מתכוון לגוף או לנשמה מקסימום. אם אתה שואל, מי אני? למה אני קיים? זה גורם לך להבין ... לא תלוי בישות שלו, אתה מחובר
לאחדות, אבל החיבור שלך לא תלוי בך, אין לך בחירה להגיד שאתה לא אלוהים. כאשר תגיע לאמת המוחלטת, האמת תקיף אותך מכל הצדדים, והיא האמת המוחלטת שקיימת בלי להיות תלויה באדם. והיא גורמת לאדם להיות
באחדות איתה. זה לא אתה שנאחז ברעיון מסוים, אלא הרעיון אוחז בך, האמת אוחזת בך. בסוף התהליך זה לא אני בוחרת להאמין באלוהים, זה אלוהים בוחר בי להאמין בו. שאלה: למה רעיון? אליעד: כי ...