... המציאות. אז אתה מתייחס אחרת לחיים שלך ולרצונות שלך. שאלה: איך עוברים מחוויה של נפרדות לחוויה של
אחדות? אליעד: לא עוברים, צריך רק להבין. אם מישהו באמת ... אז כל פעם שהוא יגיד שולחן הוא יבין שזה עשוי מאותה מהות, רק שנראית כמו שולחן. זוהי תחושה פנימית
שהכל אחד . לגבי ההמשכיות, אתה תמיד תהיה קיים, אפילו אם לא ... לא קיים, ובו זמנית אתה חווה את שניהם. רק ביחס למוחלט אין הפרדה בין יש לאין. בין אנשי הכת הייתה
אחדות גמורה, וכולם הסכימו שזאת הדרך, מה הכוונה? שכולם ... שאגיד לך לא, אז אני אומר לך שכן. אני אסביר לך, אם יש משהו שאתה לא מסוגל להבין אותו, אז לא תבין
שהכל אחד. כי הדבר הכי מורכב הוא שזה אחד. במורכבות, אתה צריך ... אתה צריך לדעת הכל כדי להבין מה שאני אומר. עכשיו ככול שאתה יודע ומבין יותר דברים, כך אתה חווה את
האחדות בצורה יותר חזקה. למרות שברמה הלוגית זה לא יכול להיות, כי או שאתה
באחדות או לא. אבל בכל זאת יש עוצמות של חוויית
אחדות. אבל בגלל שיש רמות זה אומר שאתה יכול לחוות את
האחדות קצת, כל הזמן קצת. אם למשל תשב ביער בלי לדעת קרוא ... מקום. מה שחשוב זה איך הידיעות שאתה יודע, מסתדרות לך בראש. אם אתה יודע נפרדות, זה מרחיק אותך
מהאחדות. ככול שאתה יודע יותר שכל של נפרדות, זה מרחיק אותך
מהאחדות. אבל אם אתה תופס את כל הידע הזה
כאחד, אז זה יותר חזק. בפרקטיקה היום אתה לא צריך כלום, יש ... שאלות, או ללכת על שאלה אחת עד הסוף? אליעד: ללכת על שאלה אחת עד הסוף. כי צריך לשאול עד הסוף, כי
האחדות נמצאת בסוף. את שואלת את השאלה שהחלטת, עד שהשאלה ... לא להבין? אליעד: לא, את אמורה להבין שאין הבדל בין יש לאין. לראות במו עיניך שזה גם יש וגם אין, שיש
מהות אחת וגם יש צורות. רבי נחמן אמר, השאלה מה זה הראשון? זה ... חומרי, אבל כן תופסת מקום וזמן לא חומרי. למעשה אין הבדל בין חומרי ללא חומרי, הכל תופס מקום. גם
האחדות תופסת מקום, אבל
באחדות אין הבדל בין תופס ללא תופס מקום. ואז אתה מבין ...