... חרדות - שאל בני אם לא תשאל איך תדע? נניח שיש אירוע כמו
אני מפחד. וברצוננו לחקור ולברר את האירוע הזה ולהבין אותו. אם נשאל
למה אני מפחד?אז אנו סוטים מהרצון שלנו לברר את האירוע ואגב כך מכניסים את עצמנו לדרך ללא מוצא. מה הכוונה? האירוע הוא
אני מפחד. וכמו שאמרנו אירוע זה עצמו לא ברור ואנו רוצים להבין אותו. כשאנו שואלים
למה אני מפחד?האירוע אני מפחד הופך מאירוע לא ברור שצריך לברר מה משמעותו לנתון, להנחת יסוד, ועכשיו לכאורה נותר רק לברר מה הסיבה לכך
שאני מפחד. כלומר בעצם ניסוח השאלה כ
למה אני מפחד הפכנו את האירוע שברצוננו להבין ולברר לנתון ונשארנו עם שאלה שהיא אחרת לגמרי ממה שהתכווננו לשאול מלכתחילה. ובבונוס נכנסנו למבוך של שאלות שאין לו סוף והוא לא מוביל להבנת האירוע כי גם אם נמצא תשובה לשאלה
למה אני מפחד לא נדע מה זה
אני מפחד. ניתן דוגמה אחרת. נניח שיש אירוע אני רוצה ללכת לפאב למצוא בחורה לשכב ... מה זה האירוע הזה. כלומר יש לנקוט בזהירות רבה בניסוח שאלה שתעזור לנו להבין נושא כלשהוא כדי לא למצוא את עצמנו עם שאלה אחרת ממה שהתכוונו. נחזור לדוגמה אירוע של
אני מפחד. במקום לשאול
למה אני מפחד?צריך לחקור את האירוע עצמו. הוא מורכב מ אני ומ מפחד. כלומר מה שצריך ... וכל מה שהאני במהלך השנים אסף צבר הבין וכולי. אם לא היה זיכרון של העבר למילה אני לא הייתה משמעות. כלומר לזיכרון של העבר יש תפקיד גדול ומכריע בהגדרת החוויה כ
אני מפחד. בנוסף, אף אם נבחן את האירוע
אני מפחד כפי שהוא, כלומר מבוסס על זיכרונות העבר, גם כך הוא סוג של שקר. הרי אני ... לא ברורות שיש צורך להבין ולברר אותן. כמו שאמרנו זה יסיט אותנו מהשאלה שברצונו לברר ויוביל אותנו ללופ בלתי נגמר של שאלות. שנית רואים שאפילו במשפט פשוט כמו
אני מפחד יש פיצול ואי בהירות. כלומר יש אני שמפחד ויש אני שמבחוץ איכשהוא שם לב לפחד. כלומר לאיזה אני אנו מתכוונים כשאנו אומרים
אני מפחד? המסקנה היא לשים לב מאוד לשימוש במילים ולחשוב מה מתכוונים כל פעם שאומרים ...