... קליין מתייחסת אל השד
כאובייקט חלקי המייצג את האם. כל עוד
האובייקט מספק לילד חלב והרגעה הוא נחשב לטוב, אך כשהשד מתרוקן הוא נחשב לרע, ומתסכל את הילד. התינוק לא תופס שמדובר באותו שד ברגעים שונים, ובכך הוא מפצל בין שני ... והמפתים של ההורים -
האובייקט המרגש, לבין המאפיינים המתסכלים והמאכזבים -
האובייקט הדוחה. האני עובר פיצול נוסף בהתאמה לפיצול באובייקטים הפנימיים - חלק מן האני קשור
לאובייקט המרגש, אותו חלק החווה רגשות ערגה ותקווה תמידיים, אותו כינה האני הליבידינלי. חלק מן האני המזוהה עם
האובייקט הדוחה, אותו חלק החווה רגשות כעס ושנאה, המתעב פגיעות והזדקקות, אותו כינה האני האנטי - ליבידינלי. דונלד ויניקוט תיאר את הפיצול כתגובה פתולוגית לסביבה ... וכך לראות אותה
כאובייקט שלם שהוא גם טוב וגם רע. במקביל לדימויי
האובייקט, מתרחש אצל התינוק גם ניסיון לאינטגרציה של דימויי העצמי כטוב ורע. לפיכך כשהאם מתנהגת באופן שהוא תופס כטוב, הוא תופס גם את עצמו כטוב, ולהפך. בהמשך ... עצמית נפרדת מתפיסת
האובייקט (הדמות המטפלת), ומתחיל לבצע אינטגרציה של תכונות טובות ורעות לגבי עצמו ולגבי
האובייקט, ולהבין למשל שהוא יכול לשנוא את האדם שמולו, אך זה לא אומר שהאדם הזה הוא כולו רע, וזה גם לא אומר שהוא עצמו כולו רע. לפי קרנברג, כישלון בשלב זה של ...